כיצד ניתן לשפר את ביצועי המוח?

כמו השרירים בגופנו - גם את המוח צריך לאמן כדי לשפר. איך ניתן לעשות זאת בקלות?
כיצד ניתן לשפר את ביצועי המוח?

המוח שלנו הוא הדבר החשוב ביותר שיש לנו, הוא מנהל את מהלך חיינו ואחראי על הדרך בה אנו חושבים ומתנהגים בכל תחומי החיים. מצב ערנות או שינה – המוח תמיד מתפקד. ולכן, לשפר את יכולותיו עשוי לשפר את כל יכולותינו. אז איך עושים את זה?

1 – היו סקרנים

כשאנו ילדים, אנו נוהגים לשאול הרבה "למה?" וכשאנו מתבגרים – אנו נוהגים לעיתים רבות להשתיק את הסקרנות ולא להתייחס אליה. חשוב מאוד לשאול ולחקור דברים שלא ידועים לנו ובכך להגדיל את הידע הכללי שלנו ולפתח את מהלכי החשיבה.

2 – עשו פעילות גופנית

מדענים רבים הוכיחו בעבר כי לאנשים שנוהגים לעשות ספורט, רמות תפקוד המוח עולות ומשתפרות ביחס לאנשים שאינם פעילים. התעלמות גופנית מפחיתה מתחים ומחזקת את כל תפקודי הגוף, ביניהם המוח ויכולות החשיבה.

3 – צאו מאזור הנוחות

כשם שבפעילות גופנית אנו בונים שרירים שאנו לא בהכרח משתמשים בהם ביומיום וזה תורם לחיזוק הגוף, כך מומלץ לשפר את תפקודם של חלקים שנמצאים פחות בשימוש במוח שלנו. נסו לטייל במקומות חדשים שמעולם לא ראיתם, להריח ולטעום מאכלים שונים ולגרות את המוח למידע חדש שיחזק ויפתח אותו.

4 – השתמשו בזיכרון

פיתחו אלבומי תמונות ישנים ונסו להיזכר בשמות המצולמים, איפה צולמו התמונות ומה הרגשתם בזמן ההוא. ככל שתאמנו את הזיכרון יותר כך תרגישו שהוא חזק יותר ומהיר יותר.

5 – הרבו לצחוק

המשימה הקלה והכייפית ביותר – מחקרים מוכיחים שהצחוק מועיל לבריאות משום שהוא משחרר אנדורפינים חיוביים לכל מערכות הגוף ומטעין במהירות את המוח. שווה לא?

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך