לשחרר את העבר!

אישה מתפללת

אחד הדברים שמונעים מאיתנו להכניס דברים טובים לחיינו זה הטבע שלנו להיתלות על העבר ולסרב להיפרד ממנו. כל אדם מגיע לעולם הזה כדי לעבור מסע, אין אדם שאינו מתמודד עם קשיים וניסיונות כאלה ואחרים ובאופן טבעי מאחר שאנו יצורים רגישים, כל קושי מותיר חריטה עזה בליבנו שהופכת לצלקת שנשארת לנצח. אז אנחנו מתמודדים עם קושי מסוים ומאז כל דבר שיקרה לנו באותו ההקשר, יושפע באופן אוטומטי מאותו הקושי… אם, לדוגמא, אנחנו נותרים שבורי לב לאחר זוגיות שהסתיימה, מעתה נפחד פחד מוות בכל פעם שתופיע הזדמנות לזוגיות חדשה. אז רגע לפני שנלמד כיצד להתמודד עם הזדמנויות חדשות, בואו נלמד קודם כיצד להשאיר את העבר בעבר, ולא נרשה לו לשנות את עתידנו, אלא אם השינוי יהיה לטובתנו.

אם אנחנו יודעים שיש בורא לעולם והוא כל יכול, אם אנחנו יודעים שהוא אוהב אותנו ויצר עולם שלם במיוחד בשבילנו, אם אנחנו מבינים שאין ביכולתנו להכיל את גודל חכמתו אז אנחנו מבינים באופן וודאי שהוא יותר חכם מאיתנו ואם הוא החליט שכך יקרה, משמע שזה הדבר הטוב ביותר בעבורנו, גם אם איננו מבינים זאת עכשיו. זה אחד הדברים הכי עמוקים בתהליך התשובה, להבין שאתה לא מבין הכל, שאתה לא יודע הכל ובכל זאת לסמוך בעיניים עצומות בבורא, להאמין שכל מה שהוא עושה זה לטובתך. בהתחלה זה קשה, אבל ברגע שאתה קולט, ברגע שאתה מפנים, אז אתה מתחיל באמת לעשות תשובה מתוך אהבה לזה שאוהב אותך יותר משאי פעם תוכל לדמיין ומתוך האהבה העצומה הזו אתה מצליח באמת להישען עליו.

אז אני אומרת, אם אנחנו יודעים שהכל לטובתנו, בואו נחתוך בבשר החי! בואו נסלק מחיינו את כל המיותר, בואו נשחרר מהראש את כל ה"אני מאמין שלי" שבעצם לא תורם לי דבר, בואו נגיד די לרדיפות עצמיות! אדם יכול לרדוף את עצמו במשך שנים על זה שאהובתו עזבה אותו, מאשים את עצמו ללא הרף ומשחזר שוב שוב סיטואציות בהן יכל היה להתנהג אחרת ואולי… אולי היא לא הייתה עוזבת. אישה יכולה לחיות שנים עם לב שבור רק כי היא בטוחה שהוא עזב בגלל שאמרה איזו מילה לא נכונה או הרגיזה יותר מדי… שנים של רדיפות עצמיות בלי פוסקות שלא מאפשרות לנו להמשיך הלאה! שחררי אחותי, זה בכלל לא בידיים שלך!! אל תתעכב, אחי היקר, זה שהיא עזבה זה כי מישהו שם למעלה החליט שאתם לא מיועדים, שיש מישהי אחרת שנבראה בשבילך וזו שהלכה? הלכה כדי לפנות מקום לדבר האמיתי.. אז תיפרד ממנה לשלום ותתכונן לקבל את הטוב ביותר.

אני מקבלת לא מעט פניות מאנשים רצוצים וחפויי ראש שלא מצליחים להתאושש מזוגיות שהסתיימה… מסרבים לשכוח, מסרבים לשחרר, בואו נחתוך בבשר החי! נפסיק לנסות בכל מחיר להילחם על אדם שמלמעלה החליטו שאינו בשבילנו, נפסיק לקרוא הודעות בפעם האלף (כן, תמחקי אותן!) הכל כבר כתוב, כל שעליך לעשות זה להשתדל להיות אדם טוב יותר, לקבל את הייסורים באהבה וממילא הכל יתהפך לטובה. מה ששלך יגיע עד אליך, רק תאמין ותעשה השתדלות, כל השאר לא בידיים שלך!

אנשים חווים פגיעה מאדם קרוב, בן משפחה או החבר הכי טוב ומסרבים לשכוח לו את זה. השנים עוברות ובכל פעם שאתה רואה אותו, אתה מרגיש צריבה בתוך הלב שלך מתוך הכעס והעלבון, מתוך האכזבה העצומה שהוא גרם לך ואתה לוקח איתך את הנטל הזה לכל מקום! למה? שחרר!!! במה זה מועיל לך? שהרי "אין אדם נוקף אצבעו מטה אלא אם מכריזין עליו מלמעלה", אם אדם פגע בך זה רק כי נתנו לו רשות מלמעלה לעשות זאת ואם נתנו לו את הרשות תדע שזה לטובתך! או שזה בא כדי לעזור לך לתקן את עצמך, לכפר על העוונות שלך או כי השם רוצה לשלוח לך משהו ממש טוב, הכי טוב, אבל הוא רוצה לדעת שאתה אכן ראוי לזה. אז אם תעבור את מבחן האמונה בהצלחה, דע שהשכר יהיה עצום לאין שיעור! אם אתה מאשים אדם בשר ודם בבעיות שלך, דע שאתה לא מאמין מספיק. הכל, אבל הכל בידי שמיים, מלבד יראת שמיים.. כל מה שקורה לך, קורה בתכנון מדויק לפרטי פרטים ואין מקריות.

לקחת תרמיל ענק וכבד, שמת בו את כל הצער שעברת, את כל האנשים שפגעו בך, את כל האכזבות, העלבונות, הקשיים, חיברת אותו לבשר שלך ואתה הולך איתו לכל מקום… תחתוך! תלמד את השיעור ותמשיך הלאה, השם הוא כל יכול והוא אוהב אותך יותר משאי פעם תאהב את עצמך, הוא עוזר לך לבנות את עצמך בדרך הכי נכונה בשבילך ואין דבר שהוא לא יכול לתת לך… אם רק תאמין שהוא יכול. מה שהיה היה, העיקר להתחיל מהתחלה! אל תחשוב שאתה כלום, שבגלל מה שעברת אתה מקולקל, לא יוצלח או לא שווה… יש לך תפקיד בעולם הזה, יש לך מהות ומשמעות, אל תיתן לעבר שלך לקלקל לך… אל תשכח שלעתים השם מקלקל לך את התכניות רק כדי שהתכניות שלך לא יקלקלו אותך… אז תשאיר את מה שקרה מאחוריך ותרשה לעצמך להמשיך הלאה בשמחה.. כי הטוב ביותר עוד לפניך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך