איך לקנות דירה מתאימה במחיר הגון?

עו"ד מרק גלר ועו"ד טלי דדון-ביטון
איך לקנות דירה מתאימה במחיר הגון?

חלומו של כל רוכש לאתר דירה המתאימה לצרכיו ובמחיר הנמוך ממחיר השוק או לפחות במחיר הקרוב להצדקת התמורה. אז מהיכן מתחילים…? להלן מספר טיפים לשיפור וקיצור הדרך:

1. לוחות יד 2: כאשר היום בעידן המחשבים הכל נגיש, רצוי ואף חובה לבדוק בכל יום ולהתעדכן לגבי מחירי הדירות, חתכי אזורים ולקבל אינדיקציה על המחירים או שינוי במחיר. הלוחות הנ"ל כגון לוח יד 2, מדל"ן ודומיהם נותנים לנו את היכולת לבדוק מספר רב של דירות ומקומות מחירי עסקאות באזור הספציפי בו אנו מעוניינים וביחס לדירה בעלת פרמטרים דומים לאלה בהם אנו מעוניינים, וכל זאת ללא תזוזה מיותרת מאזור המחשב. אולם על מנת לאתר את הנכס הנכון והמתאים ביותר, בכל יום יש לבדוק האם העלו דירות חדשות ולהתעדכן בהתאם.

2. כונס נכסים: באתר הכונס קיימים שיפורים לאורך הזמן ובקרוב נוכל אפילו לקבל SMS על דירות חדשות באזורים מועדפים ולהתעדכן בזמן אמת. מחירי הכונס בדרך כלל באים במחיר של פחות משווי השוק ב 30%. יש להתעדכן באתר הכונס לפרקים.

3. דירות מקבלני תמ"א ופינוי בינוי: ברוב הערים היום במדינת ישראל ישנן תוכניות ושלטים לגבי בניינים לתמ"א ו\או פינוי בינוי. מחירי הדירות טרם תחילת הבניה או בשלביה הראשונים של הבניה בשלב הpree sale" " עשויים להוזיל משמעותית את מחיר הדירה. אך אסור לזלזל במצב הבניין הנוכחי ויש לבדוק תוכניות היתרים וכן הלאה. זוהי אומנם עסקה משתלמת עד מאוד אך גם עשויה להיות מסוכנת אם לא בודקים ומתכוננים כראוי.

4. מתווכים: יש לזכור כי המתווכים חשופים למידע שלפעמים אדם רגיל שמחפש דירה לא חשוף או מודע כלל. הגדירו למתווך לפי פרמטרים בדיוק מה אתם מחפשים. לאחר מכן דונו בנושא העמלה הנדרשת לתשלום, הסבירו למתווך כי דירה בפחות ממחיר השוק תתוגמל בעוד סכום סימלי לשיקולכם. רצוי להיות נאמנים למתווך אחד ולא לרוץ בין עשרות מתווכים, בכדי שאותו מתווך יתאמץ וישאר נאמן לרצונתך גם.

לסיכום: למצוא דירה במחיר מופחת ממחיר השוק זוהי תמיד הצעה מפתה ואטרקטיבית ללא קשר לסיבת המחיר. אולם בעסקאות כאלה עלינו להיות זהירים כפליים ולנהוג במשנה זהירות. וזאת בשל השאלה שעולה מדוע המחיר כל כך זול ובגלל שעסקה כזאת כנראה תהיה עסקה מהירה שתצטרך להיחתם במהירות יחסית גדולה.

בכל המקרים ללא יוצא מן הכלל מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום המקרקעין, אשר יבצע עבורכם את הבדיקות הנחוצות תוך שמירה על האינטרסים החשובים לכם כרוכשים מול כל גורם וגורם והכל במטרה לזרז העסקה לחתימה בטוחה תוך צמצום סיכונים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך