מה כדאי לבדוק כשרוכשים דירה?

בדיקה יסודית של דירה להשקעה או מגורים יכולה לעזור לכם לחסוך בהוצאות, לתכנן את מסגרת התקציב ולחסוך עוגמת נפש בטווח הקצר והארוך. הנה כמה המלצות לכל אחד מהאלמנטים וטיפים לטיפול בממצאים לא תקינים

רכישת דירה היא מטבע הדברים ההוצאה הכי גדולה ותובענית בחיים שלנו. כתוצאה מכך, רובנו נוהגים להתפתות לראות בדירת החלומות רק את הצדדים החיוביים ולהתעלם מסימני האזהרה שעלולים להופיע על פני השטח. זו טעות נפוצה שמשותפת לרוכשי דירה ראשונה, למשקיעים בנדל"ן ולכל מי שמתכנן מעבר לדירה ישנה או חדשה מקבלן.

יש כמה דברים שחשוב לבדוק כשרוכשים דירה. מטרת הבדיקה היא לזהות בזמן את הליקויים ולגלם את ההוצאות על התיקונים בתוך חוזה הרכישה. בנוסף, בדיקה יסודית תאפשר במקרים מסוימים להגיש תביעה נגד הקבלן בדירה חדשה, או לבקש ממוכר דירה ישנה לבטא את עלויות התיקון בתוך חוזה המכירה. במילים אחרות, יש לבדוק את עלות התיקון ולא רק את הממצאים כדי להכניס אותה למערכת השיקולים.

בתוך הבית: איטום ונזילות, צנרת ומכשירי חשמל

בראש ובראשונה יש לבדוק את האיטום והנזילות בתוך הבית. נזילות נוטות להחמיר במהירות והן כמובן לא חולפות מעצמן. בעיות רטיבות נחשבות לאחד מליקויי הבנייה הנפוצים ביותר, והן עלולות להופיע בפתאומיות. היתרון הוא שעל מנת לאתר את מקורות הנזילה ולמצוא פתרונות רלוונטיים אפשר לעשות שימוש במכשור מתקדם שלא מחייב הרמת ריצוף ושבירת קירות.

באותה הזדמנות אפשר גם לבדוק את הריצוף ולוודא שאין ליקויים בטיחותיים, תפקודיים ואסתטיים. לאחר מכן כדאי לבדוק האם קיימים סדקים שמעידים על בעיות יציבות ועל ליקוי קונסטרוקטיבי המחייב טיפול מקצועי. חשוב גם לבדוק את צנרת המים והחשמל, לבדוק את מידת ההתאמה בין החלונות לתקן הישראלי הנדרש ולבצע בדיקת מערכות אלקטרומכניות ומערכות אינסטלציה בבניינים רבי קומות.

מומלץ לבדוק את מכשירי החשמל ולוודא שכל החיבורים תקינים ובטיחותיים. יש לשים לב בעיקר למכשירים היקרים שנשארים בבית, כמו מזגן מרכזי, תנור או כיריים גז. התקינות של מכשירי החשמל המרכזיים בחדרים ובסלון היא בין המרכיבים העיקריים שיקבעו את רמת החיים בבית ואת המהירות שבה תתאקלמו.

מחוץ לבית: שכנים, סביבה ותב"ע

גם מחוץ לבית יש הרבה בדיקות שתצטרכו לבצע על מנת לוודא שעשיתם עסקה טובה. נסו להגיע לדירה בשעות שונות של היום כדי להתרשם מהעומס, הרעש ומקומות החנייה. בדקו את הסביבה וודאו שהשכנים לא רועשים מדי.

במקביל, היכנסו לאתר האינטרנט של העירייה המקומית כדי לקבל רושם על תכניות התב"ע באזור. תוכלו גם ליצור קשר עם נציגי אגף הבנייה בכל מחוז וכך לוודא שלא עומדת להיבנות תחנת רכבת מתחת לדירה החדשה שלכם. אל תקלו ראש באף בדיקה ובעיקר גלמו את עלויות התיקון או ההתאמות הנדרשות בתוך הנוסח המקורי בחוזה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך