מתנה לחגים – מיחזור משכנתא

גם תקופת החגים הקרובה תביא איתה שורה ארוכה של הוצאות לא מתוכננות, ירידה בהכנסות וימי חופש לא רצויים. אחת הדרכים להתמודד עם הבעיה היא להיעזר ביתרונות של מחזור משכנתא. רוצים לדעת איך עושים את זה? הנה המדריך המלא

המשכנתא היא ההוצאה הכספית הגבוהה ביותר של התא המשפחתי הממוצע בישראל. אבל בעוד בשגרה אנחנו פחות או יותר מצליחים להתמודד עם המשכנתא באמצעות תקציב מאוזן והגדרה נכונה של סדרי עדיפויות, בתקופת החגים הכל צפוי להשתנות.

תקופת החגים נמשכת מספר שבועות בלבד אך את ההשלכות שלה ניתן להרגיש גם חודשים ארוכים אחרי ראש השנה. ראשית, בתקופה הזו הילדים לא נמצאים בבית ספר או בגן ולכן אנחנו צריכים למצוא להם תעסוקה. היות ורוב הפעילויות עולות כסף, המשמעות היא שורה ארוכה של הוצאות לא מתוכננות. שנית, סביר להניח שגם מקום העבודה שלכם יצא לחופש. למרות שבדרך כלל אתם דווקא בעד חופשים כאלה, הפעם זו תהיה ירידה משמעותית בהכנסות.

למזלכם, יש כבר לא מעט דרכים להתמודד עם הצד הפחות משמח של תקופת החגים. אחת השיטות המומלצות היא לשקול למחזר את המשכנתא. אתם ממילא משלמים יותר מדי וסביר להניח שכבר שנים רבות לא ביצעתם התאמות ושינויים, אז למה לא לעשות את זה עכשיו?

היתרונות של מחזור יעיל

המטרה העיקרית של מחזור משכנתא היא להתאים את גובה ההוצאה החודשית לרמת ההכנסות המעודכנת שלכם. מומלץ למחזר את המשכנתא אחרי שנולד ילד, כאשר מקבלים העלאה במשכורת או פשוט כשרוצים לשנות את ההחזרים החודשיים בלי לפגוע ברמת החיים. במסגרת המחזור אתם למעשה לוקחים משכנתא חדשה, שמתאימה לכם עכשיו, ובאותה הזדמנות גם מסלקים את המשכנתא הקיימת.

את השינויים עצמם תוכלו לבצע בפרמטרים רבים. אפשר לשנות למשל את הרכב מסלולי ההלוואה, או להעדיף דווקא שינוי סולידי יותר בתנאי ההלוואה כמו בריבית, במועד שינוי הריבית או בשיטת ההחזר. שינויים אחרים מתבצעים ביחס לאורך תקופת ההלוואה (לקצר או להאריך אותה) וגובה המשכנתא (הגדלת או הקטנת הסכום בהתאם למקורות מימון חיצוניים).

חוץ מזה, אתם יכולים לפרוע משכנתא בבנק מסוים כדי לקחת משכנתא חדשה בבנק אחר. בצורה כזו תוכלו לנצל את הזכויות שלכם בתור לקוחות חדשים ולגרום לבנקים לרדוף אחריכם. רצוי בכל מקרה להביא בחשבון את פרטי המשכנתא הקיימת, את השינויים בפרמטרים הכלכליים העדכניים שרלוונטיים לשאר ההלוואות ואת התאמת תמהיל המשכנתא להוראות הרגולציה.

מיחזור של משכנתא קיימת מחייב אתכם להשקיע זמן ומשאבים. אל תחשבו שמדובר על משימה קלה יותר בהשוואה לנטילת משכנתא חדשה, אך היא ללא ספק שווה את המאמץ. התחילו את תהליך המיחזור כבר מספר שבועות לפני החגים ולא תתחרטו. בחרו משכנתא שעולה בקנה אחד עם גובה ההוצאות ובצעו התאמה אישית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך