דעה אישית / ישראל אוחיון

כך אמר תושב ירושלים שביקר השבוע באשדוד: "פקקים עלאק, הצחקתם אותי! תבואו לירושלים ותראו מה זה סבל, אתם צריכים לנשק את האספלט במדרכות, הוא הכי נקי שראיתי בארץ..."
דעה אישית / ישראל אוחיון

לפני שבוע ימים החלו העבודות לשינוי מבנה התחבורה ברחובותיה המרכזיים של העיר אשדוד, והפיכתה לעיר לדוגמא עם תחבורה ירוקה שתגרום לאוויר נקי יותר. מהלך זה גרם לעומסי תנועה בצירים המרכזיים של העיר, שבמילא היו עמוסים בשעות השיא של היום, אך הציבור האשדודי רותח מזעם ושואל "למה היינו צריכים את כל זה?", והשיח סביב נפילתו של ראש העיר רק הולך וגדל. ואני יושב לי על המחשב בעבודתי מתעסק בהכנת כתבות וידיעות, ועיניי נדהמו לקרא את הרפש והלכלוך של כל גיבור או גיבורה מאחורי המקלדת, והחלטתי לכתוב בשורות אלו מספר דגשים כדי להוכיח לאותם זועמים עד כמה הם טועים, ואיזה מזל יש לנו שלא הם יושבים על כסא ראש העיר…

שלוש עשרה שנה נמצא ראש העיר שלנו ד"ר יחיאל לסרי בתפקידי מפתח בעירייה, החל משנת 2003 אז נבחר לממלא מקום ראש העיר, ומשנת 2008 ועד היום הוא עומד בראשה. במהלך השנים הללו התקבלו החלטות שמשפיעות ישירות על ההווה והעתיד של העיר הזו, חלקן חשובות יותר וחלקן פחות. בואו נתמקד עם ההחלטה האחרונה על מהפכת התחבורה הצפויה. בתחילת השבוע פורסם ע"י המשרד להגנת הסביבה כי אזור התעשייה של העיר אשדוד הוא מהמזוהמים ביותר בארץ, וזאת "תודה" לראש העיר הקודם צבי צילקר, שהעדיף להביא לעיר אשדוד את כל מפעלי התעשייה האפשריים והמזהמים שקיימים בה, וכעת עבודתו של ד"ר לסרי היא לנסות ולהפחית את רמת זיהום האוויר עוד לפני שנהפוך לסין ונצטרך להסתובב עם מסכות על פנינו. בהתאם לכך ניגשה עיריית אשדוד למכרז של משרד התחבורה על הפיכת הצירים המרכזיים בה, ואם עד לאחרונה אלפי מכוניות היו עוברות שם ביום ומזהמות את האוויר, המספר יפחת פלאים וכן גם רמת הזיהום שממילא גבוה, שוב הודות לראש העיר הקודם צבי צילקר.

יתרה מזאת, שד' הרצל עומד בפני מהפכה בתחום הבינוי, כאשר בעשור הקרוב יבוצעו בו עשרות פרויקטים של פינוי בינוי, והוספתן של אלפי יחידות דיור בשדרה הגדולה בעיר, (תוסיפו לכך את העובדה שהעיר שלנו נבחרה כמודל בתחום התמ"א 38 והפינוי בינוי, לאחר שכמעט ולא נותרו בה מקומות לבנייה). יחד עם זאת, השדרה תקבל צורה אחרת לאחר שמאות חנויות יתפרסו מתחילתה באזור הסיטי ועד סופה באזור א', דבר שידרוש תחבורה הולמת, ומה יותר הולם מתחבורה ירוקה כמו באירופה, ואם תתלוננו על המחירים אז התשובה די ברורה, אשדוד לא בודדה במערכה, לא רק בה עולים המחירים, בכל הארץ ואפילו בערים קטנות ואפורות כמו ערד וירוחם המחירים הכפילו את עצמם. יחיאל לסרי לא קוסם, כמו גם כל ראשי הערים בארץ. הבעיה היא ארצית ושינוי יכול להתבצע רק כשבממשלה למעלה יחליטו לשחרר קרקעות.

נעבור לשד' מנחם בגין שם מתבצעות העבודות מהכניסה לעיר אשדוד ועד רובע הסיטי, בעוד חודשים ספורים אמור להיפתח שם בית חולים מהמתקדמים ביותר בארץ, ואלפי בני אדם יצטרכו לשנע את עצמם למקום, הן כעובדים והן כמטופלים, דבר שהיה גורם שוב לפקקי תנועה גדולים מהאזור, ואני בטוח שאף אשדודי לא היה מתלונן מפתיחת בית החולים במקום. ראה ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי את הצפוי, והקדים תרופה למכה בדוגמת תחבורה ציבורית מתאימה.

תוסיפו לכך את העובדה שבסמיכות לבית חולים הולך ונרקם לו פארק ההייטק מהגדולים בישראל, שעתיד לספק אלפי מקומות עבודה נוספים לאשדודים, כאשר חברות ענק כגון קבוצת 'אלבטק' והיזם וממציא הדיסק און קי מרק פרידמן, כבר רכשו אלפי דונמים בתעשייה המתקדמת שאגב גרמה לנו להבין שאפשר להביא לאשדוד תעסוקה מודרנית, ולא רק תעשייה מזהמת. ועוד לא הזכרנו את האוניברסיטה ליד מתחם הביג, את הנמל החדש שג"כ יספק אלפי מקומות עבודה, ואת הכביש החדש מהאזור הדרומי של אשדוד דרך יציאה נוספת וחדשה מהעיר.
לסיכום, בתחום הדיור ישנה מהפכה עם עשרות אלפי יחידות חדשות, בתחום התעסוקה ג"כ אלפי מקומות עבודה חדשים צפויים להיכנס בקרוב מאוד, בית חולים שאמור להיפתח בקרוב, ועוד הרבה כך שהשינוי בתחבורה היה מתבקש…

אז ידידיי האשדודים, תפסיקו בבקשה להתלונן ולהיות כפויי טובה, העיר אשדוד בנויה ברמה גבוהה ומתפתחת לתפארת, וכמו שאמר לי תושב ירושלים שביקר השבוע באשדוד: "פקקים עלאק, הצחקתם אותי תבואו לירושלים ותראו מה זה סבל, אתם צריכים לנשק את האספלט במדרכות, הוא הכי נקי שראיתי בארץ…".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך