וחכם סידי אומר…

אולי לא חכם סיני, אבל משה סידי, עם מעל 38 שנות עיסוק בעיתונות הספורט, (כשחקן, עיתונאי וכמקים קבוצת הכדורגל של מכבי קביליו יפו), יודע דבר אחד או שניים, על הנעשה בעולם הספורט שלנו.

הלו, מישהו השתגע באשדוד?
כשהייתי קטן, אבא שלי אמר לי: "לא מחליפים קבוצה לעולם, תחליף אישה (מאז החלפתי כבר 2…), אל תחליף קבוצה". מאז אני תקוע עם מכבי יפו, אבל זה כבר סיפור אחר. השורה התחתונה, אוהד כדורגל לא מחליף קבוצה. הוא נאמן לקבוצתו יותר מכל שחקן בעולם, שמחליף אותה אפילו אם קיבל שדרוג של הפקקים שלו בלבד מהיריבה העירונית. אז נכון, באשדוד מדובר בסיפור מעט מורכב עם האיחוד, אבל בכל זאת יש קבוצה שמשחקת בליגת העל במשך כל שנות קיומה, הישג לא שגרתי בכדורגל הישראלי.

בכל מקרה, לא הבנתי את העובדה שאוהדי אשדוד עודדו השבוע את מכבי נתניה כמחאה על מצב קבוצתם. אני מבין שנמאס לאוהד כדורגל מהמצב של קבוצתו, זה בסדר לצעוק ולבוא בטענות, לשרוק בוז, אפילו (ואני לא בעד ) לקלל (כאילו אתם שואלים אותי לפני שאתם מקללים…), אבל לעודד את הקבוצה היריבה? הלו, מישהו השתגע שם? הקהל חייב להיות בצד של הקבוצה שלו. הקבוצה היריבה צריכה להיות בלחץ מהקהל המקומי, לא לקבל ממנו אנרגיות ועידוד. שחקני נתניה היו צריכים להרגיש במשחק חוץ ולא שחקני אשדוד.

 

בנוסף, תוך כדי הקהל צעק: "עירוניה עירוניה", הכל כשהשחקנים שומעים. תקשיבו ותקשיבו טוב. תקבלו הצעה בחינם. בשנה שעברה עשו אוהדי בני יהודה את המוות לקבוצה שלהם. הסוף ידוע, הקבוצה ירדה ליגה. אוהדי אשדוד חייבים להיות מאוחדים מאחורי הקבוצה שלהם לטוב וגם כשרע, שהיא כבר עונות רבות בליגת העל והפכה לחברה קבועה ולגיטימית בליגת העל.
אז עכשיו אתם רוצים קבוצה אחרת? תיזהרו, לפעמים משאלות מתגשמות. הדרך מהליגות הנמוכות עד לליגת העל ארוכה יותר משהיא נראית מהיציע באצטדיון הי"א.

תרדו כבר ממרציאנו
אם אני אופיר מרציאנו, שוער מ.ס אשדוד, אני הולך עם אטמי אוזניים. מאז הפך מעוד שוער בליגת העל, לשוער נבחרת ישראל, או במילים אחרות, השוער הישראלי המוביל, אין כבר כדור קרן אחד שהוא יכול לצאת אליו בשקט.
כל מי קשור בענף, כולל אלה שפעם עברו בטעות ליד אצטדיון כדורגל והפכו למבינים גדולים, כבר מציעים לשים לב שמרציאנו כבר לא אותו מרציאנו מתחילת העונה, ומציעים לאלי גוטמן מאמן הנבחרת, לחשוב אולי פעמיים לפני שירכיב אותו במשחקים הבאים של הנבחרת.

אז ככה, קודם כל תרדו מהבחור. את עבודתו הוא יודע ובנבחרת הוכיח עצמו, מה גם שההגנה בנבחרת שונה לגמרי מההגנה בליגה. אבל יותר מזה, גם שוערי עבר בנבחרת שהיו מעולים בקמפיינים שונים, היו חלשים בכמה משחקי ליגה והיה כבר מי שירד ליגה כשוער נבחרת.

מרציאנו שוער טוב מאוד והוכיח את עצמו בקמפיין הזה, אי אפשר לבחון אותו בכל כדור גובה, או בעיטה חופשית. את עבודתו הוא יודע ואם מ.ס אשדוד תישאר, יהיה לו חלק גדול בזה. עד אז שכולם יחכו בסבלנות, הוא לא שכח להיות שוער. ביטחון עצמי של שוער חשוב מכל הקבוצה ומה שעושים הפרשנים-שדרים-עיתונאים, שחלקם אפילו לא נתנו פס בחייהם והשריר היחיד שעובד אצלם הוא השריר בלשון, זה רק להוריד את הביטחון.
הצייר וינסנט ואן גוך תלש את אוזנו שלו בכדי שלא ישמע את האנשים שרק מרכלים. אני לא מציע למרציאנו לתלוש אוזן… אבל אוזניות….?

 

ברק "לא פראייר" בכר
השיטה הטובה ביותר לגרום לאישה לקנא, זה לגרום לה לחשוב שמישהי אחרת רוצה אותך. הנה לכם טיפ קלאסי שלמדתי בחיי הלא קצרים. כל פעם שרציתי שמישהי תקנא לי, דאגתי לקבל טלפון מידידה שביקשה אותי והיתר כבר היה כמו בספר, האישה שאיתי כעסה בכלל שמחפשים-מחזרים אחריי וזה גרם לה רדוף אחרי עוד ועוד.

אותו דבר ברק בכר. בכר מאמן כבר 3 עונות בקרית שמונה. הרבה מאוד זמן למאמן בליגת העל שלנו שמפטרת כל יומיים מאמן. איזי שרצקי, הבעלים של קריית שמונה, שנחשב איש עסקים מכובד בקהילת הכדורגל, כבר התחיל אולי לחשוב על מאמנים אחרים. ברק בכר או מקורבים לו, או לא משנה מי, דאגו להדליף שבאר שבע ומכבי חיפה רוצות אותו (מעניין אם גם בקפריסין בירת מאמני ישראל… רצו אותו…) זה כבר עשה את שלו.

שרצקי, שלא רוצה שאף אחד יעזוב אותו (כמו כל אחד או אחת, זוכרים?), החליט שאם מישהו יחליט מתי להיפרד זה הוא, ועד אז הוא לא ייתן לאף אלונה ברקת או יעקב שחר לקחת לו את "הכלה", את המאמן שלו, וסגר איתו לעונה נוספת, ועוד יעניק לו שדרוג של 10 אחוזים לשכר העצום שלו… רק מילה אחת לבכר, מה שלא סיפרתי על התרגיל עם בנות הזוג, זה שבסוף הן זרקו אותי…

וחכם סידי אומר: מה שלא הולך בטוב, טוב שלא הולך…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך