אסור לשכוח את הוטרנים / אליסה שילין

כל שנה, מאז שאני זוכרת את עצמי אנחנו יוצאים ב9 למאי לחגוג את יום הנצחון. גם כשעלינו לארץ. כמובן החגיגות כאן הן קצת שונות ממה שאני זוכרת מאוקראינה, אבל עדיין.. האווירה של עצב מעורב בשמחה. הזכרון על אלה שלא חזרו משדות הקרב, והשמחה על אלה שכן.
צילום: לב סלוצקיי

כל שנה, אני משתדלת גם לתת הסבר מפורט על החג הזה לכל חבריי לא יוצאי ברה"מ שלא כלכך יודעים, מה זה כל התהלוכות האלה, מי אלה האנשים המאוד מבוגרים האלה שיוצאים לרחוב עם מדים ומדליות, ולמה נותנים להם כל כך הרבה כבוד ומחלקים להם פרחים.

במדינת ישראל חיים היום כ – 6 אלפים וטרנים, אנשים ששילמו בדמם כדי שאנחנו נחיה בעולם שאנחנו מכירים היום. כמוכן כמעט בכל משפחה של יוצאי ברה"מ היה מישהו שנלחם, ובשנים האחרונות אנשים יוצאים עם תמונותיהם של גיבורים שכבר לא איתנו.

הדבר ששמתי לב אליו השנה, והזדעזעתי ממנו מעמקי ליבי הוא שאף כלי תקשורת בולט במדינה שלנו, לא הזכיר אפילו לא באייטם קצר, את היום החשוב הזה. הם משדרים את המצעד ברוסיה….ולמה? במדינת ישראל התקיימו אתמול מצעדים ממעלות ועד אילת! האנשים האלה לא עשו מספיק בשביל שתקדישו כמה דקות זמן מסך, עמוד בעיתון, לתת להם את הכבוד הראוי??? ואז אנחנו מתפלאים. .. איך זה שרוב אזרחי המדינה לא יודעים מי הם בכלל?

הם יהודים, כאלה שנלחמו נגד הנאצים בשירות צבא ברה"מ. והם יותר מישמחו לחלוק את הסיפורים שלהם איתנו. וכדאי שתמהרו, כי עוד כמה שנים כבר לא ישאר אף אחד לספר את הסיפורים האלה…..

אם תרצו, שתפו את הפוסט, ואולי זה יגיע למקומות הנכונים, ויפסיקו להתעלם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך