קריאת מחשבות

זוג בזיג-זוג / ריקי עזרא – מאמנת אישית וזוגית מוסמכת

כן, בדיוק את! אלייך אני פונה. את לא היחידה שבטוחה שבעלך יודע מה את חושבת, מבין תמיד למה את מתכוונת, ברור לו מה את מרגישה ומהם הצרכים שלך. הרי כולנו התחתנו עם נביא, לא?
"מה לא ברור לה? מה כבר ביקשתי?", אתה בודאי אומר לעצמך, בכל פעם שהיא עושה משהו שממש לא התכוונת אליו.

שאלתם את עצמכם פעם: "האם הסברתי את עצמי בצורה ברורה?", "באיזו צורה פניתי אליה?", "האם מה שמובן לי מאליו, מובן גם לו?", "האם הצד השני בכלל מודע לכך שנעלבתי ממנו?" ועוד.
זה מעניין, שהרי שני בני הזוג מדברים באותה שפה. שניהם כבר מכירים זה את זו תקופה לא מבוטלת. ובכל זאת, בדרך העברת המסרים, משהו מתפספס ולא משרת את המטרה.

מה הסיבה לכך? למרבה הצער, זוגות יכולים לעבור חיים שלמים יחד, כשהתקשורת ביניהם מתבססת בעיקר על ניהול שוטף של צרכי הבית, טיפול בילדים, דאגה לתשלומים וכדומה, בהרגשה שהם כל הזמן "ביחד", אבל הם לא באמת מְתַקשרים ביניהם במובן הזוגי. הם לא באמת מקדישים זמן איכות כדי לשתף זה את זו במחשבות, ברגשות ובצרכים שלהם.

אני פוגשת זוגות בתהליכי ייעוץ שלטענתם 'החיים' משתלטים על התקשורת הזוגית. הם יוצאים מתוך נקודת הנחה, שהם מכירים היטב את בן/בת הזוג שלהם, בטוחים כי לאחר שנים רבות יחד הם כבר "יודעים" לקרוא את המחשבות אחד של השניה, ובתוך 'המובן מאליו' הזה- הזוגיות שלהם מתנהלת מעצמה.

מסתבר שלא. איננו קוראי מחשבות! וגם אם אנחנו מכירים זמן רב, זה עדיין לא אומר שאנחנו יודעים לפענח את הרצון של בן הזוג שלנו או להבין את רגשותיה של בת הזוג, ולא רק מהסיבה שבמשך השנים אנחנו גם משתנים, ולא נשארנו באותו מקום בו היינו בשעה שהכרנו.
החיים שלנו הם מסלול מרתון אחד ארוך, הימים עמוסים 24/7, מלחיצים ודינאמיים, וזה אומר שאם לא נתחיל להקצות זמן מסודר כדי לתקשר בשפה הזוגית, נאבד את הזוגיות, גם אם נמשיך לחיות תחת קורת גג אחת. זו סיבה מספקת כדי להוציא מהלקסיקון את צמד המילים "זה ברור!" אין זה משנה כמה שנים אתם מכירים זה את זו, לעולם שני אנשים לא חושבים זהה, לא מרגישים זהה, ובטח לא מפרשים זהה!

דברים לא נעשים מאליהם – כדי לחזק את הזוגיות יש לבצע פעולות מעשיות לצורך העצמת הקשר לחיזוק ההיכרות בינכם, ולא להסתמך על מה שנראה, כביכול, ברור. הקדישו לעצמכם זמן. תקבעו בלו"ז "דייט" משותף בו תשוחחו על מה שעובר עליכם. על מה שאתם אוהבים, מה שמעיק, מה שהייתם רוצים שיקרה. פשוט דברו במילים פשוטות, מהלב, בגובה העיניים.

מה יותר פשוט מלדבר ברור? ישר ולעניין בלי "חידונים", בלי להעמיד אחד את השני במבחן ההבנה וההקשבה. זה בהחלט יחסוך מכם ויכוחים, אכזבות ותסכולים מיותרים.
אני כאן בשבילכם.

בהצלחה!
שלכם, ריקי

לתגובות, שאלות, והתייעצות
riki.coach@gmail.com

054-5919824

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך