להעמיד לדין על הטרדה מינית מי שמפיץ תמונות אינטימיות באינטרנט

חכם סידי רוצה להתחיל בשורה התחתונה: מי שמפיץ תמונות אינטימיות של מישהו אחר באינטרנט, צריך להישפט כמי שביצע מעשה מגונה, או הטרדה מינית. ועל זה רבותיי וגבירותיי, יושבים בכלא.
לשלול אזרחות למי שחוגג בראש חוצות פגיעה ביהודים

המקרה של שדרית הספורט שרון פרי, רק העלה לסדר היום הציבורי, את הקלות הנוראית והבלתי נתפסת של העלאה לרשת החברתית תמונות אישיות ובעיקר אינטימיות של אנשים אחרים, שזו פגיעה קשה מאוד. פגיעה נפשית שלוקח זמן להתאושש ממנה, לפעמים גם לא ללא הצלחה.

סיפור העלילה בנוגע לשרון פרי ממש בקצרה. תיקה של שרון פרי נגנב ובו מכשיר הסלולר האישי שלה. תמונות אינטימיות שלה שצולמו במכשיר הועלו ע"י הגנב מחשבון האינסטגרם שלה והופצו ברשת.
רגע לפני שחלק מכם יגידו, מה היא מחזיקה תמונות אינטימיות בנייד שלה? יענה החכם: "מה אכפת לכם? הרי זה הדבר האישי שלה, תרצה תעשה מה שבא לה. היא לא עושה את זה בפומבי, אז זה לא עניינו של אף אחד". אחרי שהסכמתם איתי… נתקדם.
חכם סידי מבין שהשר לביטחון פנים, גלעד ארדן (בעיניי שר פרווה כזה, "טפלון", שמתקדם מבלי לעשות משהו משמעותי, אלא אם כן קסדה על הראש כשאתם עם אופניים משמעותיים לכם? ומי נוסע בנינו המבוגרים עם? האמת. אף אחד. נכון), רוצה לקדם חוק להענשה גדולה יותר למי שמפיץ תמונות אינטימיות של אחרים.

חכם סידי לא יושב בכנסת ולא צריך לחכות לכל העולם ורעייתו שיאשרו. חכם סידי הוא איש של החלטות פה אחד, הפה שלי. אני לא צריך לקדם משהו עד שיפורסם, לא צריך לקדם חוק. אומר את שלי כאן ועכשיו. אז בבקשה זו דעתו של החכם: כל מי שמפיץ תמונות אינטימיות של אנשים אחרים, שיישפט כמי שעשה מעשה מגונה או הטרדה מינית. זה רצח, של הנפש. לא מקנא בשרון פרי, או בבנה בן ה-14, על מה שהם עוברים היום. כי גנב בן של גנבים (כנראה כל המשפחה שלו גנבים…), לא רק גנב לה את החפצים האישיים, אלא גנב לה גם את הפרטיות, כשהפיץ את תמונות. נותר לקוות שיתפסו אותו וישמש כסמל. שיישב קצת ויאבד את האינטימיות שלו. פרי קראה לזה "אונס וירטואלי", אני הייתי מוריד את המילה "וירטואלי". עד כדי כך. הנפש פגיעה לא פחות מהגוף… לפעמים יותר.

חכם סידי רוצה להפנות אתכם לאנשים קצת, ממש קצת (בציניות, בציניות) יותר חכמים ממנו. חכמנו זיכרונם לברכה, או בקיצור העממי חז"ל. בסדר נזיקין, מסכת אבות ג, יד נכתב: "המלבין פני חברו ברבים, אין לו חלק בעולם הבא". או במילים פשוטות יותר, מי שגורם לחברו להחוויר מעלבון, מי שמעליב אדם לפני אחרים, לא יזכה למנוחה בעולם הבא. הבנתם? תודה. אין לו חלק בעולם הבא. עד כדי כך החמירו חכמינו עם צנעת הפרט ואז לא היה אינסטוש, פייסבוש ושאר מרעין.

למה לחכם סידי יש הרגשה, שאם אותו גנב היה יודע שהוא עלול לשבת על המעשה בכלא, הוא היה נמנע ממנו. הוא היה חושב תשעה מאות פעם (חשבתם אכתוב אלף, לא?) לפני שהיה עושה את המעשה. אין מה לעשות הענישה היא גורם מרתיע. לא לכולם, אבל לרוב. יישב נא האדון בכלא על המעשה, כי הוא "רצח" נפש ועכשיו שיישפט לא רק בעולם הבא, אלא גם בעולם הזה. ויפה שעה אחת קודם.

האירוע של פרי, העלה את הנושא לתודעה הציבורית וטוב שכך. אולי המעשה של מי שבא לקלל, עוד ייצא מבלי שיירצה, סוג של "מברך". כולם דנו ודנים בנושא בגלל המקרה של פרי, כולל החכם בשורות אלה. אבל מה עם מאות ואלפים ואלי יותר של מקרים, של פחות "מפורסמים", מזה של פרי, שבהם כל אקס ואקסית, חבר או חברה, כל מכר או מכרה, או סתם אנשים, שהתווכחו, רבו, כעסו, קינאו והגיעה אליהם תמונה של "יריבם" בצורה אינטימית, מיד פרסמו אותם? חסרים מקרים, פה בארץ "חמדת אבות", של צעירים צעירות וגם מבוגרים שכמעט פגעו בעצמם, בגלל שמישהו החליט להפיץ תמונות אינטימיות שצילמו בזמן אחר ובמקום אחר ובסיטואציה אחרת?

אבל יודעים מה? חכם סידי רוצה להפנות אצבע מאשימה גם אל כולנו. הרי אותו עבריין, שגנב והפיץ את התמונות, העביר את זה למישהו, שהעביר לאחר, שהעביר לבא בתור וכן הלאה. אם אנחנו, היינו עוצרים רגע ולא מעבירים האלה. עוצרים את השרשרת אצלנו, זה לא היה ממשיך. אבל כולנו הסתכלנו "במציצנות" והעברנו הלאה עם תוספת בסגנון…"תראה מה שלחו לנו"? אז אם אנחנו היינו שולחים לשולח הודעה בנוסח: "אל תעביר לי דברים כאלה". תאמינו לחכם סידי שזה היה נעצר שם. לא עניינה את אף אחד מאיתנו בקשתה של שרון פרי: "אל תעבירו. תמחקו". חלק אפילו בוודאי גיחך לנוכח בקשתה. אבל יקיריי, יש אבל. בעצם תמיד יש אבל…

אל תשכחו לרגע. לכל אחד מאיתנו יש משהו אינטימי איפשהו, מתישהו. כדאי, מאוד כדאי, שננהג בתמונות של אחרים, שמגיעות אלינו, כאילו היו אלה תמונות שלנו. מי יודע, מחר אלה יכולות להיות באמת התמונות שלנו…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך