אין צורך להילחץ, יש פתרון

האם קיים לחץ אידיאלי? רמת לחץ מיטבית זוהי התרגשות שבאה, המוח תופס שיש אתגר שצריך לעמוד בו ומכין את הגוף והנשמה לעמוד במשימה, וזו הרמה שבא אנו חווים את "ההתרגשות", אשר מעניקה את המוטיבציה להתאמץ על מנת להצליח. כוח האותיות והמספרים / אדית סולטן

חרדה איננה רק תגובה לאירוע מלחיץ, כמו בחינה או הרצאה, אלא היא גם חלק ממבנה האישיות. יש אנשים החרדים מטבעם ואחרים השומרים על רמת חרדה נמוכה. אולם בחינות ומבחנים מעמידים כל אחד מאתנו בהתמודדות עם הלחץ וויסותו.

פחד הוא תופעה נורמלית ואף חיובית. פחד עשוי להגביר בנו את תחושת הערנות ואת הרצון להצליח. כאשר אנו מפחדים ממבחן, אנו לא מזלזלים בו, ולכן אנו מתכוננים אליו ביתר קפידה. לעומת זאת, כאשר אנו חרדים ממבחן, אנו לא פועלים במיטבנו. אנו נוטים להרים ידיים ולחוש שאין לנו כל סיכוי להצליח בו, כפי שהיינו רוצים. במילים אחרות, הפחד עשוי לעזור לנו לשנס מותניים, ואילו החרדה עלולה להרפות את ידינו.

חרדת בחינות נפוצה הרבה יותר ממה שמקובל לחשוב. אחוז גבוה מהתלמידים לחוצים לפני מבחן ובמהלכו, וכתוצאה מכך הציון לא משקף נכונה את הידע שלהם. רוב התלמידים הסובלים מהתופעה, מתביישים מכך, ולכן הם מעלימים זאת מחבריהם. שכיח מאד שתלמיד הסובל מהתופעה, יאמין שהיא אופיינית רק לו. חרדת בחינות שכיחה במיוחד בקרב תלמידים חרוצים, שחשוב להם מאד להצליח בבחינות.

כך הגיעה אלי אמו של ניר, ילד ששאף למצוינות אולם כאשר הגיע לבחינה נתקל בחסימה מחשבתית (black out) ואי יכולת ריכוז שמנעה ממנו לשקף את יכולותיו.

לחוסר הריכוז נלוו גם סימנים פיזיים כמו דופק מואץ, כאבי ראש, בחילות וכאבי בטן, שבעקבותיהם הוחלט על אבחון רפואי. כאשר נשללה הבעיה הרפואית, הומלץ טיפול רגשי משלים והענקת כלים להתמודדות. בשיחה עם ניר ובניתוח מפתו הנומרולוגית אובחנה רגישותו הרבה. ניר ראה במבחן מראה להערכה ודימוי עצמי, וכתוצאה חשש מכישלון שהוביל לחרדה ועיסוק במחשבות שליליות. בזמן אמת במהלך המבחן הקושי הפסיכולוגי מנע ממנו לתפקד בצורה המיטבית, דבר שהביא אותו למעגל קסמים שלא ידע איך לצאת ממנו.

דרך שיטת טיפול ייחודית והוליסטית של מספר מפגשים, ניר עבר תהליך בו למד לוותר על השיפוטיות וייחוס פרופורציה לתוצאת המבחן והבנה שתוצאה אינה קשורה לערך עצמי נמוך, אלא צריכה לשמש כמנוף לשיפור. כישלון איננו נעים אך איננו אסון ואין לתת מקום לחרדה להשתלט, כמו כן קיבל כלים יישומיים והוליסטים להתמודדות לפני בחינה ובזמן לחץ. עכשיו ניר ניגש למבחנים עם גישה שונה והתוצאות בהתאם.

כפי שאתם מבינים, שילוב בין ניתוח קווי אופי והענקת כלים הוליסטיים מתאימים לכל אדם בהתאם לתאריך לידתו, יכולים לשפר עד אין ספור יכולות ובעיקר למנוע כאב ולחץ נפשי מיותר.

אשמח לענות לשאלות המופנות למייל editsultan10@gmail.com
אדית סולטן
נומרולוגית, קבלית ואסטרולוגית
נייד-052-8335784

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך