בית המשפט גזר מאסר בפועל על צעיר שדרס קשיש וברח מזירת התאונה

בית המשפט גזר מאסר בפועל על צעיר שדרס קשיש וברח מזירת התאונה

בתאריך 24.3.15 אירעה תאונת דרכים קשה בצומת הרחובות יהודה הלוי – בלפור ברובע ה' באשדוד, ולאחר שנהג הרכב הצעיר פגע ברוכב האופניים הקשיש, הוא נמלט מהזירה. צוותים של מד"א העניקו לקשיש טיפול במקום ופינו אותו במצב קשה לבית החולים.

כשבוע לאחר התאונה נעצר הנהג הפוגע, צעיר בן 22.5 תושב אשדוד, וכתב אישום הוגש כנגדו בגין הפקרת פצוע לאחר תאונה. הצעיר הודה במסגרת הסדר טיעון שנעשה עמו בגין עבירת ההפקרה, והורשע על פי הודאתו.

אליהו ביתן, שופט בית המשפט המחוזי, כתב בגזר הדין: "הנאשם איננו אחראי לעצם התרחשות התאונה ואם לא היה עוזב את הזירה כלל לא היה מואשם, אך אשמתו נוגעת לעזיבתו את מקום התאונה מבלי לעצור ולעמוד על תוצאותיה ומבלי להזעיק עזרה. התאונה התרחשה בצהרי היום, בטבורה של העיר, ולא נטען כי עזיבת הנאשם את מקום התאונה החמירה את מצבו של הנפגע.

"אי לכך בנסיבות אלה, התנהגות הנאשם פגעה בעיקר בערכים של מיצוי החקירה ואכיפת הדין ובערך של עזרה הדדית וסולידריות חברתית. בהתחשב בכך שהנאשם לא הסגיר את עצמו למשטרה מיוזמתו ונדרשו פעולות חקירה נרחבות לאיתורו ורק כעבור כ- 7- 8 ימים המשטרה הצליחה להגיע אליו ולעצרו, ובכך שהנפגע בתאונה הוא רוכב אופניים, כבן 86, הרי שמידת הפגיעה בערכים המוזכרים הינה משמעותית".

בגזר הדין החליט השופט ביתן לגוזר על הנאשם 10 חודשי מאסר בפועל, בנוסף ל- 3 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים מיום שחרורו מהמאסר,ולסיום 3 שנות פסילה מלהחזיק או לקבל רישיון נהיגה מיום שחרורו מהמאסר. וכן פיצוי כספי לנפגע ע"ס 7,000.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך