צעיר לנצח

ביום רביעי האחרון, ערב העצמאות, בעודי מתכוננת לקחת את בני הקטן לראות זיקוקים בפעם הראשונה בחייו, אני מקבלת הודעה קשה: בעלה של דודה שלי נפטר. קראו לו שלום. שלום היה אדם מיוחד במינו, ידוע בטוב ליבו, אדם שופע חיים ושופע חן, אדם שהיה אהוב על הבריות, כ"כ אהב לעזור וכ"כ אהב לתת, חוש ההומור שלו היה מצחיק גם את האדם הכי רציני ואדיש בעולם, היה בו קסם שלא היה באף אחד אחר. אז במקום לקחת את יוסף שלי לראות זיקוקים, הלכתי להלוויה. הלכנו לקבור אדם מדהים, בסה"כ בן 58, שלאחר מלחמה קשה וכואבת, מחלת הסרטן הביסה אותו. מיטל על / מאת מיטל בוארון
אישה קוראת

ביום רביעי האחרון, ערב העצמאות, בעודי מתכוננת לקחת את בני הקטן לראות זיקוקים בפעם הראשונה בחייו, אני מקבלת הודעה קשה: בעלה של דודה שלי נפטר. קראו לו שלום. שלום היה אדם מיוחד במינו, ידוע בטוב ליבו, אדם שופע חיים ושופע חן, אדם שהיה אהוב על הבריות, כ"כ אהב לעזור וכ"כ אהב לתת, חוש ההומור שלו היה מצחיק גם את האדם הכי רציני ואדיש בעולם, היה בו קסם שלא היה באף אחד אחר. אז במקום לקחת את יוסף שלי לראות זיקוקים, הלכתי להלוויה. הלכנו לקבור אדם מדהים, בסה"כ בן 58, שלאחר מלחמה קשה וכואבת, מחלת הסרטן הביסה אותו.

בעודנו צועדים לכיוון בית הקברות בשיירה ארוכה, אני שומעת את דודתי, אלמנתו, נפרדת ממנו במילות אהבה בקולי קולות, אני חושבת שאלה היו רגעים מהמכוננים בחיי. הלכתי אחריה והקשבתי לכל מילה שיצאה מליבה. אלה היו הרגעים האחרונים שלה להיפרד מאהבת חייה ב-30 השנים האחרונות ואני זכיתי להקשיב לזה. הם היו זוג מדהים, מהזוגות שגורמים לך להגיד: "כזאת זוגיות אני רוצה!", ודווקא מהמקום הזה, מהידיעה הברורה על אהבה נצחית שלא תפוג לעולם, אהבה שהייתה שם במלוא הדרה ונקטעה פתאום, דווקא משם התחזקתי.
התחזקתי כי דודה שלי לימדה אותי שיעור לחיים. הפרידה שלה מאהוב ליבה הבהירה לי כמה חשוב שנשמר את האהבות שלנו כל עוד הן קיימות. כמה חשוב שנעריך את זה שיש לנו אהבה בחיים, כמה עלינו להפסיק להתעסק בתפל ולהתחיל להאיר את כל מה שטוב – ויש ממנו המון! אילו נדע להביט על היתרונות של האדם שמולנו, נצליח לאהוב אותו יותר. אם נצליח לדון כל אדם לכף זכות, נהיה אנשים משוחררים יותר. תארו לכם חיים כאלה בהם אנו לא נפגעים. אפשרי? אפשרי! אילו נדון כל אדם שפוגע בנו לכף זכות, לא ניפגע ממנו כי נדע שיש הסבר רציונאלי מאחורי המעשה שלו וחשוב יותר, כפי שאדם נוהג – נוהגים בו, משמע אם נדון לכף זכות, גם כשנעשה אנחנו טעות, ידונו אותנו בשמיים לכף זכות וממילא ינהגו בנו במידת רחמים.

שלום, כשמו כן הוא, לימד אותי בחייו ובמותו את חשיבותו של השלום. לימד אותי שאם זכית באדם שאוהב אותך באמת ומוכן לתת הכל למענך – תדע לאחוז בו חזק ולא להרפות כי זאת מתנה גדולה ועצומה מבורא עולם שעלינו להעריך בכל רגע ורגע. אנחנו מסתכלים על בן הזוג שלנו וחושבים לפעמים: "מגיע לי משהו יותר טוב..". ברגע שיש לך מחשבה כזאת, דע שאתה כפוי טובה.. קיבלת אדם שאוהב אותך, מישהי הסכימה להתחתן איתך! כן, כן, זה ממש לא מובן מאליו שזכית בבעל שחי איתך! דעו, יקיריי, שזוהי מתנה שאי אפשר לתאר אותה במילים, אנשים היו נותנים את כל הונם ורכושם כדי לזכות באהבה, יש לך מישהו שאוהב אותך? תגיד תודה רבה לאבאל'ה ותוכיח שאתה ראוי לזה בכל יום מחדש!

דודה שלי היא אישה חזקה. אני מאמינה בכל ליבי שהיא תצליח להתרומם ולהתגבר על המשבר. יותר מזה, אני מאמינה בבורא עולם שייתן לה את הכוח לכך כי אין הבורא נותן מכשול בחייו של אדם שאינו קיבל את הכוח להתמודד עמו. יש דברים שהעין האנושית לא רואה והשכל האנושי אינו מבין, אל לנו להתלונן על הנהגת הבורא, שהרי הכל לטובתנו והכל קורה באופן כ"כ מדויק שגם בעלה נידף שנשר מהעץ ומונח על הרצפה, גם בו אתה יכול לראות את השם יתברך. אם אתה מצליח לראות את יופי הבריאה, אתה מצליח להעריך את חכמתו של הבורא וכך גם קל לך יותר להתגבר על מכשולים ולהשלים עם מוות של אנשים קרובים, שהרי זו דרך העולם ואנחנו בסה"כ חיים בפרוזדור שמוביל אותנו לעולם שכולו טוב…

צריך להכיר תודה על כל רגע ורגע שזכינו לבלות לצד אהובינו שכבר אינם, עלינו להאמין שהם תמיד איתנו והכי חשוב, הם רוצים שנחיה בשמחה, על אף הקושי, שנזכור את הדברים הטובים ונשמח בכל רגע ורגע על הזכות הנדירה שהייתה לנו להיות נאהבים!
אז אם היא אוהבת אותך – תשקיע בה את כל כולך כי מגיע לה! אם הוא אוהב אותך – תפצחי בשירים וריקודים, כי זכית במתנה יקרת ערך שאם תדעי להביט על הטוב שבה, תהיי המאושרת באדם. בואו נהיה טובים יותר, נסתכל על הדברים הטובים שיש בנו ובאחרים במקום לחפש את הרע, נעריך כל רגע ורגע שיש לנו במקום להתלונן ונשמח על הזכות העצומה שנפלה בחלקנו לאהוב ולהיות נאהבים.

ולך, שלום היקר, רק נותר לומר תודה על רגעי צחוק ושמחה, תודה שנתת לי תקווה אמיתית לאהבה, תודה שהיית שם בשבילנו תמיד. היית ותישאר צעיר לנצח.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך