טיפים לאפייה נכונה ובריאה

הדברים הקטנים הם שעושים את ההבדל הגדול - רעיונות וטיפים לשדרוג אפייה ביתית.
טיפים לאפייה נכונה ובריאה
סוכריות לקישוט עוגה בחד פעמי ועוד. צילום: לידור שלו.

בשנים האחרונות תחום האפייה הולך ותופס תאוצה, בזכות עמודים רבים ברשתות החברתיות נשים שבעבר לא התקרבו אל המטבח מנסות היום יותר ויותר להיכנס אל התחום המתוק. כמו בכל דבר, גם באפייה ישנם טיפים שחשוב לשים אליהם לב, הם אלו שעשויים לשדרג את שיטות העבודה, אחוזי ההצלחה והמחמאות שיגיעו אחר כך מבני המשפחה.

תזמון – הוראות וזמן האפייה לא נכתבו לחינם, שימו לב לא להמעיט או להפחית מהזמן המבוקש, דבר העלול לשבש לכם את כל מה שתיכננתם. אפייה מועטה מדי תגרור עוגה 'חייה' ואפייה רבה עלולה להוביל למצב של שריפת המאפה וחבל.

סוג הקמח – למרות הקושי להבחין במבט בין סוגי הקמחים המצויים, חשוב לוודא שאתם משתמשים בסוג הקמח שכתוב במתכון. סוגי קמח שונים דורשים אפייה שונה. קמח בעל חלבון רב יתאים יותר ללחם ובעל פחות חלבון יתאים לעוגות.

נייר אפייה – פריט חובה בכל אפייה הוא הנייר, תוכלו להניח אותו בתחתית התבנית ולנקות אותה לאחר מכן בקלות ובמהירות.

יצירתיות – לצד המתכונים וחשיבות הדיוק במצרכים, לעיתים אפשר להיתקל במצב בו חסר משהו בבית. אל תיכנסו לפאניקה – כמעט כל מצרך ניתן להחליף באלתור אחר. תוספת קטנה עשויה להביא למתכון שינוי חיובי גדול.

תבנית אפייה חד פעמית – אם אתם לוקחים עוגה למסיבה או מתעצלים לשטוף את הכלים – אל תהססו לעשות שימוש בתבניות חד פעמיות, הן יעילות מאוד ובניגוד לתבניות הרב-פעמיות, הן גם מגיעות בכל גודל שתוכלו להעלות על דעתכם.

ייעוץ וכלים מיוחדים לאפייה ולאירועים נוספים ניתן להשיג בחנות 'חד פעמי ועוד' – רחוב מרטין בובר 1, אשדוד | 08-8530306.

תבניות אפייה בחד פעמי ועוד. צילום: לידור שלו
תבניות אפייה בחד פעמי ועוד. צילום: לידור שלו

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך