למי יש יומולדת…?

שנה. שנה שלמה עברה מאז הפעם הראשונה בה יצאתי מהבית עם זהות פנימית וחיצונית של חוזרת בתשובה. אפשר לומר שאני חוגגת יומולדת, יומולדת שנה... כי לפני שנה בדיוק נולדתי מחדש. לפני שנה מהיום אזרתי אומץ והחלטתי להתחיל חיים חדשים. לאחר הגירושין, חיפשתי אחר משמעות לחיים שלי. מי אני ומה חיי... נותרתי לבד עם תינוק קטנטן, לא היה לי מושג כיצד ממשיכים מכאן. מיטל על
אישה מתפללת

ניסיתי למצוא דרכים למלא את הריקנות אך שום לא הלך, הבילויים רק הרחיבו את החור שנפער בליבי, אתה חושב שאתה נהנה אבל בתכלס אתה יודע שאתה לא… יש רגעים שאתה יודע שאתה חי בעצימת עיניים, מפחד לאזור אומץ, חושש לשמוע או לדעת כי אתה לא מוכן לעשות שינוי אמיתי, הייתי שם שנים… לא רציתי להקשיב ועצמתי עיניים חזק חזק. העיקר לא לדעת ולא לראות את האמת כי אני אדם אמיתי, אם אני רואה אמת בעיניים אני לא מסוגלת לחיות בשקר… ובתוך תוכי ידעתי שיש אמת אחת, אך העדפתי להמשיך לחיות בנוחות שלי, בלי לקיים מצוות, בלי לשמור שבת, בלי להתלבש בצניעות, שהרי "מה אני צריכה את זה על הראש שלי?" חשבתי לעצמי "לחיות בכלא? לא תודה!". אז אחרי חיפושים ארוכים, בדרך שחד משמעית הוכוונה מלמעלה, מצאתי את עצמי מגלה את הבורא במלוא הדרו ולא רק שחיי התשובה אינם כלא, ההיפך הוא הנכון, יצאתי לחופשי!

אז שנה עברה, שנה שלמה בה פגשתי חיים שלא הכרתי קודם, אנשים שלא פגשתי מעולם, הכל השתנה ורק לטובה ברוך השם. אנשים שהכירו אותי בחילוניותי מתקשים לתפוס את השינוי. "אבל אל תגזימי.." אומרים לי מדי פעם "אל תשתגעי לנו, אה?".. כמו שאני רואה את זה, בימים שהייתי חילונית ולא ראיתי את השם, זה היה השיגעון! היום התפכחתי! ולא, אף אחד לא שטף לי את המוח, בסה"כ הדליקו פרוז'קטור ענק שהאיר על נקודה אחת שמעולם לא הבטתי עליה.

הבטתי לכל עבר, רק לשם סירבתי להסתכל… ודווקא שם הייתה התשובה לכל השאלות. התשובה לימדה אותי לחיות אחרת, לדון אנשים לכף זכות, לאהוב כל יהודי – דתי או חילוני, לתת יותר מעצמי, לבטל את הגאווה, לקבל הכל באהבה, התורה מביאה אותך לחיי גן עדן בעולם הזה! היום אני נזכרת בחיי הקודמים ומחייכת… נזכרת בכל רגעי השבירה והבכי, על כל הפעמים ששברו לי את הלב ובכיתי את עצמי לדעת, לא הבנתי כיצד הכל היה לטובתי, נזכרת וצוחקת על כמה דאגתי לדברים שבכלל לא הייתה לי שליטה עליהם, כיצד כעסתי כשמישהו פגע בי כי לא הבנתי שהוא רק השליח, כמה תליתי את הכסף שאני מרוויחה במעביד שלי מבלי להבין שפרנסה זה אך ורק בידי שמיים, נזכרת כיצד תליתי את ההצלחה שלי בעצמי בלבד וכמה רדפתי את עצמי כשנכשלתי, כי לא הבנתי שהצלחה וכישלון בידי הבורא יתברך וזה אך ורק לטובתי, נזכרת כיצד חייתי באשליה שהחברה הכתיבה לי, אשליה שהחיים קשים ויוקר המחיה חונק והמצב קשה וקשה וקשה, לא הבנתי שאני הבת של מלך העולם ויש לי בעצם הכל… איזה מין חיים אלה?? חיים של דאגות, חיים של עצבות, של רדיפה עצמית, חיים של פחד מיוקר המחיה ומרדף אחר שעות נוספות. חיים בהם תליתי את כל האחריות על עצמי בלבד והרי אני לא בראתי את העולם ואין בכוחי לשלוט בכל מה שקורה.. אבל מה שכן, זה ששולט בעולם הוא אבא שלי, אז אני יכולה להיות רגועה, להישען אחורה בשלווה ולתת לו לטפל לי בכל הבעיות.

לא רק אני חוגגת יומולדת, גם קבוצת הנשים שלי "תשובה מאהבה" חוגגת יומולדת שנה. כשרק התחלתי לחזור בתשובה, ניסיתי לאגד מס' בנות במטרה להיפגש יחד ולהתחזק בהלכות, באמונה וכד'… ממס' מצומצם של נשים, הקבוצה המופלאה הזו מונה כיום כ-200 נשים מדהימות מכל הרמות הרוחניות החל ממסורתיות לייט ועד חרדיות, שמתחזקות ביחד עם אהבת חינם שאי אפשר לתארה במילים! ללא ספק אחת המתנות הנהדרות שקיבלתי זו הקבוצה המיוחדת הזו, שנזכה בע"ה להמשיך להגדיל תורה ולהאדירה ולהתחזק ביחד בדרך הכי יפה שיש – תשובה מאהבה! כי אם כבר תשובה, אז שיהיה באהבה..

לא רק לי ולקבוצה שלי יש יומולדת… גם העיר שלנו חוגגת 60 שנה.. 60 שנה! התחלנו כגוש חול ותראו לאן הגענו… אחת הערים הגדולות וללא ספק מהיפות בארץ! אחד הדברים הטובים שמאפיינים את העיר הזו היא החיים של הדתיים והחילוניים זה לצד זה בשלום, הבנה וקבלה הדדית. לצערנו בתקופה האחרונה אנו רואים שיש המון מתח בין הצדדים, הפגנות ותלונות, חוסר הבנה משווע וקרע שרק הולך ומתרחב. הוכחנו את עצמנו בעבר ואנחנו יכולים לעשות זאת שוב… אנחנו עם סגולה, אנחנו עם עם הלב הכי גדול שיש, נבראנו כשבכל אחד מאיתנו חלק אלוקה ממעל, כלומר בכל אחד מאיתנו יש ניצוץ אלוקי, בכל אחד מאיתנו יש קצת מהאל הרחום והחנון, ארך אפיים ורב החסד… משמע גם אנחנו יכולים להיות כאלה. בואו נבחר לאהוב במקום לשנוא, לקבל במקום לשפוט, לחבק במקום לסלק! אשדוד היא עיר מיוחדת במינה, נולדתי כאן ואם זה תלוי בי אשאר כאן כל חיי כי אין כמותה! עלינו לזכור להעריך את הטוב, להביט על החיובי, אמנם אין דבר מושלם אך הבחירה בידנו באיזה חלק של הכוס להביט… אני בוחרת בחצי הכוס המלאה! שנזכה לעוד שנים רבות של עשייה מבורכת, שלום ואחווה. יומולדת שמח!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך