הצעת חוק שמגבילה את כהונת רה"מ ל-2 קדנציות

חכם סידי מרוצה מאוד מההצעה המתגבשת, הזוכה לתמיכה גם מצד חברי כנסת בליכוד, להגביל את כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות (8 שנים). זה אומר שביבי נתניהו צריך להתחיל להיות מודאג

איזה כיף לקום עם חיוך בבוקר, כמה זמן שחכם סידי לא קם ככה עם חיוך. למה, אתם שואלים? למה קמתי עם חיוך? או למה בדרך כלל לא קם עם חיוך?
טוב אסביר לכם למה…

החכם לא קם עם חיוך, כי יש לשלם שכירות או משכנתא במקרה הטוב, אם הצלחתם לרכוש דירה ואתם לא בין 2 מיליון האנשים בלי דירה בישראל. החכם לא קם עם חיוך כי יוקר המחייה לא מאפשר לקנות משהו בסיסי ברשתות השיווק לבית בפחות מכמה מאות שקלים. החכם לא מחייך כל בוקר, כי הבנק התקשר כי המינוס גדול (וזה למי שעוד יש חשבון בנק כי יש כאלה שאין להם. מתי פעם יתקשר מנהל הבנק סתם לשאול לשלומי? טוב זה לא יקרה). החכם הפסיק לחייך כי הילדים צריכים משהו לביה"ס, לגן לצבא (כן אפילו לצבא אנחנו ממנים היום דברים!). החכם לא ישן כי הוא לא תמיד יודע איך לסגור את החודש (הוא ועוד כמה מיליונים טובים בארץ), ויש עוד (חשמל) ועוד (מים) ועוד (ארנונה) ועוד ועוד ועוד…הבנתם למה החכם לא מחייך?

בוודאי שהבנתם. כי גם אתם ככה. ולמה פתאום קם חכם סידי בוקר ומחייך? אהה כי הבנתי איפשהו שעומדים אולי, רק אולי, לחוקק חוק חדש בכנסת ישראל… שיגביל את כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות. שתי תקופות, 8 שנים מקסימום! ראש הממשלה זה שאחראי שאזרחי המדינה יקומו בבוקר ויחייכו. מה שהוא לא תמיד עושה כי זה לא מעניין אותו תמיד. עכשיו שהוא יודע שהוא מוגבל לשתי קדנציות, אולי זה ישתנה. דהיינו ראש ממשלה לא טוב… שלא דואג לרווחתנו.. ילך הביתה. נוכל לראות את הסוף.

אין לי משהו אישי נגד נהנתניהו (וזו לא טעות). מבחינת דעות ביטחוניסטיות, הדעות שלו מתיישרות עם שלי… אבל מבחינה כלכלית? אוי מבחינה כלכלית… החכם היה שמח לראות את נהנתניהו הולך הביתה אחרי קדנציה. יודעים מה שתי קדנציות. אבל הוא איתנו כבר 4 (3 ברציפות) והמצב הכלכלי, איך נאמר, לא משתפר. החוק הזה יביא קץ לשלטונו. כן, שלטונו.

לפני שתגידו כי החכם סידי מגזים והכל דבש בארץ "זבת חלב ודבש זו", בוא ניקח נתון בסיסי. דירה, קורת גג, תקרה. אדם שקם לעבוד ויכול לתת גג לילדיו. בשנות השמונים, הייתם צריכים משהו כמו 44-48 משכורות ממוצעות. נורמאלי לחלוטין. כיום 140 משכורות! הבנתם?
רגע, יש עוד. סתם עוד "דוגמא קטנה" וקיומית… היום מספר עובדי הקבלן הולך וגדל והיום יש מושג שנקרא "עובדים עניים". אנשים שקמים בבוקר, הולכים לעבוד והם מתחת לקו העוני. רחוק מאוד. ומה עושה ראש הממשלה? כלום ושום דבר. סליחה, מברבר עצמו לדעת.. מילים ומילים ועוד מילים.

אז אם יש מצב שבו ראש ממשלה ולא משנה מה שמו, לא דואג לנו, לפחות נדע שהוא יעזוב אותנו אחרי שתי קדנציות, שנראה איזה אופק. איזה משהו חדש, תקווה. נכון, יכול להיות מצב שבו ראש ממשלה טוב עוזב אחרי שנתיים, אבל אנחנו ניקח את הסיכון הזה. בינתיים זה עוד לא קרה. לא במאה הנוכחית.

אבל חכם סידי קצת מודאג. מודאג מהעובדה שהחיוך אולי ירד מפניו. מסתבר כי נהנתניהו עושה הכל שהחוק הזה לא יעבור. שלא יוגבל שלטונו. אז החכם רוצה לשאול שאלה. ושמישהו יתרגם את זה לנהנתניהו "לשפת העם", כי הוא את השפה הזו לא מכיר, לדעתי גם לא הכיר. מנותק. אז מה זה אומר שנהנתניהו רוצה לשלוט פה לנצח? אולי להיות מומלך למלך? לא, אל תגיד לנו את זה, בבקשה… חכם סידי רוצה לחזור לחייך. קצת. אל דאגה נהנתניהו. גם אם החוק יעבור, אז יש לך עוד 2 קדנציות ואח"כ, עזוב אותנו. תן לנו לחיות נורמאלי. בלי דאגות, בלי להבין שהפערים בין עשירים לעניים בישראל הם מהגבוהים בעולם המערבי. לך, בבקשה. בבקשה.

ובכל זאת יש מקום לקצת אופטימיות. על פי פרסומים בתקשורת: "באופוזיציה עובדים יחד באופן מתואם כדי להעביר את החוק, וכעת מתברר כי גם בקואליציה יש מי שמעוניינים לראות אותו יוצא אל הפועל. הדבר בולט גם בליכוד: בכירים בקואליציה מספרים כי בימים האחרונים התבטאו בכירים בליכוד בשיחות סגורות ואמרו כי מדובר בחוק טוב שראוי שיעבור בכל הקריאות". הבנתם? אפילו בתוך הליכוד יש מי שחושב שדי, מספיק. תן לאחרים. תן לאחרים לגרום לנו לחייך. מה, לא מגיע לנו?

קחו לדוגמא את ארה"ב, שם זה עובד. נשיא ארה"ב נבחר ל-2 קדנציות ל-2 תקופות. אז מה לאמריקאים זה רע? ממש לא. עובדה הם המעצמה הכי גדולה בעולם. אז זה כנראה לא פוגע בהם. לדעתי חכם סידי זה רק הופך את המדינה שלהם ואת השלטון שלהם להרבה יותר טוב. כי הוא יודע שהוא לא כאן לנצח.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך