מה הופך את אשדוד לעיר קסומה?

מאז ומתמיד אהבתי את אשדוד, לא גדלתי או התחנכתי בה אך תמיד כולם שייכו אותי אליה. מאז שאני זוכרת את עצמי – כל בילוי או יציאה לקניות התרחש באשדוד. בתור אחת שגדלה בעיר סמוכה וכיום מתגוררת באשדוד, אני יכולה לומר שללא ספק יתרונותיה של העיר עולים בהרבה על חסרונותיה. העיר מספקת מענה ראוי בכל התחומים וכיף גדול לחיות בה.
מה הופך את אשדוד לעיר קסומה?

חוף הים, הטיילת ושדרת המסעדות, השוק העירוני, מרכזי הקניות הגדולים עם המותגים הבינלאומיים שלא ניתן למצוא בשום קניון בכל האזור, האמפי פארק שמביא אלינו את המופעים הכי גדולים ומצליחים בארץ מבלי שנצטרך להרחיק עד קיסריה, המזרקה המזמרת, אולמות התרבות הפעילים, אירועי הקיץ והפסטיבלים הרבים והמושקעים, בתי המלון החדשים, מספר מקומות הבילוי לצעירים שהולכים וגדלים עם השנים ומעל הכל האנשים.

יש בעיר את התמהיל המיוחד של היצע רחב מכל דבר כמו בערים הגדולות ויחד עם זאת את תחושת החמימות והשייכות שיש בערים הקטנות, בה כולם מכירים את כולם ותמיד שמחים לומר שלום ולעזור. רגע לפני בואה של שנת 2017 אפשר לומר בגאווה רבה שאשדוד על המפה. היא לא נופלת מהערים הגדולות, וכיף בכל פעם מחדש לארח חברים מהמרכז ולשמוע את קריאות ההתפעלות שלהם על הפיתוח והמראה של העיר, אשר רבים טועים עדיין לחשוב שהיא עוד 'עיר קטנה בדרום'. בשנים האחרונות העיר התפתחה בצורה יוצאת דופן בכל התחומים והיא מאכלסת כיום כרבע מיליון תושבים. כבר לא כל כך קטנה.

אין ספק שיש עוד מה לשפר בעיר, בעיקר עבורנו הצעירים עם התוספת המתבקשת של מקומות בילוי חדשים ומגוונים ועם הוזלת מחירי הדירות היקרים, אבל כולנו מרגישים שהעיר על המסלול הנכון. יחד עם פתיחת בית החולים, האוניברסיטה, הנמל החדש ופארק ההייטק הגדול עתידים להתווסף לעיר אלפי מקומות עבודה חדשים שיסייעו בפיתוח התעסוקה, יפחיתו את יציאת התושבים מהעיר בכל בוקר וימשכו לעיר אנשים איכותיים נוספים.

בשבועיים האחרונים היה קשה לפספס את תלונות התושבים על פרויקט התחבורה החדש Reway. נכון, הפקקים באמת היו ארוכים ועיכבו את כולנו בדרכים, אבל אני חושבת שהסערה שהתחוללה ברשתות החברתיות יצאה מכל פרופורציה. אני לא מתיימרת להיות מבינה גדולה בתחבורה, אבל ברור שהשינוי הוא זמני (מה גם שהפקקים והרעש סביבם פחתו בצורה משמעותית) ועלינו להתאזר בסבלנות, משום שהתועלת הגדולה שיפיק הפרויקט לעיר תשרת את כולנו לבסוף, וכמובן גם תסייע רבות לשכבות החלשות ולבני הנוער שעדיין לא הוציאו רישיון וצריכים בכל יום להגיע לבתי הספר ברחבי העיר באמצעות תחבורה ציבורית.

אז אני אולי נחשבת לחדשה בעיר, אבל אני מתמצאת בה לא פחות משאר תושבי הקבע, וכל שנותר לי לקוות הוא שהמגמה החיובית והחדשנית תימשך ובעיקר שהדגש שהושם על הצעירים ילך ויתחזק.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך