נתונים חמורים נחשפים אודות דפוסי הנהיגה של תושבי אשדוד

לא מפחדים מאכיפה - סקר חדש של עמותת אור ירוק חושף: לפחות שליש מהנהגים באשדוד מתעסקים בדברים אחרים תוך כדי נהיגה
נתונים חמורים נחשפים אודות דפוסי הנהיגה של תושבי אשדוד

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כשנהג רואה משטרה בכביש הוא לא מסמס בנהיגה ולא מדבר, הוא גם לא מתגלח ולא קורא עיתון. כשנהג רואה משטרה הוא ממתן את הנהיגה שלו, מתרכז ונוהג באופן בטוח. תוספת של ניידות ושוטרים ימנעו את התופעה המסוכנת הזו"
חניכי קבוצות הנוער של עמותת "אור ירוק" לכבוד שניאור חשין ומתנדבי עמותת אור ירוק ערכו לאחרונה תצפיות בכל רחבי הארץ בכדי לבחון עד כמה דעתם של הנהגים הישראלים מוסחת בזמן הנהיגה. במהלך הפעילות נצפו כ-16.5 אלף נהגים בכ-150 רשויות, ערים וישובים ברחבי הארץ. התצפיות נערכו בצמתים, כיכרות ומרכזים מסחריים.

באשדוד, נצפו בסך הכל 392 נהגים. נמצא, כי 33% מהם התעסקו בדברים נוספים תוך כדי נהיגה ובכך הוסחה דעתם. 6% מהנהגים שנצפו דיברו בטלפון הסלולארי ללא דיבורית, 13% מהם החזיקו את הטלפון הסלולארי ביד- סימסו, גלשו ברשתית החברתיות, קראו מיילים וכו', 1% מהם התאפרו במהלך הנהיגה, 4% אכלו במהלכה ו10% מהם התעסקו עם הנוסעים או חפצים במושב האחורי.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "התוצאות העגומות מייצגות את מה שכל נהג רואה יום יום בכבישים – נהגים לא מפחדים מהמשטרה ועושים הכול כמעט חוץ מלנהוג. כשנהג רואה משטרה בכביש הוא לא מסמס בנהיגה ולא מדבר, הוא גם לא מתגלח ולא קורא עיתון. כשנהג רואה משטרה הוא ממתן את הנהיגה שלו, מתרכז ונוהג באופן בטוח. ולכן, משרד התחבורה חייב לחזק את אגף התנועה ולרכוש כבר מחר 200 ניידות ולגייס שוטרים וסטודנטים כדי להגביר את הנראות וההרתעה בכבישים".

הסחת הדעת בזמן נהיגה מסכנת חיים באחוזים גבוהים למדי לעומת נהיגה בתשומה מלאה. הרשות לבטיחות בדרכים האמריקאית סיווגה את הסכנות שקשורות להיסח הדעת בזמן נהיגה:

• קריאה וכתיבת SMS במהלך נהיגה מגדיל את הסיכון לתאונת דרכים פי 23.
• לנסות להגיע לעצמים לא קבועים ברכב במהלך נהיגה מגדיל את הסיכון לתאונת דרכים פי תשעה.
• חיוג בטלפון הסלולארי במהלך הנהיגה ברכב כבד מגדיל את הסיכון לתאונת דרכים פי שישה.
• חיוג בטלפון הסלולארי ללא דיבורית מגדיל את הסיכון לתאונת דרכים פי שלושה.
• דיבור בטלפון הסלולארי לא דיבורית מגדיל את הסיכון לתאונת דרכים פי 1.5.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך