פיצה מקמח מלא – מי אמר שפיצה לא בריאה?

קמח לבן הוא עמילן עתיר קלוריות ריקות ודל בערכים תזונתיים. לעומת זאת, קמח מלא מכיל את גרעין החיטה השלם כפי שהוא מגיע אלינו מהטבע וכיום ניתן להשתמש בו גם על מנת לאפות פיצה עם או בלי תוספות. מלבד הטעם, זהו קמח עם שורה ארוכה של יתרונות בריאותיים
פיצה מקמח מלא - מי אמר שפיצה לא בריאה?
צילום: דומינוס פיצה

החלקים החשובים ביותר בכל גרעין דגן הם הנבט והקליפה. אלו החלקים הבריאים, המזינים והחיוניים עבור גוף האדם. כך לדוגמא, בתוך הנבט יש את תמציתו של הצמח השלם והוא גם מכיל ויטמינים ייחודיים. לעומת זאת, הקליפה מכילה את הסיבים התזונתיים, חלבונים ומינרלים כמו מגנזיום, ברזל, אבץ ואשלגן.

הבעיה היא שבעת טחינת הקמח הלבן והרגיל, מסירים מהדגן את הקליפה ואת הנבט יחד עם כל הויטמינים והמינרלים. העמילן שנשאר, שהוא למעשה הקמח הלבן עצמו, מהווה פחמימה ריקה עם ערך תזונתי נמוך ומאוד לא מומלץ. מי שאוכל רק קמח לבן לדוגמא עלול לחוות חוסרים. אם הגוף לא מקבל את מה שהוא צריך, הוא ישלים את מה שחסר לו בשביל תפקוד האיברים. את ההשלמה מבצע הגוף מהעצמות, השרירים, הכבד, הכליות, מערכת העצבים וכן הלאה.

האלטרנטיבה היא להשתמש בקמח מלא. זהו הקמח היחיד שמכיל את גרעין החיטה השלם, בדיוק כפי שהוא מגיע מהטבע. כיום ניתן להשתמש בקמח מלא עבור אפייה של מוצרים שונים וגם של פיצה. זו מגמה שמשנה לחלוטין את היחס למזון מהיר וכדאי לשים לב למאפיינים שלה.

צילום: דומינוס פיצה
צילום: דומינוס פיצה

למה מומלץ לאכול פיצה?
קמח מלא עם הנבט והקליפה משדרג את הפיצה. אפשר לראות את ההבדלים בין פיצה מקמח מלא לבין פיצה רגילה גם בלי להתאמץ, ולחוש בטעם השונה. חוץ מזה, מי שנכנס לעובי הקורה מגלה את היתרונות של הפיצה בעיקר בהקשר של סיבים תזונתיים.

לקמח המלא שבו משתמשים על מנת לאפות את הפיצה יש סיבים תזונתיים שמונעים מחלות. הסיבים מסייעים לחילוף חומרים, מומלצים עבור גברים ונשים בטווח רחב של גילאים ונותנים תחושת שובע לאורך זמן. אלו גם הסיבים שמשתתפים לאחר מכן באיזון של הסוכר בדם ובסילוק רעלים ושמנים רעים.

השילוב בין הטעם הנהדר של הפיצה לבין הערכים התזונתיים של הקמח המלא מוכיח את עצמו. הוא הופך את הפיצה למאכל מומלץ והוא מתאים למי שרוצה לשלב אותה במרכיב התזונתי היומי. חוץ מזה, גם מי שלא רגיל לקרוא את רשימת המרכיבים של מוצרי המזון יכול ליהנות מהפיצה הזו. השימוש בקמח מלא לא בא כמובן על חשבון תוספות מעניינות, רוטב עגבניות משובח, גבינת מוצרלה איכותית ושמן זית. בשורה התחתונה, המעבר לקמח מלא הוא הוכחה נוספת לעלייה במודעות לאוכל בריא. הקמח המלא כאן כדי להישאר ולמזלנו הוא נמצא גם בסוגים רבים ושונים של פיצות.

התרשמתם לטובה, נפתח לכם התיאבון? לחצו כאן להזמנת פיצה מקמח מלא

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך