עצור נוסף בפרשת ניסיון החיסול

ביום רביעי הסגיר את עצמו לאחר מרדף, חשוד נוסף בפרשת הנחת המטען ליד ביתו של ירין מלכיאל באשדוד
צילום: חטיבת דובר המשטרה

איתי מנצור מראשון לציון החשוד במעורבות בהנחת המטען סמוך לביתו של ירין מלכיאל מאשדוד, הסגיר את עצמו לאחר שעה של מרדף שהחל במושב חצב. כך פרסם לראשונה מיכאל פרוסמושקין מאתר "פוסטה". גם נסיבות מעצרו של מנצור אתמול כללו נסיון הימלטות וחיכוך עם כלי רכב של שוטרים, אלא שהפעם זה הסתיים ללא ירי.

תחילתו של הסיפור הוא בראשית חודש פברואר 2015 כאשר שחר איבגי, עומר אשכנזי, זמיר ביסק,א יתי מנצור ואנשים נוספים מתכננים לפגוע בירין מלכיאל וזאת בשל קטטה במהלך חודש אוגוסט 2014 בחוף הים בין ירין מלכיאל שחר איבגי וזמיר ביסק, במהלכה תקף ירין מלכיאל את שחר איבגי. מאז החלו ניסיונות החיסול שלא צלחו. בתאריך 23.09.2014, הוצמד מטען נפץ גדול לרכבו של ירין מלכיאל במטרה לפוצץ אותו כשהוא בתוך הרכב. במהלך נסיעת הרכב המטען נפל על הכביש ולא התפוצץ. בלשי היחידה המרכזית של מרחב לכיש איתרו את המטען בלב שכונת מגורים וניטרלו אותו בעזרת חבלני המשטרה. שלושה חודשים מאוחר יותר, בתאריך 31.12.2014, דרס שלומי איבגי במתכוון אופנוע השייך לירין מלכיאל עליו נסע אדם אחר. גם מניסיון החיסול הזה ניצל מלכיאל שלא היה באותה עת על גבי האופנוע. בעקבות אירוע זה דקר ירין מלכיאל את ביסיק זמיר בפניו מספר פעמים וגרם לו לחתכים.

בתאריך 27.2.15 , בשעה 04:00 לפנות בוקר יצא לדרך ניסיון החיסול של מלכיאל. בלשי ימ"ר לכיש אשר היו פרוסים באותה שעה בסמוך לביתו, הבחינו בעומר אשכנזי מגיע לביתו של מלכיאל על גבי רכב גנוב מסוג 'ניסן' כשהוא עוטה על ראשו קפוצ'ון. אשכנזי ירד מהרכב, הוציא מטען חבלה מתוכו והטמין אותו בפח אשפה הסמוך לביתו של מלכיאל. בשלב זה קפצו בלשי ימ"ר לכיש מהמארב על מנת לעצור את אשכנזי ולמנוע את פיצוץ המטען וחיסולו של מלכיאל. אשכנזי לא שעה להוראות השוטרים וניסה להימלט מהמקום בעזרת הרכב תוך שהוא נוהג בפראות ומנגח את כלי הרכב של בלשי הימ"ר אשר חסמו אותו שוב ושוב. תוך כדי ניסיון ההימלטות הוא ניגח שלושה כלי רכב, סיכן את חייהם של בלשי היחידה ואת חייהם של מספר עוברי אורח שהיו בסמוך למקום. במהלך ניגוח הרכבים, נפגע מפקד הימ"ר סנ"צ יגאל קלימיאן ומאוחר יותר אף פונה לקבלת טיפול רפואי. כאשר חשו השוטרים כי נשקפת סכנה מיידית ומוחשית לחייהם, בוצע ירי לעבר רכבו של החשוד ולעבר החשוד עצמו ע"מ לנטרל את הסכנה והאיום.

כתוצאה מהירי של השוטרים נוטרל אשכנזי ונעצר. מאוחר יותר הובהל לקבלת טיפול רפואי, ובסוף השבוע האחרון מת מפצעיו. כוחות משטרה גדולים ממרחב לכיש, מז"פ וצוותי מד"א הגיעו לזירה וחבלן משטרתי ניטרל את המטען שהוטמן בפח זמן קצר קודם. במהלך האירוע נגרם נזק לרכבי היחידה ולרכוש ציבורי. עוד באותו היום, עצרו בלשי ימ"ר לכיש את יתר חברי הכנופיה בביתם. בתום חקירה מאומצת שהתנהלה כנגדם ביחידה המרכזית של מרחב לכיש בהובלתו של רמ"ח התשאול רפ"ק משה קליין, היום הוגשה הצהרת תובע בבית משפט השלום באשקלון כנגד ביסיק זמיר. סעיף האישום המרכזי העומד כנגד הנאשם הינו ניסיון לרצח. פרקליטות מחוז דרום מלווה את תיק החקירה באמצעות עו"ד טל אדיר ועו"ד הילה דרימר.

מנצור(בן 31) היה מבוקש מאז האירוע ואף הוצע נגדו צו מעצר,זוהה אתמול בערב ע"י בלשי ימ"ר לכיש ברכב שנסע באזור מושב חצב,רכב משטרתי ניסה לחסום אותו ואף כרזו לעברו , אך הוא נמלט תוך כדי שהוא מנגח את הרכב המשטרתי.

לאחר כ-40 דקות של אותה תקרית,התקשר מנצור למשטרה וטען שרכב כלשהו התנגש בו, הוא הסכים לבקשת המשטרה להגיע לתחנה ונעצר במקום.

מנצור מוכר היטב למשטרה, בחודש אוקטובר הוא ירד למחתרת לתקופה ארוכה יחסית, לאחר שהיה חשוד כי ניסה לדרוס למוות עבריין בראשון לציון. בסופו של דבר הוא נעצר אולם הוא שוחרר מחוסר ראיות.

סנגורו הנוכחי, עו"ד עמית ויצמן, טען בדיון על הארכת מעצרו בבית משפט השלום באשקלון, כי מנצור לא זיהה כלל שמדובר בשוטרים, והחל להימלט מחשש שמנסים לפגוע בו. "החשוד נסע בכביש ראשי במושב חצב, מולו הופיע פתאום רכב אזרחי ללא שום סממן משטרתי והחל לנגח את רכבו עד שנעצר, ומתוך הרכב הפוגע יצאו שני אנשים לבושים אזרחי עם כובע משטרתי ביד".

עו"ד ויצמן טען בבית המשפט, כי "מדובר בחשוד שניהל אורח חיים עברייני עם מלא סכסוכים שנשקפת סכנה לחייו. איך מצפה המשטרה שהוא יבחין תוך כדי נסיעה בכובע זיהוי משטרתי שנמצא ביד של שוטר, ולפיכך יעצור ויגיד סליחה? האם ניתן לצפות לדבר כזה? תוך כדי נסיעה, חלונות סגורים, חלונות כהים, אף אחד לא יכול לראות מי נמצא ברכב. איך ניתן לצפות ממנו לדעת שמדובר בשוטרים ולעצור? אז כן, הוא ברח. אבל, לאחר האירוע התקשר החשוד למשטרה ואמר להם שרכב שחור מסוג מסדה ניסה לנגח אותו באמצע הכביש וניסה לפגוע בו".

מנצור עצמו פנה בדיון לשופטת רובין לביא וסיפר את גרסתו: "באו לי שניים עם רכב שחור עם קפצ'ונים, לא כובע, לא הזדהו כשוטרים, נכנסו בי, פתחו את הדלת והעיפו עלי פטיש. אמרתי לחבר שלי שנהג, 'תיסע יורים עלינו, יורים עלינו'. במשך 40 דקות שאלתי אם יש מצב שמאזדה 3 זה משטרה, וכולם אמרו לי שאין דבר כזה, אז לאחר מכן התקשרתי למשטרה והזדהתי בשם שלי".

בהמשך דבריו ניסה מנצור להסביר כי הוא לא ניגח את רכב הבלשים, אלא הם אלה שניגחו את רכבו. "אני מנסה מאוד לשמור על עצמי. כמו שאת רואה, אני לא כזה תמים, אבל עשו אותי פקעת עצבים. יש היגיון בדבר אחד, הרכב של הבילוש אין לו שריטה. אם יש שריטה, אני מוכן להודות בתיק אפילו שזה לא אני, אם יש להם שריטה אחת באוטו. האוטו שלי מהכנף הקדמית ועד לאחורית משופשף לגמרי. לאוטו שלהם אין שריטה, חוץ מזה שהתעקם גלגל ההגה. אם אני ניגחתי בהם באוטו, צריכה להיות לפחות שריטה קטנה".

השופטת קבעה כי גרסת החשוד אינה תואמת את הראיות בתיק, אולם היא ביקשה לברר את גרסת החשוד על כך שהרכב שלו נפגע ולא הרכב בו נסעו השוטרים. השופטת ציינה כי בתיק הצילומים של הרכב בו נסע החשוד אכן צולמו נזקים לאורך הדופן וסימנים בחזית. לדבריה, מהראיות בתיק עולה כי בעת ההימלטות נסיעתו היתה פרועה במהירות מופרזת ותוך סיכון המשתמשים בדרך. בסופו של דבר הרכב נמצא נטוש ונלקח לתחנה.

בסיום הדיון ציינה השופטת: "יתכן ובבוא היום בית משפט יבחן את אמינות הגירסאות, אך לעת עתה כל שעלי לברר הוא האם קיים חשש ממשי המבסס הארכת המעצר בגין העבירות. בשלב זה, די בראיות שבתיק, הכוללות גם הודעות של הבלשים וממצאים קיימים, כדי להצדיק הארכת המעצר. בנסיבות אלה, הואיל וישנן פעולות חקירה ראשוניות הדורשות ביצוע, ביניהן שאלת הזיהוי המוקדם והנזקים לרכב השוטרים, מן הראוי שתהיה ביקורת שיפוטית ולכן המעצר יוארך אך ורק עד יום שישי, 13 מרס".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך