תאריך היעד הוא 8 לנובמבר

חולשת ארה"ב מעצימה את רוסיה, שדואגת לעצמה באמצעות בעלות בריתה (איראן, סוריה וחיזבאללה), כולן רוצות בחיסול ישראל. הדבר האחרון שמעניין אותה הוא ישראל. התקווה שלאחר הבחירות בארה"ב, ב-8 בנובמבר, מי שלא ימונה במקום הנשיא המכהן אובמה, הילארי קלינטון או דונאלד טראמפ, יחזיר את ארה"ב למימדיה, ובעיקר את רוסיה
תאריך היעד הוא 8 לנובמבר

חכם סידי מחכה בקוצר רוח לנובמבר, אם נדייק ביום שלישי, ה-8 בנובמבר. מחכה ומתפלל שעד אז לא יהיה גרוע יותר. למה אני מתפלל? כי אני מחכה כבר לבחירות בארה"ב, שבהן תגיע לסיומה תקופת כהונתו של הנשיא אובמה. עד כמה זה יזיק לישראל, עוד תלמד ההיסטוריה. בואו נגיד שפצצת האטום האיראנית, שקיבלה אישור בתקופה אובמה, תיזכר לו לדיראון עולם.

אבל אני רוצה להתייחס לנקודה אחרת אותה יצר אובמה באזורנו, נקודה שעלולה לפגוע בנו בהיבט נוסף. הנה ידיעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הבריטית רויטרס: "רוסיה מעצימה את נוכחותה הצבאית בסוריה…". מניתוח של סוכנות רויטרס עולה כי רוסיה הכפילה את משלוחי הנשק לסוריה. היא משגרת עתה חיילים, מטוסים, ספינות ומערכות נ"מ מתקדמות. ההיערכות החדשה של הצבא הרוסי בסוריה היא המשמעותית ביותר מאז הכריז נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לפני כשבעה חודשים, על הסגת חלק מכוחותיו מסוריה. בין היתר הכניס הצבא הרוסי לשימוש סוללת טילי נ"מ מתקדמת מדגם S-300 שתאפשר לה שליטה טובה יותר במרחב האווירי הסורי, וגם אולי תרתיע את ארצות הברית מהגברת פעילותה הצבאית באזור.

מבחינת ישראל מדובר בסכנה גדולה. אומנם מי שקורא את הידיעה יכול לקבל את הרושם כאילו רוסיה דואגת לשמירת שלטונו של הנשיא בשאר אסד מפני המורדים, אבל בעצם מה שהיא עושה, היא מחזקת את כוחה כאן ובמילים אחרות, מהווה איזו שבירת מאזן כוחות במזרח התיכון.

אם עד היום התרגלנו שלישראל יש את הכח הצבאי הגדול באזור ובוודאי השליטה באוויר, עכשיו רוסיה, נכנסת חזק לתמונת המזרח התיכון ומפרה את המצב. אנחנו כבר לא מתמודדים מול סוריה השבורה שאינה כבר מדינה, אנחנו מתמודדים, בוודאי באוויר, מול המעצמה הרוסית. טילי ה-S 300 יכולים לפגוע במטוסי חיל האוויר הישראלי, בישראל יודעים את זה ונזהרים. לכן לאחרונה כמו שכבר כתבנו פה, נתניהו רץ לקרמלין. שלא לדבר על העובדה שרוסיה כמעט בגלוי מנסה להרתיע ולהזהיר את ארה"ב, לבל תתערב באזורנו. מבינים? ארה"ב שהייתה הדומיננטית באזור, מאוימת על ידי רוסיה, שתחשוב לפני שהיא פועלת פה. אוי אובמה, כמה שההיסטוריה תשפוט אותך. חבל שרק היא.

לרוסיה, בניגוד לארה"ב, חשוב להישאר במזרח התיכון. אותו מזרח תיכון שנראה כי אובמה ויתר עליו (ומיד נתייחס לזה). אסור לשכוח שבנות הברית של רוסיה, הן קודם כל ולפני הכל, אירן, סוריה וחיזבאללה, מדינה וחצי וארגון טרור, שרוצים בהשמדת ישראל. אולי רוסיה לא רוצה, אבל בנות בריתה בוודאי שכן.

הגופים הללו, שמקבלים עכשיו תמיכה מרוסיה, פומבית (בוודאי לאחר הסכם הגרעין הכנוע של ארה"ב עם איראן), רוצים לפגוע בישראל וביהודים בכל הזדמנות ובכל מקום. התמיכה הגדולה והגב הרחב של רוסיה ופוטין מבחינתה, הם בדיוק הדבר הנכון. אנחנו מחפשים את הגב הרחב של ארה"ב, אבל אובמה "ברח" מפה והשאיר אותנו עם הגב שלנו. או במילים פשוטות, לבד… למזלנו, אולי אנחנו לא עם גב רחב כמו רוסיה, אבל גם אותנו צריכים לקחת בחשבון. אפילו רוסיה. והיא לוקחת.

אובמה ממניעיו החליט לוותר על האזור. הוא כאמור הותיר את האזור לידי פוטין, רוסיה ושותפותיה אויבות ישראל. לא נכנס למניעים שלו, לא נשפוט אותו, למרות שמגיע לו. ההיסטוריה כאמור תעשה זאת. אבל לנו חשוב שזה ישתנה ומהר. חכם סידי מתפלל (עכשיו בדיוק הזמן על פי היהדות להתפלל, לא?) שעד ה-8 בנובמבר, אז יהיו בחירות בארה"ב ויכנס נשיא או נשיאה חדשים, שיתערבו יותר באזור ויחזירו את ההרתעה האמריקאית במזרח תיכון. זה חשוב לארה"ב, חשוב לעולם וחשוב לנו. מאוד חשוב לנו.
אני לא צופה שיהיה איזה שינוי קיצוני עד אז. אבל אין לדעת, גם אויבותיה של ישראל יודעות שלאחר הבחירות בארה"ב, לא בטוח שתהיה להן החופשיות לעשות כרצונן במזרח התיכון (כולל פשעים נגד האנשות, בוודאי בסוריה, אבל לא רק. איפה האו"ם?), והן אולי ירצו להישג צבאי שישנה עובדות בשטח, לפני כניסת נשיא/ה חדש. קשה להאמין, אבל לא בלתי אפשרי. בוודאי שיש להן חסות רוסית.

לנשיא/ה החדש שיכנס לתמונת המזרח התיכון תהיה עבודה קשה. מי שייבחר/תבחר, אם ירצה בזה כמובן, יהיה חייב לעשות שינוי של 180 מעלות מול רוסיה וזה לא יהיה פשוט. יהיה קשה מאוד לתקן את הטעויות של אובמה כאן. הוא או היא, חייבם להחזיר את רוסיה לגודלה ולמימדיה העיקריים, "שחקן משנה" במזרח התיכון ולא "שחקן ראשי", כפי שהתרגלו בשמונה השנים של תקופת אובמה. נכון יהיה קשה, אבל מבחינת ישראל כמו שזה נראה עכשיו, יותר גרוע לא יכול להיות. אבל לכו תדעו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך