תתעוררו!

52 אחוזים משוק העבודה בישראל מרוויחים עד 5070 שקל בחודש. מבינים? מעל לחצי מכוח העבודה בישראל מרוויח מינימום ומטה ומטה... דו"ח של הביטוח הלאומי מראה כי העוני בישראל רק עולה, הדוח מראה כי ב-2014 חיו בעוני 444,900 משפחות, 1,709,300 נפשות, מהן 776,500 ילדים, אתם מבינים את המספרים? את הכמויות? את הילדים שהולכים לישון בלי לאכול בישראל. מה יהיה?
רגב וכחלון כמו שמצאתם כסף לקריית שמונה תמצאו לאשדוד

פעם כשהייתי קטן, חלמתי להגיע לירח. חכם סידי דמיין עצמו אומר: "צעד קטן לאדם, צעד גדול לחכם". חכם סידי היה יושב ומתענג על המחשבה הזו. אם לא אסטרונאוט, אז בוודאי אהיה מדען. אמציא משהו למען העולם (בנינו גם הכתיבה היא משהו לעולם, לא?). אבא של חכם סידי, זיכרו לברכה, היה מלטף את הראש שלי ואומר לי: "תחלום ילד, תחלום".

היום אני מסתכל על הבן שלי, שיבדל לחיים ארוכים וטובים (שאגב נקרא על שם אבי), וכל מה שאני חולם עבורו זה… שתהיה לו דירה. כן יקיריי, היום דירה הפכה לחלום. 4 קירות הפכו לחלום ורוד של מיליונים. הדורות הבאים יחלמו הרבה עד… שיתעוררו מהחלום ויגלו שעדיין אין להם דירה. כיום אין לשני מילון אנשים דירה, בעתיד למספר כפול. ומה עושה הממשלה? מעלה את ההון האישי שצריכים אנשים שרוצים לקנות דירה ל-25 אחוזים. הון אישי שאין למעל חצי מהאזרחים בישראל.

אבל זה רק קצה הקרחון. בואו ניקח נתון אחר, "פשוט" יותר. 52 אחוזים משוק העבודה בישראל (על פי אומדן רשות המיסים) מרוויחים עד 5070 שקל בחודש. מבינים? מעל לחצי מכוח העבודה בישראל מרוויח מינימום ומטה. ומטה… אז תשאלו כמה מרוויחים שכר גבוה בישראל? כן, כן, החכם כבר עונה. אחוז אחד!! אחד בלבד!! מרוויחים מעל 40 אלף שקלים בחודש!! אילו פערים. החכם חלם על בית? יש כאלה בישראל כיום שחולמים על שכר הוגן. ומה עושה הממשלה, מוסיפה גרוש וחצי בשתי פעימות ואנשים בקושי מקבלים שכר מינימום.
רגע, רגע יש עוד במדינה "החברתית שלנו". דו"ח של הביטוח הלאומי מראה כי העוני בישראל רק עולה, הדוח מראה כי ב-2014 חיו בעוני 444,900 משפחות, 1,709,300 נפשות, מהן 776,500 ילדים. אתם מבינים את המספרים? את הכמויות? את הילדים שהולכים לישון בלי לאכול בישראל. מה יהיה? מה?

ומה עושה הממשלה? מה היא עושה? החכם בהלם. הממשלה הפילה רק לפני מספר חודשים חוק שיגדיל את קצבת הזקנה מ-1600 שקלים ל-3500. כן, כן, הממשלה. מי הצביעה נגד? השרה גילה גמליאל, השרה שעומדת בראש המשרד לאזרחים ותיקים. ההצעה נפלה על חודו של קול. הקול של זו שאמונה על רווחת הקשישים. לקרוא ולא להאמין. אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק. אבל חכם סידי לא יכול לצחוק, כשהוא רואה שהממשלה שצריכה לדאוג לנזקקים, עושה בדיוק ההיפך. מנעו מהם 1900 שקלים נוספים! סכום אפסי. אפסי, בתקציב המדינה שעומד על 360 -380 מיליארד שקלים. פוגעים בכבשת הרש. רשעים!

חכם סידי גם לא נכנס לחלום של רבים לקום בבוקר ולא להזדקק. מיליוני אנשים בישראל, קמים בבוקר, הולכים לעבודה, אינם פרזיטים, חוזרים הביתה ובסוף היום אין להם שקל לתת למשפחה שלהם. אלה "עובדים עניים" בחסות המדינה. ומה עושה המדינה? ממשיכה להעסיק עוד ועוד עובדי קבלן בכדי לחסוך את הכסף והתנאים לאנשים האלה, כאילו מדובר בעובדים זרים, שהסתננו לארץ ומהווים נטל. אגב, רוצים עוד בדיחה עצובה? קבלו. הביטוי עוני הוחלף על ידי השלטון ל"ביטחון תזונתי". זה נשמע טוב יותר. החכם מאחל לניבחרנו שיזדקקו לביטחון תזונתי החל מהרגע.

החכם יכול היה להמשיך ולהמשיך לצערי בעוד ועוד דוגמאות. לא חסרות כאלה, באיזה תחום שתבחרו. הפערים הולכים וגדלים. מאז הכניסה ישר ל-OECD, ארגון המדינות המפותחות, היא חייבת בהגשת דוחות על מצבה, שם אנחנו מגלים כל הזמן שישראל נמצאת במצב הגרוע ביותר ובפערים הגדולים ביותר בין האזרחים. ומה עושה הממשלה? מספרת לנו שיש מדינות כמו מקסיקו ששם גרוע יותר (אז תעברו לשם נבחרים לא יקרים).

כל מי שלמד כלכלה במשך 2 דקות יספר לכם שיש שני סוגים של מדינות דמוקרטיות בגישה הכלכלית שלהן. אחת ליברלית שטוענת שהממשלה לא מתערבת בכלכלה ולא לוקחת מיסים גבוהים. השנייה הסוציאליסטית, הפוכה. גישה בה המדינה לוקחת הרבה מיסים בכדי לצמצם פערים. ומה קורה בישראל? היא נוהגת כמו סוציאליסטית בגביית מיסים גבוהה וליבראלית בהתערבות בכלכלה. או במילים פשוטות לוקחת מיסים ולא מצמצמת פערים. די נמאס, די נמאס לחכם. פשוט נמאס.

אז תגידו השתגעתי. אבל אנשים, תתחילו כבר את המהפכה, תתעוררו. לא מהפכה כזו עם אמנים ושירים, מהפכה של מעשים. תצאו לרחובות. מצידי שתישאר חוקית, אבל שזו תהיה מהפכה שתשאיר את המדינה פעורת פה, בזמן שכולם ישאלו איך זה קרה? אבל די, זה חייב לקרות. יש כאלה שיגידו עכשיו שחכם סידי השתגע שהוא קורא למחאה חברתית קשה. יכול להיות. אבל בעוד עשור אחד או שניים מקסימום שלושה, כשזה יקרה, כשאנשים יפלשו לדירות ריקות של אחרים וכאלה שאינם ריקות וכשאנשים יפשטו על סופרים להשיג אוכל (כבר היום יש מקרים של גניבת מזון), כשאנשים יבינו שהעבודה לא תעזור להם, כי ככל שהם עובדים הם יותר עבדים ועדיין אין להם פרנסה, המהפכה תבוא והיא תהיה קשה יותר ממה שהחכם צופה.

ממשלת ישראל יכולה לעשות משהו. היא יכולה למנוע עכשיו את המהפכה בעתיד. הפיתרון הוא רק שינוי עדיפויות, להקצות כספים למי שבאמת זקוק. חכם סידי רוצה שכל ילד וילדה בישראל יחלמו שהם אסטרונאוטים, מדענים או כל מה שירצו, ולא על זה שיפתחו את המקרר בבית שאינו שכור והוא שלהם והמקרר לא יהיה ריק.

מהפכה ועכשיו!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך