תושבי אשדוד עוצרים לזכרם של כ- 33 אלף הרוגי תאונות הדרכים

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חייבים להפסיק לקבל כמובן מאליו את הקטל בדרכים. על המדינה להוסיף 300 ניידות תנועה לכבישים, להגביר את האכיפה ולטפל במוקדי הסיכון בהם נהרגים עשרות בני אדם מדי שנה. רק כך ניתן יהיה להפחית את מספר ההרוגים בתאונות דרכים ואת מספר המשפחות שנכנסות למעגל השכול מדי שנה"
תושבי אשדוד עוצרים לזכרם של כ- 33 אלף הרוגי תאונות הדרכים

ה-20 בדצמבר, יום שלישי, מקיימת עמותת "אור ירוק" את יום הזיכרון "ישראל עוצרת"- יום זיכרון להרוגי תאונות הדרכים. האירוע מתקיים פעם בשנה, ובו מבקשת עמותת "אור ירוק" להזכיר את ההרוגים בכבישים מאז 1948 – קום המדינה. מספר ההרוגים בתאונות הדרכים עומד על כמעט 33 אלף – למעלה ממספר נופלי ישראל במלחמות ובאירועי פיגוע וטרור.

במהלך יום "ישראל עוצרת", התפרסו מתנדבי עמותת אור ירוק בכ-150 יישובים בכל רחבי הארץ במטרה למחות על כך שמספר ההרוגים עולה זו השנה הרביעית ברציפות אך המדינה אינה עושה דבר בכדי לבלום מגמה זו. במחאתם, קראו המתנדבים למקבלי ההחלטות במדינה להוסיף עוד ניידות תנועה לכבישים בכדי להחזיר את ההרתעה, להגביר את האכיפה ולעצור את עברייני התנועה שמסכנים את חיי כולנו בכבישים.

גם מתנדבי עמותת אור ירוק באשדוד וגן יבנה מחו ביום "ישראל עוצרת" על העלייה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים. על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה:

בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2016 נפגעו בתאונות דרכים באשדוד 362 בני אדם, לעומת 421 בני אדם שנפגעו בעשרת החודשים הראשונים בשנת 2015.
בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2016 נפגעו בתאונות דרכים בגן יבנה 12 בני אדם, לעומת 22 בני אדם שנפגעו בעשרת החודשים הראשונים בשנת 2015.

הטקס המרכזי ביום זה התקיים בקרית החינוך "דרור" שבצומת דרור. בטקס נשא דברים מנכ"ל עמותת אור ירוק שמואל אבואב ולאחר מכן ייצאו התלמידים למרוץ מיוחד למען המאבק בתאונות הדרכים. גם מוסדות חינוך נוספים של החינוך ההתיישבותי השתתפו באירועי ישראל עוצרת וקיימו טקסי זיכרון ומרוצים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "גם השנה אירועי 'ישראל עוצרת' נערכים בצל העלייה במספר ההרוגים בכבישים. חייבים להפסיק לקבל כמובן מאליו את הקטל בדרכים. על המדינה להוסיף 300 ניידות תנועה לכבישים, להגביר את האכיפה ולטפל במוקדי הסיכון בהם נהרגים עשרות בני אדם מדי שנה. רק כך ניתן יהיה להפחית את מספר ההרוגים בתאונות דרכים ואת מספר המשפחות שנכנסות למעגל השכול מדי שנה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך