טיפים חשובים לארוחת בוקר בריאה ומשביעה

כולנו כבר יודעים כמה חשוב לאכול ארוחת בוקר ולא לדלג עליה. אז מה חשוב לכלול בתוכה ועל מה עדיף לוותר?
פריקסה טרי

"בבוקר תאכל כמו מלך, בצהריים כמו בן של מלך ובערב תאכל כאביון" (הרמב"ם).

ארוחת הבוקר חשובה מאוד להחזרת החיוניות והערנות לגוף לאחר מנוחת הלילה הארוכה. היא משפרת את מצב הרוח, מחזקת את יכולות החשיבה ומחדשת את האנרגיה בגופנו. למרות החשיבות הידועה של הארוחה, רבים נוטים לוותר עליה ממניעים של חוסר זמן, חוסר רעב או דיאטה. זוהי טעות חמורה שכן ארוחת הבוקר דווקא מסייעת בהליכי ירידה במשקל ולחיזוק המערכת החיסונית.

אם כך, מה כדאי לאכול וממה עדיף להימנע?

במהלך הלילה אנו מאבדים נוזלים רבים ומגיעים למצב של ייבוש, על מנת להחזיק את התפקוד הגופני למצבו הרגיל מומלץ לפתוח את היום בכוס מים, לאחר מכן ניתן לשתות מיץ, חלב, תה או קפה.

המלצה נוספת בתחום השתייה שיכולה גם לשמש ארוחה בפני עצמה הם שייקים של פירות וירקות, שסגולותיהם ידועות. חשוב לציין כי מומלץ לא להפריז באכילת פירות משום תכולת הסוכר שבהם.

הארוחה עצמה תלויה בטעמו האישי של כל אחד מאיתנו, חשוב שהיא תכיל חלבונים (ביצים וגבינות) וירקות.

הדבר החשוב ביותר הוא לא לפתוח את הבוקר עם סוכרים רבים ופחמימות פשוטות, הם לא תורמים לגופנו ואף יכולים להזיק לנו במהלך היום ולטווח הרחוק.

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך