מכירים את "יהיה בסדר" ?

כן, גם אני מכירה את צמד המילים "יהיה בסדר". אני מכירה אותן מהרבה זוגות ש"סוחבים" בעיות ישנות, מריבות, ניכור, שתיקות ועלבונות במשך שנים ארוכות. זוגות שלא מטפלים במריבות מיד כשהן מתחילות להשפיע על האווירה בבית. כאלה שמושכים את המשקעים כל כך הרבה שנים וחושבים שהבעיות ייעלמו עם הזמן... בעצמן.

דינה ודני (שמות בדויים) פרשו בפניי מסלול נישואים רצוף מריבות, ניתוקים וסחיטות רגשיות קשות, מהן סבלו 18 שנים, שבמהלכן נוספו "שחקנים" חדשים למאבק, מעורבים בעל כורחם, שלושת ילדיהם הקטנים. כבר בתחילת הקשר ביניהם, כשעוד היו חברים, נהגו להתווכח על כל דבר, אבל הם האמינו שכשהיחסים יתקדמו ויהיו קבועים ובטוחים, המריבות יירגעו.

מסתבר שגם הנישואים לא הביאו ל"הפסקת אש" ולא לרגיעה הרמונית. להיפך, הויכוחים התרחבו לנושאים חדשים שהיה "שווה" לריב עליהם: הבית, ההוצאות, משפחות המוצא, ועוד.

"חברים טובים" עודדו אותם להביא ילד לעולם, ש"ירגיע את המצב". החלום שהולדת תינוק יביא הביתה הרמוניה, שקט ושלווה, התנפץ להם בפרצוף, כמו לזוגות רבים ששותפים לחלום הזה. הולדת בנם הבכור לא רק שלא הביא לרגיעה, אלא העצים את המאבקים. כל ההבטחות שהבטיחו לעצמם, שהזמן ייטיב איתם, לא עבדו… גם לא לידת הילד השני… והשלישי.

כשכבר הגיעו אליי לייעוץ, ניצבו מולי שני יריבים המבוצרים בעמדותיהם, מרירים ומתוסכלים ממשקעים קשים של עלבונות, שחוקים ממאבקים ממושכים.

אילו הגיעו לייעוץ בתחילת דרכם המשותפת ולא היו סומכים על כך שהזמן והחיים יעשו את שלהם, סביר להניח שהיו חווים קשר זוגי מספק ונעים. הזמן והחיים בהחלט "עשו את שלהם"… אך לא בכיוון הרצוי.

אם "נהרוג את הכאב כשהוא קטן", נמנע מעצמנו כאב גדול בעתיד, שהשלכותיו הרסניות למערכת הזוגית והמשפחתית. זוגות הפונים אליי אחרי "פיצוץ", או כשהם שוקלים גירושים, הם זוגות שנמנעו מלפגוש את הכאב, כשעוד היה קטן. הם עקפו "מוקשים", נמנעו מלדבר על מצוקות ורגשות, התאמצו לא להפר את ה"הרמוניה"… ואכן, הם הצליחו להימנע מהכאב הקטן, אבל כעבור שנים, הם ניצבו מול כאב ענקי עם "גרורות". סבל ש"יושב" חזק ועמוק, כזה שיותר מורכב לטפל בו.

התקווה שזה יעבור, היא הבסיס להימנעות מללכת לייעוץ זוגי. תקווה, היא דבר חיובי ומקדם, אך היא משחקת לפעמים תפקיד שאינו משרת את טובתנו. כמו בכאב שיניים, כאשר סומכים על התקווה שהכאב יעבור עם הזמן, אפשר בקלות "לטפח" חור קטן בשן, שיכול היה להיפתר על ידי סתימה פשוטה, לבעיה חמורה יותר ולזיהום חריף, שיצריך טיפול מורכב.

כשיש כאב שנובע מיחסים זוגיים, במקרים רבים מנסים להפעיל אופטימיות ותקווה מטייחת, ובלבד שלא לגעת בעצבים החשופים. ממשיכים לכאוב וממשיכים לקוות שזה יעבור.
מניסיונם של דינה ודני, כמו מניסיון של זוגות רבים אחרים, ברור שעדיף לפתור בעיות כשהן קטנות, בתחילת הקשר, לפני השחיקה ולפני הצטברות המשקעים… כשהאהבה, המשיכה והמוטיבציה נמצאות עדיין בתפקוד סביר.
אל תגידו "יהיה בסדר" – עשו שיהיה מצויין!
אני כאן בשבילכם.

בהצלחה!
שלכם, ריקי

לתגובות, שאלות, והתייעצות
riki.coach@gmail.com

054-5919824

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך