לא לפחד מהפחד

"אני ממש רוצה לעזוב את העבודה שלי, רע לי שם", אמרה לי אחת מחברותיי הטובות, "אבל אני מפחדת ש.." קטעתי אותה ושאלתי: "מפחדת? מה פירוש המילה הזאת? אני לא מכירה..". מיטל על מאת מיטל בוארון
אישה קוראת

פרסמו מחקר לפיו התרופה הנמכרת ביותר בכל העולם היא תרופה נגד חרדות ודיכאון. לכאורה, לכל אדם יש משהו שהוא דואג לגביו בחיים שלו. לאחד חסר פרנסה, אחת לא מצליחה להביא ילדים, אחד לא מתחתן, אחר זקוק לבריאות והרשימה ארוכה מלהכיל… אין אדם שאין לו, ושוב לכאורה, סיבה לדאגה.

חייתי שם שנים רבות, ב"בית הפחד". זה היה בית חשוך, עם המון תקלות והרבה קשיים וככל שדאגתי יותר, כך מצבי החמיר. כל יום נחבטתי בשאלות ובתהיות לגבי מה הולך להיות איתי, במשך שנים חייתי בבדידות ותהיתי למה הזיווג שלי לא מגיע, פחדתי פחד אמיתי שלעולם לא אתחתן… שרתה בליבי דאגה גדולה. רגע, האם יכולתי שלא לדאוג? כל בחורה שעוברת את גיל 27 ואין לה זוגיות מתחילה לתהות מתי זה כבר יקרה לה או אם בכלל. אנחנו מתחילות לדמיין כל מיני תמונות טיפשיות על איך אנחנו נשארות לבד אחרי שכולם מתחתנים… אלה שלא מצליחים להביא ילדים כבר רואים את עצמם זוג מבוגר חסר ילדים, זה שיש לו קשיים בפרנסה כבר מדמיין כיצד מקישים על דלת ביתו אנשי ההוצל"פ ומציגים לו צו פינוי. הדאגה משתלטת עלינו וגורמת לנו להאמין שלא נצליח לצאת מהמצב הביש הזה שנקלענו אליו ואולי אף להאמין שזה יילך ויחמיר.

יש הרבה אנשים שלא יודעים, אבל ליצר הרע יש המון תלבושות ותחפושות. אחת מהתלבושות שהוא הכי אוהב ללבוש היא 'פחד'. יצר הרע לא מוותר על החיילים שלו כ"כ מהר… שהרי איפה שיש פחד ודאגה, אין שמחה, ובורא עולם ציווה אותנו לא רק לעבוד אותו, אלא לעבוד אותו בשמחה! ואת זה בדיוק יצר הרע רוצה למנוע מאיתנו. לאחר שהתחלתי לחזור בתשובה, הבנתי עד כמה הפחד הוא שקר אחד גדול, כשאתה יודע מהי האמת. אם אתה יודע שיש בורא לעולם, שהוא טוב גמור, שכל הכסף, הבריאות, הנכסים, הבתים, הזיווגים, הילדים – הכל שלו, אתה יודע שהוא אבא שלך והוא אוהב אותך, מה אתה דואג..? ממה אתה מפחד? דמיינו לעצמכם בחור צעיר שהוא בן יחיד לאביו המיליונר שמרעיף עליו כספים ללא הכרה. מתי שהוא רק מבקש, הוא נותן לו ללא גבול. הבחור הזה עכשיו הולך לקנות בית של 4 חדרים שעולה מיליון וחצי שקל ורועד מפחד. הוא לא יודע איך הוא הולך לשלם על זה… נשמע כמו בדיחה, נכון? אז הבדיחה היא על חשבוננו, כי זה בדיוק איך שאנחנו מתנהגים! יש לנו את האבא הכי עשיר בעולם ואנחנו מתים מפחד שיחסר לנו משהו.

הדבר הכי חשוב להכיר בו לפני שאתה נפרד מהפחד זה שהבורא יתברך ברא אותך. לא, האדם לא נברא מהקוף או ממפץ השקר הגדול… יש מי שברא את העולם הזה בדקויות שהשכל האנושי לא מסוגל להבין. הוא ברא עולם שלם, אינסוף מערכות כוכבים, שם את השמש במיקום המדויק כדי שלא נקפא ולא נישרף, אין פרח שדומה לשני, הבדיל אותנו מבעלי החיים, מפעיל את הלב שלנו בכל רגע ורגע, מזרים את הדם, מזיז את רגלינו, דואג שכמות החמצן באוויר תהיה מדויקת כי אחוז קטן נוסף של פחמן ואין חיים על כדור הארץ… וכל זה בשביל מה? בשביל מי? בשבילנו. ברא עולם שלם בשבילך, דואג לך ואוהב אותך כאילו היית בנו היחיד, ואתה מפחד ממשהו?

אם אתה אומר: "אני מאמין אבל… מאיפה יבוא הכסף?". תדע שאתה לא מאמין. אתה חושב שלבורא עולם קשה להביא לך כסף? לפני כחודשיים העברתי ערב הפרשת חלה למול כ-100 נשים, היה ערב מאוד מרגש וקדוש ומי שרצתה קיבלה על עצמה איזושהי קבלה ואני בירכתי אותה. אחת הבנות קיבלה על עצמה מצווה יקרה מפז, שמירת נידה ובדמעות ביקשה שאברך אותה לפרנסה. אני בירכתי (אני הייתי רק הכלי, בורא עולם שם את המילים) ו- 100 נשים צעקו אמן. שבועיים לאחר מכן אני מקבלת ממנה הודעה: "מיטל, קרה לי נס! לא שיתפתי אותך במצב שלי, רק ביקשתי ברכה לפרנסה. אני ובעלי כבר שנתיים מסובכים בשוק האפור, חייבים 50 אלף שקל ולא מצליחים להחזיר! חיים בפחד כבר שנתיים! שבועיים אחרי הערב שלך, אחרי ששמרתי נידה בפעם הראשונה ובאמת האמנתי שהנס עומד להגיע, חבר של בעלי הגיע אלינו הביתה, הביא לנו את כל הכסף מזומן כדי שנסגור את החוב ואמר: 'תחזירו כשיהיה לכם…'". תגידו לי אתם, נראה לכם שלבורא עולם קשה להביא לכם משהו? עד לבית הוא יביא לכם! מה עליכם לעשות בשביל זה? להאמין שהוא יכול. תפסיקו לחשוב שאתם אלה שפותרים את הבעיות שלכם, שאתם אחראים לפרנסה שלכם, שבזכות היופי שלכם תשיגו את הזיווג שלכם או שבזכות הטיפולים תיכנסו להריון… זה ה-כ-ל בורא עולם!

כמה פחדתי פעם שאשאר רווקה לנצח.. רעדתי! חייתי בדאגה מתמדת.. ואיפה אני היום אתם שואלים..? חזרתי לרווקות לאחר שהתגרשתי ונשארתי עם ילד קטן. אחרי שנים של חלומות על משפחה משלי. האם אני שמחה? הכי שמחה בעולם!!! שמחה אמיתית נטולת דאגות! למה? כי אני יודעת שמסובב הסיבות סידר הכל בצורה הכי טובה בשבילי, ועל כך אני הכי שמחה בעולם! אם הוא מטפל לי בבעיות, ממה יש לי לפחד? יש שני דברים שלא יכולים להתקיים בו זמנית, אמונה ופחד. אמונה זה הדבר היחיד שיכול לנצח את הפחד. חייתי שם שנים, בבית החשוך ההוא… עד שבאה האמונה, והדליקה את האור.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך