איך לבחור כיסא גלגלים ומה ההבדלים בין הדגמים השונים?

ההבדל בין כיסאות רגילים וממונעים הוא רק חלק מרשימת הפרמטרים שיכולים לעזור לנו לבחור כיס גלגלים. הנה כל מה שכדאי לדעת על הדגמים השונים

קיימים סוגים שונים של כסאות גלגלים וכל אחד מהם מתאים לקהל יעד אחר. כיסא שמנייד מלווה מתאים לבני הגיל השלישי, לאנשים שמוגבלים בתנועה ולבעלי מגבלות שתלויים באדם אחר. כיסא גלגלים חשמלי מיועד לעצמאיים, בעוד כיסא גלגלים בהנעה עצמית יכול להתאים רק לבעלי יכולת פיזית בידיים ובזרועות.

עם זאת, כיסאות גלגלים מהווים פתרון נפוץ לבעלי מוגבלויות והם מאפשרים ניידות וחופש לאנשים שמתקשים להתנייד בכוחות עצמם. בכיסאות חשמליים וממונעים יש מערכת שנשלטת על ידי המשתמש באמצעות מוט היגוי. מנגד, בכיסאות בהנעה עצמית המשתמש נדרש לדחוף באמצעות ידיו את הגלגלים.

a4xe36rj

מה ההבדל בין כיסאות סטנדרטיים וסיעודיים?

בכיסאות סטנדרטיים בעלי רוחב ועומק משתנים יש משענות ידיים ורגליים פריקות שמאפשרות ניוד. כיסא סטנדרטי טיפוסי מגיע במשקל של 17 ק"ג, עם רוחב ועומק ניתנים לבחירה ועם משענות ידיים שולחניות או שלמות ופריקות. משענות הרגליים של הכיסא הסטנדרטי פריקות וסובבות והוא מספק יציבות למי שיושב בו ולמי שיצטרך לדחוף אותו.

גם בכיסאות סיעודיים ניתן להגיע ליכולת התניידות גבוהה, אך הם מתאפיינים בעיקר במידות יחסית גדולות. בכיסאות סיעודיים יש בדרך כלל אפשרות להטיית גב עד 30 מעלות, רוחב ועומק מושב משתנים, דפנות טלסקופיות, תמיכת ראש מתכווננת ורגליות מתרוממות ומתארכות. העלות של כיסא סיעודי יקרה יותר מהכיסא הסטנדרטי, וחלק מהדגמים מצוידים במשטח ישיבה עם החלקה, מעצורים בידיות ההובלה ומלפנים וידיות הובלה נפרדות או ידית משותפת לבחירת המשתמש.

כיסאות קלי משקל וכיסאות לילדים

שתי קטגוריות חשובות אחרות של כיסאות גלגלים כוללות כיסאות קלי משקל וכיסאות לילדים. כיסא קל משקל הוא פתרון אידיאלי לבעלי קשיי תפקוד שמעוניינים להתנייד ולעבור ממקום למקום בקלות. משקלם נע סביב 12-14 ק"ג והם מגיעים עם גלגלים אחוריים נשלפים. הכיסאות הקלים נוחים לקיפול, הם נכנסים לכל מכונית ומציעים יכולות כוונון גבוהות. היתרון שלהם הוא גב עשוי רצועות שמאפשרות פתיחה וסגירה קלה ומתיחה והרפיה בהתאם למבנה הגב.

כיסאות גלגלים לילדים יכולים להתאים גם לבני נוער והם מותאמים לרמות תפקוד שונות. גם הכיסאות האלה מתאפיינים במשקל נמוך, אך אפשר להשיג אותם בצבעים כמו צהוב, כחול וכתום. אפשרויות התכווננות רבות מבטיחות התאמה מקסימאלית של הכיסא לצרכים הקיימים של הילדים ולצרכים שעשויים להתעורר בעתיד.

מלבד הבדלי המפרט בין כיסאות גלגלים סטנדרטיים, סיעודיים, קלי משקל וכיסאות לילדים, כדאי להתחשב בפרמטרים סובייקטיביים שקובעים את אופי השימוש. רצוי לבחור כיסא רק אחרי שלוקחים בחשבון את תדירות השימוש, הסביבה הפיזית שבה צריך להתנייד, אפשרות לשילוב אביזרים רפואיים וכמובן ריפוד, עיצוב, צבע ומחיר.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך