"הבנתי שאסור לי להתמוטט"

שף פרץ שיתף אותנו על ההרגשה לחזור לחיים בצל המטבח, זמן קצר לאחר שהודיע על פירוק החברות בעקבות העוקץ מאולם האירועים פברז׳ה. פרץ: "הרבה אנשים אכזבו אותי, אנשים שלתומי חשבתי שהם חלק ממני ובדיעבד אני יכול לומר שהיום העיניים שלי פקוחות יותר. הכול לטובה, גיליתי את עצמי מחדש"
"הבנתי שאסור לי להתמוטט"

הייתה זו שנה מטלטלת עבור גיא פרץ. מעמדת היזם הקולינארי המוביל בתחום המלונאות בישראל, שפיתח טכניקות חדישות ומוצרים בעולם המזון, שהעסיק מאות עובדים תחתיו, שהעניק שירותי אאוט-סורסינג לענף המלונאות, הקייטרינג וההסעדה, שבנה מסעדות ויזם פרויקטים קולינאריים ברחבי העולם, העניק שירותי ייעוץ, ניהל חברת קייטרינג והפקת אירועים לצד הנהגת רשת מזון מהיר בסגנון מרוקאי, עמד בראש האקדמיה לאומנות הבישול והאפייה ובעצם מה לא – למי שנאלץ להתמודד עם זעזוע גדול, פירוק החברות שבא כתוצאה ישירה מהעוקץ מאולם האירועים פברז׳ה.

היום, שמונה חודשים אחרי ההחלטה המפתיעה ההיא שנאלץ לשמוע בין כותלי בית המשפט באמצע ינואר האחרון, הוא מודה שבעקבות העוקץ הכלכלי גילה המון על הסובבים אותו, אך יותר מכך על עצמו. "מצאתי בתוכי אדם חזק, הבנתי שאסור לי להתמוטט, היה ברור לי שיש מאחוריי משפחה שלמה, המשפחה הפרטית שלי והעובדים שהיו נאמנים אליי כל כך, הבנתי שבכל זאת עשיתי משהו טוב במשך כל השנים האלה".

אחרי ההודעה הדרמטית מצאת את עצמך בלי כלום, מה עבר לך בראש?
"הייתי בבית בדיוק שבוע. כמובן שלא האמנתי למה שקורה. הכול קרה כל כך מהר שלא היה אפילו זמן לעכל. ימים ספורים אחרי הפנמתי שיש סיבה שזה קרה, גדלתי בבית שבו ההורים חינכו לעבודה קשה ואמונה, הבנתי שזה בסדר לעשות הפסקה מהעבודה לטובת המשפחה שלי, אשתי והילדים. זכיתי ליהנות מהפשטות, מהשהות בבית, מזמן איכות עם הילדים, למדתי לקבל את הדברים בהבנה, לא לרדוף אחרי הזמן. זה מה יש, עם זה נתמודד. גיליתי מהר מאוד מיהם החברים האמיתיים, האנשים הנכונים בחיי ומיהם חברים בזמן תהילה. הרבה אנשים אכזבו אותי, אנשים שלתומי חשבתי שהם חלק ממני. בדיעבד אני יכול לומר שהיום העיניים שלי פקוחות יותר, שהכול לטובה, גיליתי את עצמי מחדש, את האושר האישי שלי, את המשפחה. מגיל 13 הייתי בלי מעצורים, עובד כמו מכונה, היום אני מפרגן יותר לעצמי, לקצת הנאות, קצת חיים. כל הזמן דאגתי לכולם שייהנו, עכשיו גם לי טיפה".

פרץ (39, נשוי ללימור+3), החל את הקריירה במטבח של מלון שרתון תל אביב, בגיל 15. במשך שלוש שנים עבר את כל מחלקות המלון, למד מלונאות וטבחות במשך שלוש שנים נוספות ב'תדמור', וברזומה שלו גם לימודים בניהול והקמת מסעדות שיווק פרסום ויחסי ציבור מטעם המכללה למינהל תל אביב, עיצוב מזנונים, קונדיטוריה צרפתית, מטבח צרפתי קלאסי מטעם ecole lenotre paris, הסמכה לשוקולטיירים מבארי קליבו בבלגיה, גישות חדשות בתזונה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, הסמכה לשפים סוג 5 ממכללת הולידיי אין בטבריה ונחשב למומחה מספר 1 בסגנון בישול במטבח ים תיכוני, מזרח תיכון וצפון אפריקה.

7567

שף פרץ הושפע לאורך הקריירה בעיקר מהמטבח של אמא ושילב בין אוכל אותנטי למטבח חדשני. הכינוי "השף המתלבש" שקיבל במהלך השנים, בא בעקבות אוסף בגדי השף שברשותו, הכולל כ-1500 פריטי ביגוד שף מכל העולם בעיצובים נדירים וצבעים מיוחדים. בארונו הפרטי הוא מחזיק גם 13 מדליות זהב בינלאומיות, ולא בכדי נבחר פעם אחר פעם לקפטן נבחרת השפים הישראלית מזה שנים. באמתחתו ארבעה ספרי בישול, רבי מכר ובימים אלו הוא שוקד על ספרו החמישי.

בדיעבד, לא פחדת שכל ההצלחה עלולה להתפוצץ לך בפרצוף? שחברה שהפעילה כל כך הרבה מלונות ומתחמי תיירות סופה להתפרק?
"תראה, ברגע המשבר אמרתי ש'כישלון הוא בסך הכול הזדמנות להתחיל שוב, הפעם בצורה חכמה יותר'. התקופה הקודמת הייתה יפה, הצלחנו לבנות אימפריה קולינרית משגשגת ונערצת שפרנסה מאות עובדים, משפחות, ספקים, ידענו לעבור ימים של מסיבות, ארוחות, פסטיבלים, ערבי התרמה, אירוחים של שפים, סיורים, לימוד והדרכה. ידענו גם ימים קשים, קשים מאוד, מלחמות, קסאמים, גראדים וגם את זה עברנו. היה שפע של קולינאריה איכותית, אלפי לקוחות שמעריצים את האוכל שהגשנו והייתה המון אהבה באירוח, אבל דבר כזה? גם בחלומות הכי שחורים לא ראיתי כאופציה".

מה עכשיו? מה הלאה?
"מה חשבת שאעשה, אמכור נעליים? אבטיחים? היה לי ברור שאמשיך בקריירה הזו (צוחק…). היום אני עוסק בייעוץ קולינארי בינלאומי, עם התמחות במטבח כשר, פרויקטים בארץ ובחו"ל ואוטוטו מוציא את הספר החמישי. אחרי תקופה של מנוחה וסינונים עם המון הצעות שמגיעות כל הזמן, מכל הסוגים, בחרתי מספר מיזמים שהם הפתיחה שלי לשנה הבאה, אני מאמין שעל הכול ישמעו בקרוב. בסך הכול, המוניטין שלי לא נפגע, מה שנפגע זה העניין העסקי בעקבות העוקץ הגדול אבל הודות לתמיכה ומוניטין שצברתי עם הסובבים אותי והספקים הצלחתי לעבור את זה. בעבודה שלי אני נהנה לארח, מבשל באהבה רבה וההערכה למקצוע חשובה לי מאוד. אין לי בעיה עם לחץ או ההתמודדות בקשיים ומוגבלויות, אני אוהב להיות שם, אני חי מאתגרים ושמח שזה חוזר, רק שהפעם, אני חכם יותר. נכון, זה כואב, היה, מת, נגמר, אני בן אדם שרואה רק עתיד ולא עבר וחלק מהעניין הוא כמו שתמיד אומרים 'הייתי רוצה להיות ילד עם הניסיון שיש לי היום' אז אחרי שבניתי אימפריה קולינארית, היום אני מתחיל מחדש עם החכמה של מי שכבר עשה את זה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך