ד"ר פרזידנט ומיסטר טראמפ

משה סידי הידוע גם כחכם סידי
חכם סידי

אני מאוד מקווה שמה שדונאלד טראמפ הבטיח לעשות באזורנו אחר הבחירות, יקויים על ידי הנשיא ("דה פרזדנט") דונאלד טראמפ * מדובר בשאלה אסטרטגית מאוד לישראל * רק שזה לא יהיה דומה למודל הישראלי של ראש הממשלה שרון בהתנתקות…

יש שאלה אחת שחכם סידי רוצה לדעת. מה זה רוצה? משתוקק. כמהה. שאלה שהתשובה שלה תקבע כנראה את האירועים שיתרחשו או לא יתרחשו "בשכונה" הקטנה שלנו, המזרח התיכון. מה השאלה אתם שואלים? בבקשה.
השאלה המטרידה היא, איזה דונאלד טראמפ נראה? טראמפ שלפני הבחירות שאומר את כל שהוא חושב בלי פילטרים, דברים שכמעט כולם, טובים לישראל. או שנראה את הנשיא טראמפ, שהתפקיד ממתן ומשנה אותו? האם הנשיא טראמפ לא ישתיק את האיש טראמפ? האם נראה את ד"ר פרזידנט טראמפ או מיסטר דונאלד טראמפ… הבנתם? אני בטוח שכן. עכשיו לענייננו.

כזכור הנשיא היוצא ברק חוסיין אובמה, קיבל את "בעיטת הדרך". ברוך השם שפטרנו ממנו. הוא עשה את כל הטעיות מבחינתנו במזרח התיכון ובעיקר שינה פה סדרי עולם. החליש את ארה"ב, חיזק את רוסיה של פוטין ובעיקר אפשר לכל הגורמים הקיצוניים הפונדמנטליסטים, אסלמיים, להשתולל פה כאילו זה "המערב הפרוע" ואני עוד עדין.
טראמפ הבטיח כי ישנה את כל זה. הבטיח. הבטיח והבטיח… כל הימין כאן חגג ושמח שהנה הוא נבחר. האם זה היה מוקדם מידי? אני חושש שכן, אבל בפעם הראשונה אני מקווה מאוד שאני טועה. מאוד.

בואו נתחיל עם משהו קטן, לא משהו גדול כמו המזרח התיכון (לזה מיד נגיע, אל תדאגו). טראמפ הבטיח כי כשייבחר, יחזיר את שגרירות ארה"ב לירושלים. הבטחה גדולה. ענקית, עם משמעות בינלאומית ובעיקר פרו ישראלית. קצת היסטוריה. ב-1980החליט מנחם בגין ראש הממשלה (הגדול) דאז לאחד את שני חלקי ירושלים, המערבית והמזרחית (שם נמצאים הכותל והר הבית) לעיר אחת בריבונות ישראלית מאוחדת.
הראשונה להגיב הייתה ארה"ב שהודיעה כי היא עוזבת בצעד מחאתי (גם כן מדינה חברה) את ירושלים ואחריה כל המדינות האחרות. מאז כל השגרירות נמצאות בין תל אביב להרצליה. כולם יישרו קו עם ארה"ב. ארה"ב תחליט לנו מהי הבירה המאוחדת שלנו?הסתבר שמבחינתה היא חושבת שכן. בושה. אבל ישראל בלעה את העלבון והרוק ועולם כמנהגו נוהג.

עכשיו מיסטר טראמפ הבטיח כי הוא יחזיר את השגרירות לירושלים. צעד כזה יגרור אחריו הרבה רעש וקולות אנטי ישראליים ואמריקאיים, אבל מצד שני, יביא לעוד שגרירויות לחזור לעיר הבירה שלנו (אגב העם היחיד, מאז ומעולם, שהכריז על ירושלים כבירתו, הוא ישראל). ניצחון הסברתי, דיפלומטי, עולמי של ישראל ותרגישו נח להוסיף עוד סופרלטיבים.

אבל השאלה האם דה פרזידנט אופ ארה"ב, דונאלד טראמפ יעשה את זה. האם "ישים את הכסף, במקום שפיו נמצא"? ביטוי שבארה"ב מאוד אוהבים להשתמש. האם יעמוד במילתו. אם תשאלו אותי (והרגע שאלתם מבחינתי). אני חושש שלא.

יש עוד. בואו נסתכל קצת רחב יותר, על האזור שלנו. על המזרח התיכון. ברק חוסיין אובמה הנשיא היוצא (ושלא יחזור…) נעלם עם ארה"ב מהמזרח התיכון והשאיר אותה לרוסיה, הפרו ערבית שתומכת בסוריה ובחיזבאללה, ולגופים קיצוניים איסלמים. מיסטר טראמפ הבטיח שיחזור לאזור בגדול ויחזיר את ההרתעה האמריקאית. הבטיח אבל האם הנשיא טראמפ יקיים?

לישראל זה אולי אחד הדברים הכי חשובים שיש. ברק חוסיין (לך לך כבר) אובמה, שינה פה את מאזן האימה (היתרון הצבאי). הכניסה של רוסיה, חיזקה את סוריה, את חיזבאללה וישראל הייתה צריכה בכל דבר ועניין לקחת את פוטין בחשבון ולפעמים על חשבוננו.

אם פרזידנט טראמפ יחזור לכן זה ישנה שוב את המאזן. גם אם יעשה את זה בשיתוף עם רוסיה (כי הוא ופוטין נראים כרגע, תזכרו כרגע, צמד חמד), הוא יחזיר לישראל את הגיבוי שהיא זקוקה לו באזור. לא ישאיר אותנו לבד. לא אותנו, לא את סעודיה ולא את מצרים, משולש שכרגע פועל יחד (כן, יחד, רק מאחורי הקלעים), בכדי לשמור על האינטרסים שלהן מול הארגונים הרצחניים והמטורפים במזרח התיכון, כמו דעא"ש ושכמותו, מול ראש הנחש מאיראן שמממן פה (חמאס, חיזבאללה) ובעולם את כל הטרור העולמי וגם ואולי בעיקר מול רוסיה החזקה ששינתה פה סדרי עולם, נכון, בחסות ברק חוסין אובמה שב-20 בינואר יעלם מחיינו לנצח. ברוך השם.

זאת השאלה הגדולה, המטרידה. תשובה שנצטרך לחכות לה, בעוד 58 יום נתחיל לקבל תשובה, כשמיסטר פרדינט טראמפ ייכנס רשמית לבית הלבן. עד אז נצטרך לחכות בסבלנות. אני מקווה שזה לא יהיה כמו במודל הישראלי… לא מכירים? אז אסביר.

כשאריאל שרון, מתומכיה הגדולים של ההתיישבות (התיישבות לא התנחלות) ביהודה שומרון ו"חבל" עזה, החזיר את עזה בהתנתקות ב-2005, שאלו אותו איך הוא שתמיד היה נגד חלוקת שטחי ישראל, דווקא הוא, מבצע את עזיבת עזה והתנתקות ממנה? שרון ענה במשפט אחד: "דברים שרואים מכסא האופוזיציה לא רואים מכסא ראש הממשלה". הבנתם?

הלוואי ואטעה וזה לא יקרה גם למיסטר טראמפ.
.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך