מי רצח את דורון שוסטר?

דורון שוסטר (52), איש עסקים אשדודי מוכר מאוד, תמיד נע בין רגעי הצלחה ואושר לבין נפילות כלכליות ופרשיות מביכות, לאחרונה הוא נקלע לקשיים מסויימים, ועל פי הערכות של דמויות המקורבות אליו, אף עמד בפני מצב לא פשוט מול גורמים עבריינים. ביום ראשון בערב שוסטר חוסל על פי החשד בשיטה המוכרת בשם "כיפה אדומה". הוא התבקש לרדת מביתו בשעות הערב, ושם המתין לו רוצח שכיר מקצוען, שירה בו 4 יריות מדוייקות לכיוון החזה ולא הותיר לו שום סיכוי. למשטרה יש כמה כיווני חקירה: סכסוך כספי מול ארגון פשיעה גדול, הסירוב של שוסטר להכניס שותפים מאותו ארגון למטמנת הפסולת שפעלה בעבר בהצלחה רבה או תכנון שלו להיכנס לעסקה עתידית שלא מצאה חן בעיניי מספר גורמים עבריינים, במשטרה עושים הכל כדי להגיע לרוצח השכיר שחיסל את שוסטר מבלי להניד עפעף
מי רצח את דורון שוסטר?

את דורון שוסטר אין איש מהעולם העסקי והפוליטי באשדוד שאינו מכיר. שוסטר היה דמות צבעונית, אחד כזה שמרגישים מתי הוא נכנס לחדר ומתי הוא יוצא. היה בו סוג של ביטחון עצמי מופרז, יכולת ביטוי טובה מאוד ונטייה להיכנס לפרטים שלעיתים עשו לו טוב ולעיתים פגעו בו. אחרי הפתיח הזה ניתן להבין שחלק מהדמויות הבולטות באשדוד, לא הופתעו לאחר ששמעו ששוסטר כנראה הסתבך עם גורמים עבריינים ושילם על כך בחייו. "הוא היה אדם טוב, מצחיק ועם חושים טובים מאוד לעסקים, אבל הפה שלו סיבך אותו לא מעט פעמים גם מול גורמי החוק וגם מול גורמים עבריינים. כמו שהפה שלו העלה אותו וגרם לו להצלחות גדולות, כך הוא גרם לו להסתבך מול גורמים עבריינים שכנראה אסור להתעסק איתם, וזה עצוב שכך דורון סיים את חייו", אמר גורם בכיר באשדוד שהכיר היטב את שוסטר.

ביום ראשון בערב התחוללה דרמה של ממש ברחוב הקוקיה בראשון לציון. דורון עבר להתגורר בעיר היין לפני מספר חודשים עם בת זוגתו, אך היה מגיע לאשדוד באופן קבוע, כמעט על בסיס יומי. סמוך לשעה שבע בערב דורון יצא מביתו באופן מפתיע. על פי הערכות גורם עברייני עשה לו "כיפה אדומה". הסבר פשוט – מדובר במלכודת מוות שעבריינים עושים למישהו שיש עימו היכרות מוקדמת, גורמים לו להגיע למקום מפגש, ושם מחסלים אותו. על פי ההערכות, אותו גורם עברייני רכש טלפון נטען עם שיחות יוצאות, מכשיר שלא ניתן לדעת מי בעליו. ב-150 שקל ניתן לרכוש מכשיר כזה בכל פיצוצייה גדולה. כנראה שהוא חייג לשוסטר, וגרם לו לרדת למטה, שם המתין לו רוצח שכיר מקצוען כשהוא רכוב על קטנוע. הרוצח התקרב לשוסטר במהירות, שלף נשק אוטומטי וירה בו 4 יריות לכיוון החזה. אי אפשר להתבלבל, הרוצח רצה במותו של שוסטר ולא הגיע להזהירו. שוסטר נפצע באורח אנוש, הוא פונה לבית החולים אסף הרופא, אך בחלוף מספר דקות נאלצו לקבוע את מותו.

על פי הערכות שוסטר לא היה חייב כסף לגורמים עבריינים. במקרים שכאלה, ארגוני הפשיעה לא ממהרים "לחסל" את החייב, אלא מעבירים לו מסרים מאיימים אחרים, מפחידים מאוד בחלק מהמקרים, אך לא סוגרים את הגולל על החייב, כדי לנסות ולהציל את הכספים. במקרה של שוסטר קיימת הערכה שהוא נקלע לסכסוך עם ארגון פשיעה על רקע כספי או בכל הקשור לשותפות עסקית. ימ"ר מרכז הוא זה שחוקר את הפרשה, ומדובר באנשי המשטרה מהטובים שיש במדינה, מתוך תקווה שהם יצליחו לפצח את התעלומה הקשה הזו. זה לא הלך להיות פשוט מאחר ומדובר כאמור במחסל מקצועי שידע היטב את העבודה, אך מאחר והעיר ראשון לציון מרושתת במצלמות לאורכה ולרוחבה, וגם בבניין ביתו של שוסטר פעלו מצלמות, שכמובן נלקחו מהמקום ע"י המשטרה, קיים סיכוי שהתיק הזה יפוענח.

פעיל פוליטי בליכוד
דורון שוסטר היה כאמור "מעורבב" מאוד בכל התחומים, וגם את הפוליטיקה הוא אהב מאוד והיה מחובר לדמויות בכירות ביותר במפלגת הליכוד, לאחר שהיה תקופה קצרה חבר מרכז ליכוד. משה קצב היה אחד מחבריו הקרובים לפני שנים ארוכות, והיה לו ערוץ פתוח עימו בכל שעה ביממה. כך גם עם צחי הנגבי, גדעון סער ורבים אחרים. דורון היה מתרברב בכך שהוא יכול לפגוש כל אחד משרי הליכוד ללא פגישה מסודרת, ובחלק מהמקרים גם הוכיח זאת במעשים.

בשנים האחרונות שוסטר הפעיל מטמנת פסולת באזור אשדוד, כמו גם עסק לכריית חול. מדובר בעסקים שהניבו לו הכנסות רבות מאוד, אולם חלק מההכנסות הושקעו באפיקים לא נכונים שגרמו לו לקשיים כלכליים. כך לדוגמא, שוסטר רכש את השליטה (87.5%) בכספי קווי נוסעים בשנת 2010, כשאת יתר המניות בחברה מחזיק יובל כספי. החברה הפעילה את אניית הנוסעים "ריו", שביצעה הפלגות ליעדים בים התיכון. האנייה הייתה מצוידת בקזינו, בריכות, דיסקוטק וכ-400 חדרים ועל סיפונה התארחו לא אחת זמרים שונים, בהם אייל גולן, קובי פרץ ועוד. מיד לאחר שרכש את השליטה בחברה מיהר שוסטר למנות את מקורבו, צחי הנגבי, לתפקיד היו"ר, אך ימים ספורים לאחר מכן הודיע הנגבי כי ויתר על הכהונה. שנה לאחר רכישת השליטה נקלעה החברה לקשיים, על רקע תקלות במערכות המיזוג של האונייה "ריו" שגררו ביטולים וחובות לספקים ולאלפי נוסעים. בעקבות זאת מונו לחברה כונסי נכסים והיא הועמדה למכירה ונמכרה למספר אנשי עסקים. שוסטר היה גם הבעלים של חברת "עומרי גיא אתר פסולת אשדוד", המפעילה את אתר שריג להטמנת פסולת המצוי באשדוד.

ההסתבכות בפרשת רונאל פישר
שמו של שוסטר עלה לא אחת בנסיבות שאינן מחמיאות, בין השאר, בעת חקירת עורך הדין רונאל פישר, אז בדקה המשטרה את קשריו של פישר עם שוטרים. במהלך חקירת פרשת רונאל פישר, עלה גם שמו של שוסטר באחד העדויות שהגיעו לידי מח"ש. אדם בשם אילן בן דרור, כך לפי פרסומים בעבר, סיפר כי ניסה להתמודד עם חקירה שהתנהלה נגד אשתו, יועצת משפטית במפעל הפיס, ולהחזירה לעבודה וכי הומלץ לו לפנות לשוסטר.

"הגעתי לפגישה אצלו באתר הטמנת פסולת באשדוד", סיפר בן דרור בעדותו במח"ש. "הוא הציג את עצמו כבעלים שלו, וגם סיפר שהוא הגיס של מיכאל צ'רנוי. אמרתי לו מה אני צריך והוא אמר שהוא צריך לעשות כמה טלפונים לברר. הוא צלצל בנוכחותי לכמה אנשים, ואמר לי שהם קציני משטרה. הוא לא הזכיר שמות או תפקידים, רק שמעתי אותו שואל אותם איפה התיק עומד. באותה פגישה הוא גם דיבר עם שר הפנים, גדעון סער, שאמר שהוא לא רוצה להיות מעורב בזה. קבענו מפגש להמשך וסגרנו שהוא יתקשר אלי. לפני שעזבתי הוא תפס אותי בצד וביקש שלמפגש הבא אבוא לבד".

על המפגש הבא עם שוסטר סיפר בן דרור: "נפגשנו בצומת בילו. הגעתי למסעדה בצומת בילו. שוסטר סימן לי בידו להתקרב, ועצר אותי ליד שתי מכוניות טויוטה לבנות. הוא ניגש למספרים של המכוניות וקילף את הפינה כדי להראות לי שמתחת יש מספר אדום של משטרה. הוא הורה לי ללכת ולחנות, הוא לא אמר לי מי הם השוטרים ומאיזו יחידה הם. חניתי במרחק של כ-50 מטר. אחרי כחצי שעה הוא ניגש אלי והסביר לי שבעצם לא מחפשים את אשתי, אלא אותי ואת השותפים שלי. הוא אמר לי שאני צריך ללכת לרונאל פישר, לשלם סכום של 150 או 250 אלף דולר, לא זוכר בדיוק, אבל סכום מטורף כדי שרונאל יסגור לי את התיק. הכוונה הייתה לתיק של אשתי, אבל לא היה לי ברור. אולי התיק מתנהל נגדי ואני עדיין לא יודע עליו. הוא ניסה להפחיד אותי שמדובר במשהו רציני ושמעורבים בו השותפים שלו. באותו רגע התחלתי לצעוק שאני לא משלם שוחד. אין ולא הייתה, ככל שאני יודע, שום חקירה בעניין שלי עם שותפים כלשהם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך