אשדוד באר טוביה מאמינה שלא היא תרד – התרחישים שנותרו

שני מחזורים לסיום העונה, ארבע קבוצות טרם הבטיחו את הישארותן בליגה: הפועל "הכשרה ביטוח" חולון, מכבי אשדוד/באר טוביה, עירוני "דיזנגוף סחר" נס ציונה ומכבי קריית גת. אשדוד וחולון אומנם רחוקות שתי נקודות מהקו האדום, אבל עדיין יכולות למצוא את עצמן במקום האחרון בעוד שבוע וחצי עם הישמע הבאזר לעונה הרגילה. אז מה מחכה לאשדוד/באר טוביה עד לתום העונה ומה הן האפשרויות. מי זוכר שהקבוצה דיברה רק פליאוף עד הסיבוב השלישי.

מכבי אשדוד/באר טוביה – 43 נקודות

המשחקים הנותרים: עירוני "דיזנגוף סחר" נס ציונה (בית), עירוני נהריה (חוץ)

המאזנים הפנימיים: 2:1 מול חולון, 0:2 מול נס ציונה ו-2:1 מול קריית גת

השבוע איבדה הקבוצה כל סיכוי להעפיל לפלייאוף והפסד נוסף מול הכתומים מנס ציונה בבית במחזור הקרוב עלול לסבך אותה בתחתית. בדיוק כמו חולון, היא זקוקה לניצחון בודד או הפסד בודד של אחת משתי נועלות הטבלה כדי להבטיח סופית את הישארותה. עם זאת, במקרה ותפסיד פעמיים, נס ציונה וגם קריית גת ינצחו פעמיים כל אחת וחולון תפסיד פעמיים – היא תסיים אחרונה בטבלה המרובעת ותיפרד מהליגה.

הרבה תלוי בו. הסקורר של אשדוד. נקודת האור. צ'ארלס תומאס. (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל בכדורסל)
הרבה תלוי בו. הסקורר של אשדוד. נקודת האור. צ'ארלס תומאס. (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל בכדורסל)

תסריט נוסף ופחות סביר שיגרום לה לרדת יהיה במקרה ותפסיד פעמיים (כולל ב-33 הפרש ומעלה לנס ציונה), שתי נועלות הטבלה ינצחו פעמיים וחולון תנצח לפחות משחק אחד. במקרה כזה תיווצר טבלה משולשת בין אשדוד לבין נס ציונה וקריית גת שבה לכל השלוש יהיו שלושה ניצחונות. כאמור, גם בתרחיש כזה, הפסד ב-32 נקודות ומטה – והיא נשארת.

עד הסיבוב השלישי באשדוד דיברו חזק מאוד על הפליאוף העליון. הקבוצה הייתה ממוקמת שישית ומאז היא רק התדרדרה. מעונה מוצלחת שכללה גמר גביע, הפכה העונה, למאכזבת, זאת בהנחה שלא תרד. אם חס ושלום תרד, האכזבה תיהפך לכישלון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך