עשו את שלהם. אשדוד/באר טוביה ברבע גמר גביע המדינה

קבוצת הכדורסל של אשדוד/באר טוביה עשתה את מה שציפו ממנה, לעבור את מכבי רעננה מהלאומית ולעלות לרבע גמר גביע המדינה. אשדוד הפינאליסטית מהעונה שעברה ניצחה ברעננה 60:76, כשעד הרבע האחרון היה המשחק עוד צמוד. זו אותה רעננה שהדיחה מהגביע את קרית-גת.

השורה התחתונה היא החשובה. הדרך במקרה הזה, קצת פחות. מכבי אשדוד/באר טוביה עלתה לשלב רבע גמר גביע המדינה, לאחר שגברה על רעננה מהלאומית 60:76.

אל תקלו ראש בניצחון. רעננה המוליכה בלאומית הדיחה בשלב הקודם את קרית-גת בגביע המדינה. אשדוד ידעה שצריך להיזהר מהמשחק הזה ועברה אותו. זה לזכותה. אומנם עד לרבע האחרון רעננה הייתה במשחק ואפילו הובילה במחצית ונראה היה כי "הסינדרלה" מהגביע ממשיכה להפתיע. אבל אז היתרון של אשדוד מליגת העל בא לידי ביטוי, עד לניצחון החשוב. אשדוד היא הראשונה שהבטיחה מקומה ברבע הגמר.

רעננה הציגה הגנה מצוינת במחצית הראשונה וכבר הובילה בפער דו-ספרתי. אחרי ההפסקה אחוזי הקליעה של אשדוד החלו להתיישר, ובהובלת צ'ייס סיימון ואד דניאל היא ביצעה מהפך ברבע השלישי. סמואל גיבנס עוד נלחם כדי להשאיר את קבוצתו בתמונה, אבל האורחים הלכו שוב ושוב פנימה וברחו לפער גדול, שלא בהכרח משקף את מה שאירע במשחק.

הפתיחה הייתה כולה של המארחים ועלתה ליתרון 3:8 באמצע הרבע. סיימון העיר את קבוצתו וצימק את הפער לנקודה, אבל הרבע הראשון נגמר ביתרון 11:15 לרעננה. היירסטון וגיבנס שמרו על ההובלה ברבע השני ופתחה פער דו-ספרתי, 20:30. כהן ואזיוקוו צימקו, אבל רעננה ירדה למחצית ביתרון 24:33.

ואז הגיעה המחצית השנייה. היירסטון עוד שמר על פער מינימלי בתחילת המחצית השנייה, אבל סיימון יואינג זיו השלימו מהפך אחרי 11 נקודות ללא מענה, 42:46. אשדוד סגרה רבע מצוין בו קלעה יותר מאשר בכל המחצית הראשונה עם ריצת 0:6 נוספת בדרך ליתרון 46:52.

גיבנס מרעננה קלע שלושה סלים רצופים צימק ל-54:52. אלא שאז אשדוד רצה 0:13 וגמרה סיפור. גיבנס מרעננה עוד ניסה, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי ואשדודרק הגדילה את הפער עד 60:76 בסיום.

מכבי "קפלן" אשדוד/באר טוביה: סיימון 17 (6-9 לשתיים, 1-5 לשלוש, 4 איבודים), כהן 15 (9 ריבאונדים, 3 חטיפות), דניאל 14 (6-8 מהשדה, 10 ריבאונדים, 4 איבודים), זיו (4-12 מהשדה) ויואינג (4-12 מהשדה, 8 אסיסטים) 9 כ"א, אריאל 6, אזיוקוו ואלטיט 3 כ"א. כן שותפו: לייש ובירנפלד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך