פורצים נצפו במצלמות ונעצרו בשעת מעשה

שלושה נערים נקלטו בעדשות המצלמות העירוניות בזמן שהם מנסים לפרוץ למוזיאון הפלישתים ע"ש קורין ממן, שוטרים שהוזנקו למקום, עצרו את הנערים בשעת מעשה.

מצלמות הביטחון שמרושתות בכל העיר קלטו שלושה נערים בזמן שניסו לפרוץ למוזיאון ע״ש קורין ממן ברובע ד׳. השלושה נעצרו ונלקחו לתחנת המשטרה להמשך ההליכים נגדם.

"בשעה 02:03:38, באישון לילה, נצפו שלושה נערים חשודים סביב המוזיאון" מספרים לנו התצפיתנים ומציינים כי "לאחר צפייה בת כדקה, באמצעות המצלמות, הוחלט לשלוח ניידות". החלטה זו יצרה שרשרת מהירה של תגובות שתחילתה בדיווח לביטחון העירוני ולמשטרה והמשכו בליווי הפעילות עד לסיומה.

"נשארתי בקשר עם המשטרה לצורך דיווח מידי, נתינת פרטים מזהים והשתלשלות העניינים" שח לנו אחד התצפיתנים ומתאר "שלושת הנערים נצפו מסתכלים אל תוך המוזיאון, משחקים עם הידית, מנסים לפתוח את הדלת ואף זרקו אבנים על הזכוכית".

המשך הפעילות המוקדית היתה בקשר שהתנהל מול צחי, שוטר שהיה במקום, כאשר המוקד מכוון אותו בדיוק אל עבר הנערים מבלי שאלו יודעים שהמשטרה בעקבותיהם. "שניים מהנערים נתפסו באותו הרגע, לאחר מרדף קצר, ואילו הבחור השלישי נתפס לאחר כמה דקות" אומר התצפיתן ומסכם "שלושת הנערים נעצרו ועוכבו לחקירה בתחנת אשדוד בחשד לפריצה".

"מוקד רואה", מערכת המצלמות המרשתות את העיר באזורים שונים ובהם מוסדות ציבור, פארקים ואתרים מרכזיים, מתעד אירועים מתחילתם ועד לסיומם. הקלטת עצמה משמשת כראיה משפטית המפלילה את העוברים על החוק, ולא מן הנמנע כי המשטרה תקבל לידיה את הקלטת על מנת לבסס את החקירה. בקלטת ניתן לראות את כל זירת ההתרחשות, מתחילתה ועד לסיומה, תנועת החשודים, הניסיון או ביצוע העבירה בפועל וכן אלמנטים נוספים שמהווים ראיה.

דוד דבש, מנהל המוקד העירוני, שיבח את עבודת התצפיתנים משלב זיהוי המצב, הבנת הסיטואציה וההחלטה לערב את כוחות הביטחון והמשטרה. "ליווי המשטרה באמצעות המצלמות והיכולות 'לשים עין' על הנערים כל הזמן, הינה יכולת מרשימה המסייעת למשטרה בעבודתה ותסייע גם להחלטת בית המשפט"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך