תוספת סיכון – להיות שליח פיצה בחורף

עבודה כשליח פיצה הופכת להיות מסוכנת מיד כאשר מזג האוויר מתקרר והכבישים נרטבים. עם זאת, יש בהחלט פתרונות שיכולים לסייע לכל שליח לא מנוסה ותמיד אפשר להתעודד בטיפים הגבוהים של הלקוחות
תוספת סיכון - להיות שליח פיצה בחורף

מטרת העל של עבודה כשליח פיצה היא כמובן להגיע בזמן לבית הלקוח. מלבד העובדה שהחברה ששולחת את הפיצה מתחייבת בעצמה לעמידה בלוח זמנים מסוים, השליח צריך לזכור שיש לכך השפעה ישירה על גובה הטיפ והשכר. עם זאת, המשימה הופכת להיות כמעט בלתי אפשרית בתקופת החורף והיא מחייבת היערכות מראש.

אסור להקל ראש בחורף הישראלי וכל מי שעבד אי פעם בתור שליח פיצה מבין למה מגיע לו לקבל תוספת סיכון. ראשית, התשתיות בארץ לא בדיוק בנויות לכמויות גדולות של גשם והכבישים הרטובים מעלים משמעותית את הסיכוי להחלקה. שנית, תנאי מזג האוויר משתנים במהירות והקור חודר לעצמות גם בנסיעות קצרות. מהבחינה הזו אין הבדל בין הזמנת פיצה בתוך העיר או משלוח לעיר סמוכה.

הביקוש עולה ויחד איתו גם רשימת הסכנות

עוד נקודה מעניינת סביב הנושא של הזמנת פיצה בחורף היא הביקוש מצד הלקוחות. בעוד בשאר עונות השנה הביקוש נשאר פחות או יותר קשיח ורק משתנה בהתאם לימי השבוע, בתקופת החורף הוא מזנק בעשרות אחוזים. הסיבה לכך היא שרוב הלקוחות לא רוצים לצאת מהבית במזג אוויר סוער. הם מעדיפים להזמין משלוח פיצה וליהנות ממאפה חם, מזין וטרי.

בהזמנת פיצה, משלוחים בחורף דורשים מהלקוח התחשבות מסוימת. רוב הלקוחות נותנים טיפים גבוהים יותר בחורף כי הם מבינים את הסיכונים שנשקפים עבור השליח. כמובן שאי אפשר לסמוך אוטומטית על הטיפ ועדיין יש משמעות לעמידה בזמנים, אבל השליחים לכל הפחות יכולים להתעודד מעלייה בשכר המצטבר.

איך מתגברים על הסכנות?

שליח מנוסה שמבין את הסיכונים של נסיעה על הקטנוע בחורף יכול להשתמש בכמה טיפים בסיסיים כדי למנוע תאונות מיותרות. קודם כל, עליו לבקש ציוד חורף מתאים שכולל מעיל, כפפות וחליפת סערה נגד גשם. הציוד הזה אמור להיות מוקצה על ידי המעסיק ובמידת הצורך ניתן לשדרג אותו עם אביזרים אישיים.

מעבר לכך, יש לבחור מסלול נסיעה שלא מסכן את השליח. חשוב להציב את הבטיחות בראש סדר העדיפויות ולעדכן את הלקוחות מראש לגבי עיכובים מסוימים. אדם שמזמין פיצה במזג אוויר סוער לוקח בחשבון שהמשלוח עשוי להתעכב, אך מן הראוי לעדכן אותו על כך. בצורה כזו ניתן למנוע אובדן לקוחות ובאותה הזדמנות גם לשפר את הטיפים עבור השליח עצמו.

לסיכום, החורף מציב אתגרים עבור שליחי פיצה וגם בישראל יש לו משמעות מיוחדת. חשוב להיערך מראש לקראת עבודה על הכביש בתקופה הזו, לנהוג בזהירות ולא למהר. בנוסף, אפשר להתעודד מהטיפים הגבוהים שמחכים בסוף הדרך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך