6 טיפים לניהול דף עסקי בפייסבוק

דף עסקי בפייסבוק הוא למעשה כרטיס הביקור של כל עסק ברשת החברתית הגדולה ביותר בעולם. זהו כלי תקשורת ויזואלי שתכניו חייבים להיות דינמיים, אקטואליים, אטרקטיביים ומרשימים ככל שניתן בעיני הגולש, המועמד להיות לקוח פוטנציאלי - כלומר: קהל היעד. ליזה ללוצשווילי, מומחית ליחסי ציבור וניו מדיה, מעניקה 6 טיפים לניהול דף עסקי בפייסבוק
6 טיפים לניהול דף עסקי בפייסבוק

האינטרנט חולל מהפכה בתקשורת על ידי מתן קול לאלה שבעבר לא ניתן היה לשמוע. זהו פתח לעולם חדש של הזדמנויות עבור עסקים ויחידים שלא נודע כמותו בעידן של אמצעי התקשורת המסורתיים (אשר עדיין ממלאים תפקיד חשוב בעיצוב דעת הקהל). העולם כולו נע אל המדיה המקוונת כדי לחפש מידע ולקנות מוצרים ושירותים. למעשה, האינטרנט הוא אחת ההמצאות הגדולות ביותר בהיסטוריה האנושית, וזה שינה באופן דרמטי את העולם ומעל לכל, את התקשורת מקצה אצל קצה. בעוד שבמדיה המסורתית כמעט אין שום תחרות, הדמוקרטיה של האינטרנט מאלצת אותנו להתחרות עם העולם כולו.

ישנם מספר כללים חשובים לניהול נכון של כרטיס פייסבוק ואני שמחה להציג לכם את החשובים שבהם. חשוב מאוד להפנים שעבודה בניהול דף פייסבוק, אינה דבר של מה בכך ויש להשקיע רבות כדי ליצור הנעה ודרך כך תוצאות. חישבו מהראש, לא מהבטן.

1. פתחתם דף עסקי? מעולה!!! מלאו את כל הפרטים בקטגוריית אודות. רבים מציינים את שם העסק, אך לא מספרים מה הוא מוכר או איזה שירות הוא נותן. לעתים שוכחים לציין האם מדובר ברחוב העצמאות באשדוד, בירושלים או בחיפה ואפילו את הכתובת והטלפון, הכה חשובים. לכן, לפני שאתם מפרסמים את הדף העסקי שלכם, אל תשכחו לציין את זמני הפעילות וכמובן פרטים חשובים כמו תיאור העסק, הקצר והארוך, החשובים מאוד עבור הגולש המחפש מידע אודות בית העסק/המותג.

2. פרמטר חשוב, אם לא החשוב ביותר, הוא לדאוג לנראות ולמיתוג של העמוד כלומר עיצובו. הגולש מחפש עניין לכן יש להשקיע בתמונות הפרופיל והנושא, הן צריכות להיות מרשימות ומזוהות עם העסק ככל שניתן, ברזולוציה נכונה ואיכות גבוהה. לגבי תמונות קנויות, הן רלוונטיות, אך צריכות להיות במידה נכונה ומלוות בטקסטים מגוונים, כמצוין בסעיף הבא.

3. התכנים והתדירות של פרסומם בעמוד חשובים ביותר, לכן יש לשים לב ל'פוסטים' אותם אתם מעלים, כמו גם לזמנים. אין לעלות פוסט בעמוד רק 'כי צריך להעלות היום משהו', מה שקורה לרבים ממנהלי הדפים שצריכים לעדכן את הדף… הגולש, שהחליט לאהוד את הדף שלכם ואף לעקוב אחריו, מצפה שתזינו עבורו תכנים שיגרו את חושיו. הוא מבין למעשה מה קורה ברשת החברתית ומעוניין להיות מעורב, הן בדרך של לחיצה על "אהבתי", שיתוף או תגובה. הגולש מחפש שתעוררו בו רגש, אך כדי שהוא יעשה זאת, עליכם לחשוב על המסרים אותם אתם מעבירים – הן במשפט קצר והן במידע מורכב.

חשוב לעדכן ולהיות בפיד של הקהל הפוטנציאלי כל הזמן, לפחות 2-3 פעמים בשבוע ובהתאם לשעות שבהן גולשים קהלי היעד. הדרך הטובה ביותר לדעת מהי השעה האפקטיבית ביותר היא לבחון את נתוני הכניסה, לכמה צפיות וסימוני אהבתי זוכים הפוסטים שלכם בקרב האוהדים ולהעלות פוסט בשעות הנוחות להם. כמו כן, השיתופים שלכם חייבים להופיע – גם בדף האישי שלכם, שיתוף עם טקסט מקדים אצלכם ובקהילות נוספות (קבוצות) עם אינטראקציה בין הגולשים בתחום או בענף בו מתנהל העסק, יוסיפו לנראות של הדף ולעניין של הגולשים המזדמנים לרצות לאהוד ולעקוב אחר ההתראות. מומלץ להשתמש בפיצ'רים השונים המאפשרים לגולש ליהנות מחוויית הגלישה בעמוד לרבות הקמת חנות, פתקים, סקרים, השוואות וסרטונים בלייב.

4. מה קורה עם מספר הלייקים? איך להעלות אותם? למה הלייקים אצלנו נמוכים? ובכן, לפני הכל והכי חשוב: אל תקנו לייקים!! הצמיחה של הדף צריכה להיות הגיונית דף עם 6,000 לייקים ורק 5 אשר מסמנים בפוסט שבו לייק, מצייר פער גדול מידי וברור לכל שמדובר בלייקים קנויים… נוסף, צעד כזה עלול להכשיל אתכם כמנהלי הדף העסקי. לייקים ממדינות זרות אינו מועיל ליצירת הבאזז בקרב קהל המטרה, אינו חושף באמת את התכנים ללקוח הפוטנציאלי ובכך עשוי להוביל אתכם לפתוח דף חדש בזמן מאוחר יותר, משמע: בזבזתם זמן ובזבזתם כסף, שבהם יכולתם לקדם את הדף באופן ממומן ולכוון אל קהל המטרה. איך בכל זאת יוצרים אוהדים נוספים? הפיצו את הדף לחברים ובני משפחה, בקשו מהם להוסיף את החברים שלהם על ידי לחיצה על כפתור "הזמן חברים". זה אמנם גוזל מעט מהזמן, אולם מתקיים ללא הוצאה כספית.

5. אינטראקציה עם הקהל. שיתוף פעולה עם הקהל מוביל ליצירת עניין בפוסט מסויים ודרך כך לגיוס אוהדים פוטנציאליים רבים. ישראלים אוהבים תמורות, אוהבים מתנות בחינם ומוכנים לסמן "אהבתי", לשתף את הפוסט בדף הפרטי ואף להגיב בתמורה למתנה, רצוי משתלמת. לכן מומלץ לקיים הגרלות ולהעניק הטבות חינמיות למשתפי הפוסט, למלייקים או למגיבים. שיתוף שכזה עם קהל היעד מביא להנעת פעולה של הגולש עם העסק, ומאפשר להגיע לתפוצה רחבה יותר של הדף.

6. קידום ממומן. פייסבוק מאפשרת לכל מנהל דף עסקי לבצע קידום בדרך שיווקית – לקדם את מספר הלייקים בדף או לקדם את החשיפה והעיסוק בפוסט ואף בדרך מכירתית, דרך לחיצה על לינק המוביל לאתר אינטרנט, דף נחיתה או הורדת אפליקצייה, ובכך לייצר לידים (לרוב מדובר בקמפיין דיגיטלי). לעניין הדרך השיווקית החשובה ביותר בקידום ממומן יש לשים לב שאתם מעלים תכנים מעניינים המחברים את הקהל אל העסק, מזדהים עם המוצר או עם השירות. הימנעו מפרסומת מיותרת – חבל על ההשקעה הכספית. מומלץ להעלות את הפרסום דרך "צור פרסום" ולא דרך ההצעה בתחתית הפוסט. זה אמנם מאריך את פעולת הביצוע אולם אפקטיבי ומדויק יותר בפילוח השוק הרצוי. יש לפלח את קהל היעד לפי מיקום דמוגרפי וגיאוגרפי וכמובן לפי תחומי עניין (ולא בהכרח לפי גילאים) שכן לא כולם מעדכנים את הגיל שלהם בפרופיל ואתם עלולים לפספס אותם.

זיכרו! אינכם יכולים לנהל את הדף העסקי שלכם איך שבא לכם אלא אם תעמדו בחוקים וההתניות של הנהלת פייסבוק – ויש לעמוד בהם!

– הכותבת, ליזה ללוצשווילי, היא מומחית לניהול מערכי יחסי ציבור, דוברות, אסטרטגיה ניהולית ושיווקית, בעליה של חברת דיאל תקשורת. פייסבוק: https://www.facebook.com/lizadlpr/#
אשדוד אונליין בפייסבוק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך