זוג בזיג-זוג

עשרת הדיברות לזוגיות מאושרת / ריקי עזרא

לפניכם, טור מיוחד עם עשרת הדיברות לזוגיות מאושרת:

אל תנסה לשנות את רעך. אין טעם להשקיע אנרגיות בניסיון לשנות את בני הזוג שלכם, השקיעו את האנרגיות במאמץ לשנות את עצמכם. וככלל, המציאות לא תשתנה על פי רצונותיכם, אבל ההסתכלות שלכם על המציאות, תלויה רק בכם.
אל תתעלמו מהכרת הטוב. הפנימו היטב, שאין דבר כזה "מובן מאליו". מחובתנו להעריך ולהודות על כל עשייה שמישהו מבני הזוג תורם לבית, למשפחה ולמערכת היחסים, גם אם זה נראה "מובן מאליו".

בחרו להסתכל על כל היתרונות. לכולם יש חסרונות. כן, גם לכם. אם תסתכלו על החסרונות בזכוכית מגדלת, אזי הם אלה שיקבלו את הפוקוס ותמצאו את עצמכם מתוסכלים. שימו את הזרקור על הדברים הטובים ושם תמצאו את השמחה.

אל תדברו בשפה ביקורתית ומאשימה. אין דבר כזה ביקורת בונה, וכשהיא מלווה בהאשמות היא לעולם הרסנית. במקום לנסות להוכיח את האחר, שתפו אותו בבקשות שלכם. במקום לומר "את/ה אף פעם לא עושה", אמרו מה ישמח אתכם שכן ייעשה.
כבדו את דברי האחר. לעולם לא תסכימו במאת האחוזים על הכל, וזה בסדר. אולם יש דרך לומר את דעתכם מבלי לקטול או לזלזל בדעה שאינכם מסכימים לה. ראשית, הקשיבו. ואל תאמרו "את/ה מדבר/ת שטויות", מכובד יותר: "אני לא מסכים עם דעתך".

אל תערבו שמחה בשמחה או קושי בקושי. כאשר בן זוגכם מתרגש לספר על שמחה או כשהוא משתף אתכם בקושי, אל תקפצו ותספרו על השמחה או הקושי שלכם. תנו לו את המקום האישי שלו לחלוק ולפרוק מטענים רגשיים. היו שם בשבילו. כשיסיים, יהיה פנוי רגשית לשמוע גם אתכם. אל תפרשו את דברי האחר. את הפרשנות שלכם על דברי האחר או על מעשיו, תשמרו לעצמכם. לעולם לא תדעו בדיוק למה התכוון, אם לא שמעתם ממנו הסבר מפורש על כוונתו. פרשנות מנקודת המבט שלכם, היא רק שלכם. פרשנות מוטעית מובילה לכדור שלג מתגלגל, שקשה לעצור.

עשו לכם הרגל קבוע וצאו ל"דייט" פעם בשבוע. זוגיות דורשת טיפוח והשקעה. קיבעו ביומן (ברצינות) זמן איכות רק לשניכם, כדי לשבור את שגרת היומיום ולרענן את מערכת היחסים. דייט לא חייב להיות הוצאה כספית, דייט הוא המרחב המשותף שאתם בוחרים לבלות בו ביחד.
תאהבו ללא תנאים. מי שרוצה לזכות באהבה, צריך לתת אהבה מבלי לצפות לקבל דבר בתמורה. ככל שתעניקו לבני הזוג שלכם, כך תאהבו אותם יותר ותקבלו יחס אוהב בחזרה. נסו ליישם את צורת האהבה שלכם לילדיכם, גם בזוגיות.
תאמינו שאפשר לתקן. אם הגעתם לאווירה לא נעימה בבית, זכרו שלכל אחד מכם היה חלק בתוצאה. כמו בטנגו, גם בזוגיות, ישנם שני שותפים לריקוד. קחו אחריות על הצד שלכם, והאמינו בְּפוטנציאל ההצלחה שבזוגיות שלכם. "אם אתה מאמין שאפשר לקלקל, תאמין שאפשר לתקן".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך