לשים את האגו בצד

למה אנחנו רבים? בראש ובראשונה, בגלל האויב הכי גדול שלנו - האגו. האגו הוא אותו יצר קטן ועקשן ששוכן בתוכנו ומשכנע אותנו להיתקע על קטנות ושטויות.

האגו מנהל את מרבית בני האדם בכל תחומי החיים, בזוגיות, בעבודה ובמשפחה. זוגות מתגרשים בגלל אגו, שותפים נפרדים בגלל אגו, בעבודה מתפטרים או מפוטרים בגלל אגו. לאגו יש רצון להתנפח, לבלוט ולשלוט. זוגות יכולים להיקלע לויכוח שהיה יכול להסתיים בשתי מילים פשוטות (לפחות בחלק מהמקרים): "סליחה טעיתי" ובזה לחתום את הסיפור. אבל כנראה שיותר קל להילחם (לפעמים על כלום) רק כדי שנחוש שאנחנו "מושלמים".

למה קשה להודות בטעות? כי הודאה פירושה "אני לא מושלם" ו"ייתכן שטעיתי". אדם בעל אגו מפותח ימצא את כל הסיבות להצדיק את עצמו והוא מוכן לצאת ולהלחם מלחמת חורמה על צדק הזוי; אך מי שמפסיד בה – זה הוא עצמו. כשמגיעים אליי זוגות לייעוץ זוגי, אני עוזרת להם לשים את האגו בצד ולהתחבר למי שהם באמת ובכך להיות מוכנים להקשיב ולהכיל את הצד השני. צריך פשוט להגביר את המודעות העצמית, להכיר ולהודות שעד עכשיו האגו ניהל אתכם ולרצות לחולל שינוי מהותי, מה שישפיע לחיוב על כל תחומי חייכם. אם תהיו מודעים יותר וממילא קשובים יותר לזולת מאשר לאגו שלכם – קיבלתם את החיים מחדש במתנה. לא פחות!

בעיית התקשורת במערכות יחסים מתחילה כשאנחנו הופכים את הקשר הזוגי מצוות משותף מנצח, לשני מחנות – מחנה שלי ומחנה שלך! זה אומר שאנחנו לא צוות, אלא שני מאגרי אגו שכל אחד מתבצר בבונקר של עצמו. רדיפת הכבוד גורמת לנו לנזק, גורמת לכעס, לשנאה ולחוסר יכולת להבין באמת, העיקר שלא להודות בטעויות. אנחנו עסוקים בלהציג את פנקס החשבונות בפני בן הזוג במקום להקשיב לו, עסוקים בהצטדקות במקום בהבנת הזולת. כבר איננו האחד בשביל השני ואז קשה לנהוג בשיקול דעת.

זוגות שרוצים ליצור שינוי בתקשורת הזוגית, צריכים בראש ובראשונה לקחת אחריות אישית! כל אחד על עצמו! לקחת אחריות זה אומר להודות בכך שאינני תמיד צודק, וכבן-אנוש אני עושה טעויות אבל גם מוכן לתקן אותן, כי חיי זוגיות טובים בסופו של דבר הם אושר וכוח בעבורי, וזה שווה מאמץ אישי. ברגע שלומדים להניח לאגו, החיים משתנים בכל תחום. הסיבה לשינוי תהיה בזכות השינוי בתפיסה שלכם את עצמכם. פתאום מתחילים לראות את בני הזוג באופן שונה, לאהוב אותם ולקבל אותם ולהכיר בעובדה שמישהו אחר (האגו) תפס עד כה את מקומכם.

אגו וצדק, לא הולכים עם זוגיות טובה. ובמלחמת זוגיות אין מנצחים, יש רק מפסידים!

מאחר וכולנו מעת לעת לוקים במעט נפיחות "בבלוטת יותרת האגו" רצוי שכל אחד ואחת מאיתנו ינסה 'לזפזפ'… להניח לערוץ האגו – ולעבור לערוץ אחר. רק כך ייחסך הכאב.

בהצלחה!
שלכם, ריקי

לתגובות, שאלות, והתייעצות
riki.coach@gmail.com

054-5919824

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך