טרנד לוהט: צעירות שהופכות למעצבות

אם אתם מרבים לגלוש ברשתות החברתיות, וודאי שמתם לב לתופעה ההולכת וגדלה של בנות צעירות שהפכו לפתע לתופרות. אם פעם המקצוע היה שמור בעיקר לנשים מבוגרות העובדות מביתם, היום זו כבר נחלת הכלל.
טרנד לוהט: צעירות שהופכות למעצבות

אם אתם מרבים לגלוש ברשתות החברתיות, וודאי שמתם לב לתופעה ההולכת וגדלה של בנות צעירות שהפכו לפתע לתופרות. אם פעם המקצוע היה שמור בעיקר לנשים מבוגרות העובדות מביתן, היום זו כבר נחלת הכלל.
בנוסף לשגרת חייהן הקבועה, בחורות רבות מתהדרות לאחרונה גם בטייטל "מעצבת אופנה", הן תופרות, מודדות, מצטלמות, מעלות לרשתות החברתיות ולבסוף אפילו גם מקבלות הזמנות ומוכרות.

שמתי לב לאחרונה כי אשדודיות רבות הצטרפו לטרנד הלוהט, כשכל אחת מהן מתמחה בתחום מסויים – בתפירת בגדים יומיומיים, בשמלות מיוחדות ובגדי ערב, בבגדי ילדים או בבגדי ים.

בזמנים בהם ניתן לקנות בגדים במחירים זולים ולהזמין ברשת בתקופת מבצעים, העניין נראה קצת תמוה. למה שבחורה תשקיע שעות בתפירת שמלה שניתן בקלות לקנות? ניסיתי להבין את המקור להשראה ולמוטיבציה שלהן ואיפה בכלל לומדים לתפעל מכונת תפירה?

מסתבר שלפני פחות מחצי שנה נפתח בעיר מרכז Fashion Floor לעיצוב אופנה, המספק קורסים מגוונים לרמות שונות (כ-4 חודשים לקורס) וכבר כיום מתפעל בו זמנית 12 קבוצות לימוד המונות 165 תלמידות.
בעלי המקום, בני הזוג ואלרי וטניה רייכלגאוז (שהיא עצמה מעצבת אופנה ושמלות כלה וערב) מספרים כי את הסניף הראשון של לימודי עיצוב האופנה הקימו בחולון לפני כשנתיים ולאחר סקר שוק מקיף הגיעו למסקנה שאשדוד היא היעד הבא, הם הקימו את הסניף ברובע הסיטי והם לא מתחרטים לרגע. הם אומרים כי ההתעניינות של הבנות בעיר ואחוזי הרישום עלו מעל כל הציפיות שלהם.
שוחחתי עם מספר בנות שלמדו במקום והבנתי שלאהבה לאופנה אין גיל או גזרה:

דניאלה אבקסיס (18), לפני גיוס.

הגיעה אל קורס מתחילים מתוך רצון להרחיב אופקים ולפתח חלום ילדות. כיום, לאחר ארבעה חודשים היא כבר תופרת בגדי ערב. כרגע היא בעיקר תופרת לעצמה ולסביבה הקרובה שלה, אך בזכות הפרסום ברשתות החברתיות התחילה לאחרונה גם למכור במחירים של 250-300 ש"ח. מתכננת להמשיך להתפתח ולהתמקצע בתחום וחולמת לפתוח סלון כלות וערב.

טיפ: "אני ממליצה לכל אחת לשמור על הסגנון והייחודיות שלה ולא לפחד להעז ולהיות שונה. האומץ לעשות דברים שלא ראית לפני כן הוא מה שהופך אותך למיוחדת."

אינסטגרם: daniela.abecasis@

דניאלה אבקסיס
דניאלה אבקסיס

זרינה בן שבת (30) אמא לילד, עובדת במשרה מלאה במעבדה של יורוקום.

מספרת שתמיד רצתה לעסוק ביצירה וחיפשה משהו שיוציא אותה מהשגרה. הגיעה ללימודי התפירה ללא שום ניסיון באופנה. היא תופרת לעצמה שמלות ערב ועדיין חוששת לגשת לקהל הרחב. בניגוד לאחרות היא לא בעניין של הרשתות החברתיות וחושבת שזו פיקציה אחת גדולה. חולמת בעתיד להרחיב את העיסוק בתחום ולפתוח בוטיק שמלות משלה.

מנפצת לנו את האשליה: "אל תאמינו למי שאומר לכם שכשמתחילים לתפור מפסיקים לקנות זה לא נכון – זה ממכר והולך ונעשה יותר ויותר גרוע…"

זרינה בן שבת
זרינה בן שבת

מילי ביטון (22), סטודנטית לכלכלה וחשבונאות במכללה האקדמית אשקלון.

בניגוד לאחרות מילי מגיעה עם רקע מהבית עם אמא שמתעסקת בתפירה. תמיד אהבה בגדי ים מיוחדים ונמשכה לתחום. כיום עסוקה בלתפור לעצמה, להתאמן על כל מיני דגמים ושואפת להתחיל למכור בעונת הקיץ הקרובה.

מספרת: "תמיד ראיתי באינסטגרם בנות שמעצבות בגדי ים ובכל פעם שרציתי לקנות זה היה נורא יקר. אז החלטתי שהדרך הכי טובה היא ללמוד להכין בעצמי…"

אינסטגרם: Milibitton@

מילי ביטון
מילי ביטון
מילי ביטון
מילי ביטון

שוהם וקנין (18) לפני גיוס, עובדת בחנות בגדים.

עד לפני כמה חודשים לא ידעה להשחיל חוט למחט והיום כבר תופרת שמלות ערב מיוחדות. הגיעה אל לימודי התפירה בעקבות חלום ילדות, כרגע תופרת לעצמה ולאט לאט מתחילה להתפרסם ברשת ולמכור גם לבנות אחרות.

משתפת: "העיצוב פתח לי את הראש לכיוונים חדשים רבים, לא חשבתי שכל כך מהר אוכל להגשים את החלום ובאמת לתפור. השמיים הם הגבול."

אינסטגרם: shohamvaknin@

שוהם וקנין
שוהם וקנין

בשורה התחתונה – אין ספק שצריך כישרון וגישה, אך נראה שעם כוח רצון והתמדה אולי יבוא יום בו גם אני אעזוב את המקלדת ואלמד לתפור…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך