מי שממלא פיו במילים לא נשאר לו זמן למעשים

חכם סידי לא מבין איך ראש הממשלה (יש לממשלה בכלל ראש?) או שר הביטחון (יש לנו בכלל ביטחון?) עושים בדיוק, אבל בדיוק ההיפך ממה שהם הבטיחו רגע לפני שעלו לשלטון. למה שלטון הימין כשהוא עולה לשלטון, הופך להיות שלטון שמאל?
רגב וכחלון כמו שמצאתם כסף לקריית שמונה תמצאו לאשדוד

חכם סידי יודע את חשיבותה של המילה, במיוחד אם המילה היא הבטחה. אני גם יודע שאם אתה לא יכול לעמוד במילתך, אל תבטיח. אבל גם חכם סידי מופתע מהעובדה שיש אנשים שעושים בדיוק ההיפך ממה שהם מבטיחים. מי לדוגמא? נגיד ראש הממשלה שלנו ושר הביטחון שלנו.

חכם סידי לא הסתיר אף פעם, אני יושב בצד הימני של המפה הפוליטית בכל הקשור לביטחון המדינה. אני ימין ליבראלי. ימין שיודע שבכניסה למדינה יש שלט עליו כתוב "מדינת היהודים", אבל נותן זכויות למיעוט, אם הוא לא מנסה לפגוע בנו (נניח אצלי חנין זועבי מהכנסת הייתה מזמן חנין זועבי מעזה).

לכן חכם סידי לא מבין איך ראש הממשלה (יש לממשלה בכלל ראש?) או שר הביטחון (יש לנו בכלל ביטחון?) עושים בדיוק, אבל בדיוק ההיפך ממה שהם הבטיחו רגע לפני שעלו לשלטון. למה שלטון הימין כשהוא עולה לשלטון הופך להיות שלטון שמאל? מפתיע, מדהים ומאכזב.
חכם סידי לא רק אומר, הוא גם עושה, בניגוד לשני האישים הנ"ל, נתניהו וליברמן, ביבירמן… החכם אסף לכם כמה קטעי מדברים שאמרו ותשפטו אתם לבד מה מתוכם עשו.

נתחיל עם ראש ממשלתנו: "לא תקום מדינה פלסטינית בלי הכרה בישראל"… "אם אין לנו זכות לחיות בחברון, ביריחו, בבית-אל, אין לנו זכות להיות בשום מקום בארץ הזאת"… "ייתנו – יקבלו. לא ייתנו – לא יקבלו"… "חייבים לעשות מעשה. כי אם לא נעשה מעשה – מה עשינו?"… "בתקופה שלנו לא נחת אף קסאם אחד, ולחיזבאללה היו אלפי טילים ולא ירו אף טיל, וכשהם ירו הם קיבלו מכה בראש והפסיקו את הירי לשש שנים. צריך שהם יפחדו מאיתנו"… "יידע כל מי שפוגע בנו, יידע כל מי שמנסה לפגוע בנו – שאנחנו נפגע בו"… "הציבור מצפה מברק לקיים את הבטחתו"…

לצחוק או לבכות? הציבור מצפה לא רק מברק שיעמוד בהבטחתו, הציבור מצפה גם ממך אדוני ראש הממשלה שתעמוד בהבטחתך. הבטחת ביטחון קיבלנו "קדחת". אי אפשר להסתובב ברחובות בלי לפחד או להסתכן בדקירה. הבטחת להגיב בחומרה על החמאס ומה קורה במציאות, כלום ושוב דבר. רק הקלת לאחרונה את תנאיהם בהסכם עם טורקיה.

אבל נתניהו ליד ליברמן הוא באמת צל. ליברמן "הלוחמני", שהבטיח הרים וגבעות, נשאר לאחר תפקיד שר הביטחון בקושי עם "תלולית". הנה מבחר שהחכם אסף: "מדינת ישראל התנתקה מעזה, אך לא ניתקה את עזה ממדינת ישראל"… "לא יעלה על הדעת שתחנת כוח רוטנברג תספק חשמל למחרטות החמאס בעזה, המייצרות קסאמים המשוגרים לעברה"… "הגענו לנקודת האל חזור. על ממשלת ישראל לעבור ממתקפת דיבורים למתקפת מעשים, ואם אינה מסוגלת לעשות זאת, אין לה זכות למשול ועליה להתפטר"… "לאחר הבחירות 'ישראל ביתנו' תקבל את תיק הביטחון ותבנה 'מזרח תיכון חדש"… "לא להתרפס, לא להתבטל ולא לוותר על האינטרסים הבסיסיים של מדינת ישראל. הכבוד הלאומי זה לא מילת גנאי"…

תגידו, הוא אמתי האדון ליברמן? מה אמר ומה עשה. אצל החכם ביפו בשכונה, היו קוראים לזה דיבורים כמו חול ואין מה לאכול… הבעיה פה שאנחנו אכלנו את הדיבורים של ליברמן ועכשיו אוכלים אותה. ליברמן הוא הצל של המילים שלו. מאריה שואג, הוא הפך לאחר תפקיד שר הביטחון לחתול מיילל ואני עוד מחמיא לו. אז או שתשתוק בפעם הבאה, או שתעשה מעשה. האנשים בחרו בך על סמך המילים שלך. מעשיך? בינתיים הם אפס אחד גדול. עד כדי כך, שיש מי שמתגעגע כבר לבוגי יעלון.

נכון, תגידו מה שאריק שרון אמר בעבר: "דברים שרואים מכסא ראש הממשלה לא רואים מכסא האופוזיציה". אבל אדוניי היקרים נתניהו וליברמן, דברים שרואים מהרחוב המלא בטרור, או הבתים בעטוף עזה, לא רואים מהרכב המשוריין שלכם, או האבטחה הבלתי פוסקת מסביבכם. אתם מנותקים תרתי משמע.

נבחרתם לעמוד במילתכם. כמה אתם חושבים אפשר להאכיל את האנשים במילים ועוד מילים. בסוף שזה ייגמר, עוד לא מאוחר. אתם נבחרתם בגלל האידיאולוגיה הימנית שלכם. אל תחששו לפעול לפיה. אף אחד לא קורא לכם לצאת למלחמה, אבל בהחלט קוראים לכם לתת לנו אחוז אחד ממה שהבטחתם. האחוז הזה ייתן לנו ביטחון. ללמדכם כמה דברים אמרתם וללמדכם שאפילו אחוז אחד היה מספיק לנו לביטחון.

ולנו לבוחרים אומר רק דבר אחד. מי שעסוק בלמלא את פיו במילים, אין לו זמן לעשות מעשים. תזכרו את זה בפעם הבאה כשתשמעו את האדונים הנכבדים מקשקשים משהו, תעבירו להשתק את הטלוויזיה, ככה לפחות לא תשמעו את ההבטחות הריקות מתוכן. את השפתיים הזזות נראה… אבל הן כבר לא יזיזו לנו…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך