מלחמת העולם Z

בעבר צפיתי בסרט ששמו "מלחמת העולם Z" (עם בראט פיט), שם מסופר על מין וירוס שהופך את האנשים לזומבים מסוכנים. ההדבקה בוירוס מתבצעת כאשר הזומבי נושך את עורו של האדם ומעביר לו את הוירוס... וכך הוירוס הלך והתפשט ברחבי העולם כשכולם מנסים להימנע מהדבקה בזמן שכל רצונם של הזומבים להדביק אחרים. בסוף הסרט מצליחים להגיע למקור הוירוס ולחסלו.
אישה קוראת

היום אני מרגישה כמו זומבי מהסרט… מאז שחזרתי בתשובה אני חווה אינסוף ביקורת ברשת, בתקשורת ובכל מקום אפשרי… ביקורת על ה"דתיים". הדור שלנו הוא הדור עם הכי הרבה שנאת חינם מכל הדורות ועם הכי הרבה מלחמות פנימיות ופילוג נוראי בתוך העם עצמו.
אנו מוקפים באינסוף אויבים, רבים מנסים לכלותנו והנה אנחנו כבר אלפי שנים שורדים, עם קטן בעולם עצום, נקודה קטנה על הגלובוס שאין אדם על פני כדור הארץ שאינו מכיר אותה… זה ידוע, אנו עם סגולה והשם הבטיח לשמור עלינו לנצח. אז איך אתם מסבירים את זה שיש לנו כזאת הגנה מפני האויב הגדול שרוצה להשמיד את העם היהודי אך לא מצליחים להתגבר על המלחמה בתוכנו? איך האדם שמולי שחי חיים שונים משלי, הפך להיות האויב? אז היום אני זומבי. ההבדל ביני לבין הזומבי בסרט הוא שאני לא מנסה לנשוך אף אחד ולהפוך אותו לדתי, כמו שהרבה אנשים נוטים לחשוב. אני לא רודפת אחרי אף אחד עם מבט מורעל כזה שמחפש עוד טרף, עוד קורבן… מעולם לא האמנתי ולא אאמין בכפייה דתית, לא סתם קוראים לקבוצת הנשים שלי "תשובה מאהבה", זאת הדרך היחידה האפשרית מבחינתי, אהבה.
נכון, יש קומץ של אנשים או קבוצה קיצונית ששופכים אור שלילי על היהדות היות והם אינם מתנהגים בצורה נאותה, אך חשוב שיידעו שאין הם משקפים את כל האוכלוסייה הדתית! חיים על פי היהדות הם חיים של אהבה, של כבוד לכל אדם באשר הוא, וזה ממש לא משנה אם הוא דתי או חילוני, התורה לימדה אותי להשפיל את הגאווה המיותרת, לתת יותר לאחרים, להיות שמחה יותר, כ"כ שמחה שבא לי שכל העולם ירגיש מה זה תשובה! גם בעולם החילוני יש את אלה שגורמים לנו להרגיש שהם שונאים אותנו הדתיים. גם הם לא משקפים את כל האוכלוסייה. ויש כאלה שרוצים (ומצליחים) לחיות בשכנות מצוינת, דתיים לצד חילונים. זה אפשרי.

ניתן למצוא את שנאת החינם בכל מקום במלוא הדרה… זה הפך להיות מצב נפיץ בו כל פוסט בפייסבוק הופך ויראלי, תגובות שאני מעדיפה לא לחזור עליהן והרבה אש. אנחנו חייבים להתחיל להתאפס! יש לי חברים חילוניים, אנחנו אוהבים אחד את השנייה אהבת נפש! ומכבדים מאוד כל אחד את דרכו של האחר… רגע, תקראו שוב את המשפט: "מכבדים כל אחד את דרכו של האחר…". לא צריך לקרוא את זה שוב כדי להבין שהמשפט הזה דו צדדי, נכון? אנשים חילוניים לא רוצים כפייה דתית, דתיים לא רוצים כפייה חילונית. אנחנו הרי יודעים שאין סוף לדבר הזה, אתם מסכימים? תמיד יש את אלה ששומרים מצוות ואת אלה שלא, אז מה, נילחם לנצח? דווקא עכשיו, רגע לפני יום הדין, זה הזמן הכי טוב לעשות עבודה על המידות שלנו ויש דבר אחד שאנחנו חייבים, אבל חייבים(!) לשנות (ואני מדברת גם על עצמי) והוא הביקורתיות. די להעביר ביקורת על כל נשימה שהאחר נושם ולא נראית לנו, די לחפש מה האחר עושה לא בסדר ולחפש חיזוקים מעוד ועוד אנשים כדי שיהיה באזז, מה יקרה אם ננסה לראות את הטוב? מה יקרה אם נשפוט לכף זכות? הרי אני לא אצליח להסכים לבחירה של חילוני וחילוני לא יצליח להסכים לבחירות שלי ובכל זאת, כיצד ניתן לחיות זה לצד זה בשלום? על ידי כך שנפסיק לחשוב שאדם אחר חייב לעשות את מה שאני חושב שנכון. לא כל מה שנכון לי, נכון לאחר. אתה לא יודע עם מה אדם מתמודד או התמודד בעברו, אתה לא יודע מה היה מסעו בחיים או מה הוביל אותו לאן שהגיע, עלינו להתחיל בראש ובראשונה להפסיק לשפוט, להפסיק לבקר ולהתחיל לאהוב!

איך אנחנו יכולים לשאוף לחיות בשלום עם העולם שסביבנו כשבתוכנו שוכנת מלחמה? איך אנחנו יכולים לחלום על חיים מאושרים כשהקרע בינינו הולך ומתרחב מיום ליום?

הדת היא הדבר הכי יפה בעולם, לא כל הדתיים אותו הדבר ולא כל החילוניים אותו הדבר והתורה מצווה עלינו לאהוב את הבריות, דתי או חילוני, לא משנה, אתה יהודי ואתה אח שלי וזה לא הולך להשתנות… משפחה לא בוחרים, אבל את הדרך להתנהג, זה כבר בידיים שלנו… תשמח על זה שיש לך אחים ששונים ממך, שהופכים אותך למיוחד כמו שאתה, תקבל גם כשאתה לא מסכים לדרך, אל תיתן לאף אחד להרגיש שהוא זומבי שרוצה לכפות עליך את הדרך שלו, זומבי שהדרך שלו לא רצויה.

אז בסוף הסרט הצליחו להגיע למקור הוירוס ולחסלו… במקרה שלנו, מקור הוירוס נמצא בתוכנו וקוראים לו שנאת חינם, בואו נתרפא ונסלק את הוירוס הזה מעלינו כדי שנוכל להמשיך לחיות זה לצד זה באהבת חינם, בכבוד הדדי ובנתינה… כי בסופו של דבר זה רצונו של השם, שנאהב את כל ילדיו וכך נזכה לשמח אותו באמת. אני אוהבת אותך, אחי, דתי או חילוני, ומכבדת את דרכך, האם תכבד גם אתה את דרכי?

הנכן מוזמנות לערב הפרשת חלה ענק עם מיטל בוארון! האירוע יתקיים אי"ה ביום ג', 27.9, בשעה 20:00, בבית הכנסת "בית יצחק אוהל אליהו", רח' השייטים 12, רובע ד' אשדוד. כניסה חופשית!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך