חשוב לדעת כי גם תאונה אשר נגרמה בזמן השתלמות או פעילות חברתית מטעם מקום העבודה, יכולה להיחשב כפגיעה בעבודה. במקרה של תאונת עבודה יש לפנות לביטוח הלאומי ולדווח על הפגיעה בעבודה. לאחר הכרת המוסד לביטוח לאומי במקרה כפגיעה בעבודה, ישלם המוסד לנפגע דמי פגיעה בגובה 75% מהכנסתו של הנפגע עד מקסימום 90 יום, במקרה שמדובר בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה את ההפרש של ה-25% מהכנסתו של הנפגע תשלם חברת הביטוח אשר מבטחת את הרכב בביטוח חובה.
במקרה של תאונת עבודה יש להחתים את המעסיק על טופס פגיעה בעבודה ב"ל 250. בטופס זה על המעסיק לדווח למוסד לביטוח לאומי על הפגיעה של העובד. עם טופס זה יש להגיע לקופ"ח, ולהציג לרופאים המטפלים בפגיעה או במחלה על מנת לקבל את אישורי המחלה לנפגע בעבודה. חשוב לשמור כל תיעוד רפואי וכל אישור רפואי, הפנייה, אבחון ומרשם.
להלן השלבים לטיפול בתאונת עבודה:
1. תיעוד הפרטים – יש לתעד מלוא פרטי נסיבות האירוע ובמידת הצורך אף לצלם את זירת האירוע.
2. עדי ראייה – במידה ויש עדים לאירוע יש לתעד את פרטי העדים, שם ומספר טלפון.
3. קבלת טיפול רפואי באופן מיידי – מיד לאחר האירוע יש לפנות לחדר מיון/ מוקד "טרם"/ רופא קופ"ח, בבדיקה יש לציין כי מדובר בתאונת עבודה.
4. החתמת המעסיק על טופס ב"ל 250 בטופס זה מדווח המעסיק על הפגיעה.
5. אישורי מחלה – יש לפנות לקופ"ח עם טופס ב"ל 250 ולקבל אישור מחלה.
6. אישורים נוספים – אם מדובר בתאונת דרכים עליכם לדווח עליה למשטרה, ולציין שמדובר בתאונת עבודה. יש לקבל "אישור משטרה", ובו מופיעים פרטי הנפגעים.
7. תיעוד רפואי – יש לשמור את כל התיעוד הרפואי.
8. קבלות והוצאות – יש לשמור את כל הקבלות ולתעד את כל ההוצאות.
9. פנייה לעו"ד- מומלץ לפנות לעו"ד על מנת שיפעל למיצוי מלוא זכויות הנפגע.
10. תביעה לביטוח לאומי – יש להגיש תביעה לנפגעי עבודה לא יאוחר מ-12 חודשים מיום הפגיעה. כמו כן יש לשמור העתק של כל מסמך שהוגש לביטוח לאומי.
עו"ד חני בן שמחון 050-2390299