זוכרים את י"א חללי מינכן בריו

אצטדיון הי"א באשדוד הוא על שמם ולזכרם של י"א הספורטאים והמאמנים הישראלים, חללי אולימפיאדת מינכן 1972. לאחר 44 שנים הנציחו את זכרם בכפר האולימפי, בפינה מיוחדת. אנקי שפיצר ואילנה רומנו, שתיים מאלמנות חללי י"א מינכן, הגיעו להניח את אבן הזיכרון. רומנו: "זהו רגע היסטורי". הגיע הזמן!
אילנה רומנו

אצטדיון הי"א באשדוד, הוא על שמם של י"א חללי מינכן, שנפלו בידי מרצחים באולימפיאדה בשנת 1972. 11 ספורטאים ומאמנים ישראלים שנרצחו באולימפיאדה בידי מרצחים, רק בשל היותם יהודים. לאחר 44 שנים, הוקמה לראשונה פינה עבורם, בכפר האולימפי. הגיע הזמן!!

אילנה רומנו ואנקי שפיצר, שתיים מאלמנות י"א חללי מינכן,  הגיעו הבוקר לסיור בכפר האולימפי בריו. הם פגשו את ראש המשלחת גילי לוסטיג ויצאו לסיור בכפר האולימפי. רומנו ושפיצר הגיעו לפינה המיוחדת שהוקמה בשדרה המרכזית של הכפר האולימפי, במיוחד לטקס הנחת אבן הזיכרון להנצחת 15 הרוגי המשחקים האולימפיים, בהם 11 י"א חללי מינכן, שיתקיים מחר (יום רביעי) בשעה 13:00 שעון ריו.

אילנה רומנו אמרה: " התרשמנו מאד מהעיצוב המיוחד של הפינה. זהו רגע היסטורי. ההתרגשות גדולה מאד ויוצאת דופן. לרגע הזה חיכינו  44 שנים. הסבלנות רבת השנים השתלמה לנו. זכר י"א חללי מינכן מוכר סוף סוף על ידי הוועד האולימפי הבינלאומי, ואנו שמחים שהתנועה האולימפית מכירה ב-11 חללי מינכן כבניה". אמרה אילנה רומנו.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך