הדשא של השכנים ירוק יותר?

זוג בזיג-זוג/ריקי עזרא

"הזוגיות של השכנים שלנו מדהימה, יש ביניהם הבנה הדדית והתחשבות. אף פעם לא ראינו אותם רבים. פשוט לקנא בזוגיות שלהם. רק אצלנו, כשמדברים אחד אל השני זה כמו לדבר אל הקיר, אין שיתוף פעולה ובכל הזדמנות מתווכחים ורבים".
זהו תסריט שאולי עולה לחלקכם בראש, השוואה בין הזוגיות הנהדרת של השכנים, לעומת שלכם. ואז מגיע השיא "בעלילה", שבו השכנים בכבודם ובעצמם, מפגינים כמה הזוגיות שלהם "מושלמת", כמה הבעל הוא חלומה של כל אישה, וזוגתו היא כליל השלמות.
הלללוווו!!! הרשו לי להעיר אתכם. מה שאתם רואים כלפי חוץ אצל השכנים/החברים, זה לא בהכרח מה שקורה "בחדר המיטות" שלהם! ואולי כן. אולי באמת יש ביניהם זוגיות נפלאה, שהם משקיעים בה ומתחזקים אותה.

אז מה בעצם גורם לנו לחשוב ש"הדשא" של השכנים ירוק יותר משלנו?
הרצון למלא איזשהו חוסר במערכת הזוגית, מביא אותנו לחפש אותו במקום אחר. אותם דברים שאנו טוענים לכאורה, שאין בזוגיות שלנו, הם אלה שקיימים לתפיסתנו, אצל השכנים. ובמקום להיות עסוקים בהתבוננות פנימית, בשיפור והתקדמות – נעצרים להסתכל על חייהם של אחרים.

כולנו רוצים להיות זוגות מאושרים. שיתוף פעולה בין בני זוג, השקעת זמן איכות, חיבה וקירבה, הם רק חלק מהיסודות שמביאים להרגשה טובה. אבל כאשר זוגות מחפשים השוואות במקומות חיצוניים, כאן מתחילה הבעיה וזה נראה בערך כך: "אם בעלי היה עוזר לי כמו בעלה של מיכל, הייתי מאושרת". "אם אשתי היתה מתחשבת בי כמו אשתו של משה, אז הנישואים שלנו היו נראים אחרת". רגע! האם הזוגיות שלכם היא הזוגיות של מיכל או של משה? האם אתם אותם טיפוסים?

כאשר אדם מצליח למצוא את הטוב בהוויה הפנימית שלו, בדברים שתלויים בו ובמעשים שלו, הוא יחפש פחות ופחות במקומות אחרים. כך גם במערכת זוגית – הפוטנציאל לחיי זוגיות מאושרים נמצא ביכולת של בני הזוג לראות את הדברים החיוביים שיש להם ולמנף את הצד החזק של כל אחד, לטובת הזוגיות.

ההסתכלות על אחרים היא כמעט בלתי נמנעת. זה בטבע שלנו וזה נובע מייצר התחרותיות. אנחנו רוצים להיות הכי טובים, הכי מוצלחים, שכולם יגידו "איזה זוג משמים אנחנו". ואתם יודעים מה? תחרות היא לא בהכרח שלילית. התחרותיות מביאה אותנו לשאוף, לאתגר את עצמנו, לנסות דברים חדשים ולהתקדם. אם לא היינו שואפים לשום דבר מעבר למה שיש, אז לכולנו היה אותו דבר, וממילא לא היינו מסתכלים על אחרים. אפשר בהחלט ללמוד מהתנהלותם החיובית של זוגות חברים, בתנאי שזוהי התנהלות שמתאימה לכם ולאופי הזוגיות שלכם, ולא בגלל שאתם רוצים להיות כמותם.

יחד עם זאת, אם אתם עסוקים בהשוואה שמביאה אתכם למצב של נפילה, דכדוך, קינאה או פגיעה בזולת – כאן צריכה להיעשות התבוננות פנימית רק על הזוגיות שלכם.

שלכם, ריקי

054-5919824

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך