כיצד נשיג את המשכנתא הכדאית והמתאימה ביותר עבורנו?

דעה אישית / יוסי מלול
כיצד נשיג את המשכנתא הכדאית והמתאימה ביותר עבורנו?

נטילת משכנתא הינה החלטה כלכלית בעלת משמעויות נכבדות, ולכן כל כך הרבה חששות ומיתוסים אופפים אותה. נוטלי המשכנתאות בד"כ חסרי ידע והתמצאות בפרטי המשכנתא, ולכן מרביתם חוששים מהטעויות בלקיחת המשכנתא והם סבורים שפנייה לסניף הבנק שלהם לביצוע המשכנתא, תעזור להם לקבל משכנתא בתנאים טובים.

נטילת משכנתא היא עסקה מורכבת עם השלכות ארוכות טווח, הבנקים למשכנתאות וחברות הביטוח מציעים עשרות מסלולים שונים והשאלה הגדולה, במה לבחור?

נוטלי המשכנתאות לא מודעים לכך שהבנקים מתחשבים קודם כל בצרכיהם ורק אח"כ בצרכי הלקוחות, והם יעשו הכל להוביל את הלקוח לביצוע משכנתא בתמהיל (בבחירת המסלולים) שבהם הבנק ממקסם את רווחיו לטווח הארוך.

מאחר והמשכנתא הינה לתקופה ארוכה, 25-30 שנה, הבנקים לא מסבירים ללקוח את המשמעויות בבחירת תמהיל המשכנתא. פקידי הבנק "מסבירים" ללקוח את תקנות בנק ישראל בחלוקת המשכנתא ובניית תמהיל שצריך לעמוד בתקנות של בנק ישראל, אך בחירת התמהיל באמצעות פקיד הבנק גורמת לנוטלי המשכנתא לנזק כספי משמעותי ביותר, שיכול להסתכם בעשרות ו/או מאות אלפי שקלים בחיי המשכנתא שלכם.

נכון ששיעורי הריבית נמוכים היום יחסית, אבל המצב לא יישאר כך לעד. לצורך הדוגמא: ריבית הפריים היום עומדת על 1.6%, אולם לפני 6 שנים בלבד היא עמדה על 5.75%. זהו פער אדיר עם משמעויות כלכליות ישירות לכיס שלנו.

מרבית המתווכים יילחצו עליכם לחתום על עסקת רכישה, וזאת לפני קבלת אישור עקרוני. לאחר חתימת הסכם רכישה, הלחץ בו אתם נמצאים יגרום לכם לבצע משכנתא בתנאים הגרועים ביותר מבחינתכם, ובכך תגרמו לבנק להרוויח עליכם עשרות ומאות אלפי שקלים שיכולתם לחסוך אם הייתם פונים ליועץ משכנתאות אמין ומקצועי. אז כיצד נשיג את המשכנתא הכדאית והמתאימה ביותר עבורנו? מהו ההון העצמי העומד לרשותכם? בחנו את כושר ההחזר שלכם, כלומר כמה כסף אתם יכולים להחזיר בכל חודש לטובת החזר המשכנתא? החזר המשכנתא מחושב ברוב המקרים על פי המשכורת החודשית או סך ההכנסות החודשי, נכון למועד נטילת המשכנתא.

כיצד בונים תמהיל משכנתא שיחסוך לכם עשרות ומאות אלפי שקלים בחיי המשכנתא שלכם? למרביתנו קיימת משכנתא. מיחזור משכנתא יכול לחסוך לכם בחיי המשכנתא כ 15-25% מיתרת המשכנתא הנוכחית, וכל זה באמצעות ביצוע משכנתא חדשה בתנאים הטובים ביותר שיועץ משכנתאות אמין ומקצועי אמור להשיג עבורכם.

כפי שקורה היום בשוק האמריקאי והאירופאי ומעתה גם בישראל, משכנתא נוטלים באמצעות יועץ משכנתאות בלתי תלוי. רק יועץ משכנתאות אובייקטיבי ומקצועי ידע להתחשב בצורכיכם בלבד, ולהתאים לכם את המשכנתא הטובה ביותר עבורכם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך