שנת הלימודים, זוגיות ומה שביניהם…

מי לא רוצה שהילדים שלו יצליחו בלימודים (ובכלל בחיים)? כולנו רוצים ילדים מוצלחים עם הישגים טובים, נכון? אז אנחנו דואגים לרשום אותם לבית הספר המתאים ביותר עבורם, נדאג לקנות להם את הציוד הכי חדיש, את התיק האופנתי שהם רוצים ואת התלבושת האיכותית ביותר. נשקיע בשיעורים פרטיים, בהכנה לכיתה א', בהכנה לכיתה ז', בקורס קיץ באנגלית ומתמטיקה (כי זה הכי חשוב), בחוברות עבודה, באבחונים והקלות… רק שיצליחו!

רגע!!! לפני המירוץ המטורף אחר כל אלה, אני מזמינה אתכם להסתכל על מה שיכול לתת לילדים שלכם את אחד המפתחות המשמעותיים והחשובים להצלחה: הזוגיות שלכם! ילד שגדֵל בבית שבו ההורים מנהלים זוגיות טובה ויציבה, מרגיש שיש לו קרקע בטוחה להתפתח בה! אווירה טובה בבית מקנה לילד שקט נפשי להתפנות ללימודים, לחיי חברה ולביסוס העצמאות שלו בתחומים השונים, בצורה בריאה.

ואם ההורים גרושים? כאן דרושה תשומת לב כפולה. ממחקרים עולה שכאשר מדובר בהליכי גירושין קשים בין ההורים, ביריבות מתמשכת גם לאחריהם, וכאשר הילדים מעורבים ומודעים לכל המתרחש בין הוריהם, ישנן השפעות קשות על הילדים. קשיים בלימודים, בעיות התנהגותיות רבות, תפיסה עצמית שלילית, בעיות חברתיות עם בני גילם וקושי להסתדר עם ההורים, עם בני זוג בעתיד ועם חברים- אלה עיקר הקשיים מהם סובלים הילדים. אגב, פגיעוֹת דומות מאוד מתרחשות גם בקרב ילדים שחיים תחת קורת גג אחת עם הורים נשואים, שקיים ביניהם קשר מתוח, פוגעני ואלים, אליו נחשפים גם הילדים.

כמו בכל מערכת זוגית סוערת או גירושים, הילדים כמעט תמיד הם הקורבנות העיקריים. הם מוצאים את עצמם קרועים בין שני עולמות מסוכסכים ומרגישים אפילו אשמים לפעמים. בזמן שההורים עסוקים בלהתווכח ולריב, הם עלולים לזנוח את הצרכים של הילדים, דבר שעשוי לגרום להם עוול כבד בטווח הקצר וכמובן בטווח הארוך, בתחומי החיים השונים.

אותם מחקרים מראים כי לזוגיות רצופת מאבקים, יש קשר הדוק לירידה ביכולות הקשב והריכוז של הילדים וכתוצאה מכך גם להתפתחות בעיות התנהגותיות שעלולות להגיע אף לאלימות בבית הספר. מחקר גדול שנעשה בתחום הוכיח שילדי גירושים קשים או זוגיות סוערת, מעורבים בעשרות אחוזים יותר מילדים שעברו גירושים נינוחים או שהוריהם ביחד, במקרי אלימות פיזית ומילולית בבית הספר.

זוגות שמשכילים להתגרש בדרכי שלום (כן, זה אפשרי!) ולא מערבים את הילדים בהליכים, ישנו סיכוי לנזק יחסית קל שיחלוף לאחר תקופת התאקלמות קצרה למציאות החדשה של שני בתים. גם אז, יש לדאוג לסביבת למידה נוחה ונעימה אצל כל אחד מההורים.
ככל שמעורבות ההורים (יחד או לחוד) בכל הנעשה עם הילדים במסגרות החינוכיות יהיה חזק ומשמעותי יותר, כך הילדים יהיו מעורבים יותר בלימודים וישיגו הישגים טובים יותר.
בואו ניצור סביבה תומכת לילדים וניתן להם להיות מרוכזים בַּהצלחה שלהם בלימודים ובחיי החברה. נדאג שהזוגיות שלנו תהיה נעימה, סבלנית, תומכת ואוהבת. אחרת, יש חשש שאת מה שחסכתם על ייעוץ זוגי עבורכם, תאלצו להוציא אחר כך על טיפול רגשי לילדיכם.
אני כאן בשבילכם.
מאחלת לכולנו שנת לימודים מהנה ומוצלחת.

בהצלחה!
שלכם, ריקי

לתגובות, שאלות, והתייעצות
riki.coach@gmail.com

054-5919824

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך