עו"ד מאיר הילל-טבול: "מי שסובל ממחלה כלשהי צריך לבחון אם למחלה יש קשר לתנאי ההעסקה שלו"

עו"ד מאיר הילל טבול התראיין בתוכנית הטלוויזיה "זה היום" בערוץ 20, והתייחס בהרחבה על תאונות עבודה ועל הדרכים לתבוע את המוסד לביטוח לאומי
עו"ד מאיר הילל-טבול: "מי שסובל ממחלה כלשהי צריך לבחון אם למחלה יש קשר לתנאי ההעסקה שלו"

עו"ד מאיר הילל טבול, ממשרד עורכי הדין גונטמכר הילל-טבול, ממשיך להופיע באופן קבוע בתוכניות טלוויזיה שונות ומתראיין סביב עניינים משפטיים מגוונים. בשבוע החולף עו"ד הילל-טבול התראיין בתוכנית "זה היום" בערוץ 20, ודיבר בהרחבה על תאונות עבודה ועל הדרכים לתבוע את המוסד לביטוח לאומי.

עו"ד הילל-טבול אמר במהלך התוכנית: "תאונת עבודה היא בעצם כל אירוע תאונתי שקרה לעובד תוך ועקב העבודה. העובד נדרש וחייב להוכיח שזה קרה במהלך העבודה, ובמקביל להוכיח שיש קשר בין תנאי התעסוקה להתרחשות הנזק והנזק עצמו".

עו"ד הילל-טבול הוסיף ואמר: "יש תאונות שהן תאונות עבודה קלאסיות, שבהן העובד מחליק על רצפת המפעל או נופל מסולם, כאן הקשר בין המשולש התרחשות הנזק, מקום העבודה והנזק עצמו, מאוד ברורים. יש מקרים בהם הקשר די מהומהם, במקרים כאלה העובד חייב להוכיח למוסד לביטוח לאומי שהנזק ממנו הוא סובל היום התרחש במשך זמן רב ומאגד בתוכו אלפי תאונות מיקרו-טראומה, שמובילים בסופו של דבר לנזק המצטבר. מדובר באלפי תאונות בדרך של טפטוף מים על סלע עד היווצרות נקב. זה אותו עובד בנמל אשדוד לדוגמא, שעובד עם כלים רוטטים בידיים, במהלך רוב שעות היום ואינו יכול להצביע על השעה ועל היום שבו נגרם הנזק, אבל לאורך זמן נוצרה לה מחלה עצבית בכפות הידיים. למרבה הצער, יש נטייה של המוסד לביטוח לאומי לדחות את התביעות הללו, וכך העובד נאלץ לפנות לבית הדין, שם מגיע מומחה ורק לאחר עבודה קשה העובד מקבל הכרה, וחוזר לביטוח לאומי".

עו"ד הילל-טבול סיים את הראיון בהמלצה כללית חשובה: "כל אדם שסובל ממחלה כלשהי, שיעצור ויבחן רגע אם למחלה יש קשר לתנאי ההעסקה שלו. רק אנשי מקצוע מתחום עריכת הדין או רופא תעסוקתי יכולים לסייע בסוגיה החשובה הזו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך