חמאס מאיים: נגרום לילות לבנים ומלאי דם לתושבי הדרום

ההסלמה בדרום מחריפה: צה"ל הכריז על אזור נחל עוז כשטח צבאי סגור, ובמהלך הלילה מטוסי חיל האוויר תקפו מטרות חמאס ברצועה, חמאס: "לא נאפשר להמשיך בתוקפנות"

ההסלמה בדרום מחריפה: לאחר ימים מתוחים בדרום שהגיעו היום לשיאם לאחר שהיום בלבד התרחשו שישה אירועים בטחוניים באזור עוטף עזה כשהאחרון שבהם פצצת מרגמה שנורתה לעבר כוחות הנדסה שפועלים בעבודות חישוף מנהרות צה"ל הכריז על אזור נחל עוז כשטח צבאי סגור ומשיב בירי טנקים לעבר מקורות הירי.

משמעותה של ההחלטה שהתקבלה בהערכת מצב בפיקוד הדרום בראשות מפקד פיקוד דרום האלוף אייל זמיר, היא כי האזור יתוגבר בכוחות צבא, וכמו כן תיאסר עבודתם של החקלאים באזור.

ובתוך כך דובר חמאס בעזה מכריז כי "ההסלמה הציונית היא התפתחות חדשה" הדובר ממשיך ומזהיר את ישראל מפני הסלמה נוספת "על האויב הציוני לא לנסות את סבלנות הארגון" דבריו מגיעים לאחר שמקורות בעזה דיווחו כי צה"ל תקפו יעדים של החמאס בסמוך לגבול עזה לאחר ירי המרגמות ההולך וגובר מעזה כשעל פי ההערכות בצה"ל חמאס הוא זה שאחראי לירי ולא ארגון סורר כפי שנהגו לכנות זאת עד עתה ובחמאס מאיימים ב"לילה לבן" לתושבי הדרום.

כתוצאה מההתחממות בגיזרה ומהירי לעבר ישראל תקפו אמש מטוסים של חיל האוויר מטרות חמאס בעזה והפלסטינים מדווחים על תקיפות באזור רפיח והעיר עזה. בצה"ל מסרו בעקבות התקיפה כי "צה"ל רואה בפעילות טרור בתווך התת קרקעי ומעליו כהפרת ריבונותה של מדינת ישראל, ורואה בארגון הטרור חמא"ס כאחראי הבלעדי לפעולות טרור אלו. צה"ל ימשיך לפעול בנחישות וככל שיידרש על מנת להשמיד את כל המנהור התת קרקעי" אמרו

ובחמאס הגיבו אתמול בערב: הזרוע הצבאית של חמאס מזהירה כי לא תאפשר לישראל להמשיך בתוקפנות, כלשונה, נגד רצועת עזה. בהודעה שפירסמה הזרוע הצבאית דורשת מישראל להסיג מייד את כוחותיה שחדרו לשטח הרצועה, כלשונה, ומזהירה אותה שלא לחפש תירוצים.
לדברי הזרוע הצבאית של חמאס, "יחידות הנדסה של צה"ל נכנסו משלשום לאזור רפיח, לעומק השטח הפלסטיני, ובכך הפרו את הסכם הרגיעה מלפני שנתיים"

יצויין כי רק אמש אמר נתניהו במהלך סיורו בגבול הרצועה כי "אלו השנתיים השקטות ביותר שהיו בגיזרה"

צילום תמונה: ארכיון דובר צה"ל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך