מה עושים עם תואר בכלכלה?

תואר בכלכלה הוא מקפצה למגוון רחב של משרות בשוק הפרטי והציבורי. החל מעבודה בבנק, דרך משרד האוצר ועד שירותי ייעוץ לעצמאיים ועסקים קטנים – הנה כל מה שאפשר לעשות אחרי הלימודים

כלכלה עוסקת במחקר של תהליכי מסחר, ייצור והפצה והיא מסמיכה בוגרי לימודי תואר ראשון למתן פתרונות עבור המגזר הפרטי והציבורי. הלימודים מתמקדים בתוצרי המשק וחלק ניכר מהם מוקדש לטובת יחסים אנושיים שקשורים בקיומו ורווחתו של האדם. כתוצאה מכך, בוגרי לימודי כלכלה נהנים מסל רחב של אפשרויות מקצועיות.

בין הבנק למשרד האוצר: מה תרצו לעשות עם התואר שלכם?

הדרך הפשוטה ביותר לנצל את התואר בכלכלה היא להגיש מועמדות לעבודה בבנק. זו עבודה מתגמלת, מאתגרת ומספקת עם מסלול קידום מהיר. בוגר תואר ראשון בכלכלה יכול להשתלב בתפקידים מסוימים בבנק עוד במהלך הלימודים, ולאחר מכן להגיש מועמדות למשרות בכירות יותר על בסיס צבירת ניסיון מעשי.

כמובן שגם עבודה בבנק ישראל נמצאת על הפרק עבור בוגרי תואר בכלכלה. בנק ישראל מגייס כל הזמן עובדים צעירים על מנת לרענן את השורות, למצוא פתרונות ליצירת שיווי משקל תחרותי בשוק ולנצל משאבים. עבודה בבנק ישראל כוללת מפגש יום יומי עם בכירי המשק בארץ והיא מתאפיינת בליווי צמוד של אנשי מקצוע מנוסים.

דרך נוספת לסיים את התואר עם מקצוע ביד היא להשתלב בעבודות שמפורסמות על ידי משרד האוצר. חלק מהעבודות דורשות הרשמה למכרז וחלק מגויסות על ידי חברות כוח אדם וחברות השמה. עבודה במשרד האוצר היא מקפצה אמיתית לשירות ציבורי מועיל ואפקטיבי. בעזרת עבודה במשרד האוצר ניתן גם ליצור קשרים שעוזרים לאחר מכן להשתלב מחדש בשוק הפרטי.

לימודי כלכלה מעניקים ידע עיוני וכלים שמאפשרים לנתח בעיות ברמת הארגון הבודד, ברמת המשק הלאומי וברמה הבינלאומית. כתוצאה מכך, בוגרי התואר מבוקשים מאוד בגופי השקעות ובחברות ייעוץ ואסטרטגיה. חברות מן הסוג הזה זקוקות לסטודנטים עם ידע תיאורטי על מנת לבטא תיאוריות במונחים כלכליים ומופשטים.

בלי מספרים אבל עם המון פוטנציאל: עבודות שלא עוסקות בכלכלה

יש עבודות רבות שלא עוסקות בכלכלה אך מחפשות מועמדים עם תואר כזה בגלל הכישורים שמאפיינים אותם. הלימודים שואבים ידע מתחומים משיקים כמו חשבונאות, מיסוי, ביטוח, ניהול, מימון ומשפטים ולכן אין פלא שקיים ביקוש גבוה לבוגרי תואר בכלכלה במשרדי עורכי דין ורואי חשבון. בנוסף, בוגרי התואר מקבלים הצעות עבודה ממשרדי שיווק וקידום מכירות, מחברות שעוסקות בחקר ביצועים עבור השוק הפרטי ומיצואנים שמעוניינים לשלב את הפעילות שלהם בשווקים חדשים מעבר לים.

מלבד האמור לעיל, כל בוגר תואר בכלכלה יכול מטבע הדברים לנצל את הידע והניסיון שעומדים לרשותו כדי לספק שירותי ייעוץ פרטיים. זו אופציה שקורצת לבוגרים עם נטייה ליזמות ולכל מי שחולם לפתוח עסק.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך