נעצרו חשודים בהונאת לקוחות בנק בהיקף של מאות אלפי שקלים

משטרת ישראל עצרה חשודים בהונאה שיטתית ומאורגנת כלפי עשרות אזרחים לקוחות בנקים שונים בישראל. חקירה סמויה שניהלה המשטרה ביססו חשד לכך שהחשודים ביצעו עשרות חדירות שלא כדין לחשבונות בנק מקוונים, תוך שאת פרטיהם השיגו בתחבולה מהלקוחות וכך העבירו לרשותם במגוון שיטות כספים בשווי מוערך כולל של למעלה ממיליון שקלים.
נעצרו חשודים בהונאת לקוחות בנק בהיקף של מאות אלפי שקלים

בימ״ש השלום בראשל״צ האריך עד ליום שני את מעצרם של שני חשודים, עד ליום ראשון את מעצרם של שני חשודים ועד מחר את מעצרו של חשוד נוסף, שעצרה יחידה ארצית של משטרת ישראל הבוקר בגין חשד למעורבותם בביצוע הונאה רחבת היקף כלפי עשרות לקוחות בנקים בישראל בהיקפים של למעלה ממיליון שקלים. חשוד נוסף שעצרה היחידה בפרשה שוחרר בתנאים מגבילים לרבות מעצר בית.

על פי החשד, חברו מספר מעורבים תושבי ערערה למעורבים נוספים באזור הצפון והמרכז וביצעו לאורך תקופה הונאה שיטתית ומאורגנת במגוון שיטות כלפי עשרות אזרחים לקוחות בנקים שונים בישראל. ממצאי חקירה סמויה שניהלה היחידה ביססו חשד לכך שהחשודים ביצעו עשרות חדירות שלא כדין לחשבונות בנק מקוונים, תוך שאת פרטיהם השיגו בתחבולה מהלקוחות וכך העבירו לרשותם במגוון שיטות כספים בשווי מוערך כולל של למעלה ממיליון שקלים. בחלק מהמקרים עשו על פי החשד המעורבים שימוש בפרטי כרטיסי אשראי של לקוחות, אשר הושגו אף הם בתחבולה.

במסגרת החקירה עיכבה הבוקר היחידה לחקירה 9 חשודים, שכאמור מעצר חמישה מהם הוארך וכן ערכה המשטרה חיפושים במספר זירות. במסגרת החיפושים נתפסו מחשבים, טלפונים, חומרי מדיה רבים, כסף מזומן בשווי מוערך של כמאה אלף שקלים וכן רכוש לצורך בקשת חילוט.

בטרם החלה החקירה הסמויה ולאורך ניהולה הצטברו עד כה במשטרת ישראל עשרות תלונות, חלקן מקורבנות וחלקן באמצעות הבנקים וכן נחשפו קורבנות נוספים בעבודת החשיפה היזומה של היחידה. הודות לפעילות מאומצת במישור הטכנולוגי, המודיעיני, המבצעי והחקירתי ולשיתוף הפעולה ההדוק עם הפיקוח על הבנקים, נציגי הבנקים השונים וחברות כרטיסי האשראי, אותרו החשודים המעורבים ובוססו הראיות שאפשרו מעצרם הבוקר.

למען הסר ספק מדגישה המשטרה כי הטיפול בלקוחות ובסוגיית הכספים שנגנבו באמצעות ההונאה מבוצע על ידי הבנקים וחברות כרטיסי האשראי. הבנקים מסרו כי הלקוחות פוצו ולא נפגעו כספית מהאירוע.

עוד נדגיש כי לאורך החקירה הסמויה הועברו למפקח על הבנקים ולנציגי הבנקים השונים תובנות הנוגעות לאופי ההונאה, על מנת שיסייעו בפעולות לחיזוק ההגנה ולשיפור המערכות באופן מידי על מנת לצמצם ככל הניתן את המשך מעשי ההונאה. תובנות מרוכזות נוספות יועברו לגורמים הרלוונטיים עם סיום החקירה.

המשטרה, גופי האכיפה והמערכת הבנקאית רואות בחומרה רבה את השימוש הפלילי בטכנולוגיה שתכליתה מתן שירותים מתקדמים ואיכותיים לציבור, על מנת להונות אזרחים תמימים וימשיכו לפעול בנחישות לחשיפה, איסוף ראיות ומיצוי דין עם העבריינים וכן להגנה על כספי הציבור ועל אמון הציבור.

IMG-20160517-WA0022_resized

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך