יום המשפחה שווה ליום הזוגיות

"זוגיות טובה מעניקה לא רק זוגיות מאושרת, אלא גם נוסכת כוחות בשני בני הזוג להיות הורים טובים יותר ובני משפחה טובים יותר, לא רק למשפחה הגרעינית, אלא גם למשפחה המורחבת".

כך אני אומרת לבני זוג רבים המגיעים אליי לאימון, עוד בשלב שבו הם צריכים להחליט על הצעדים שהם מוכנים לעשות כדי שהמערכת הזוגית שלהם תתפקד כראוי. "תִחזוק המשפחה תלוי קודם כל בחוזק של הזוגיות", אני מקפידה להוסיף.
דוגמה פשוטה אפשר ללמוד מבקבוק שתייה. אם אחזיק בידי בקבוק ריק, הרי שעם כל הרצון הטוב שלי, לא אוכל למזוג ממנו שום דבר לאחרים. אולם ככל שהבקבוק יהיה מלא, כך אוכל לא רק ליהנות ממנו, אלא גם להעניק ממנו לאנשים שאני רוצה להרוות. ככל שהבקבוק יהיה מלא יותר, כך האפשרות להעניק, תהיה גדולה.

זוגיות יציבה, היא הבסיס למשפחה מאושרת. בראש ובראשונה, זה מביא את שני בני הזוג להיות שמחים זה עם זו. זוגיות מורכבת משני אנשים פרטיים שיש להם צרכים, רצונות ושאיפות אישיות, שלא אמורות להיבלע בתוך הזוגיות, אלא להיפך, הזוגיות היא כוח למיצוי אישי. כל עוד הפרט שמח עם עצמו, אוהב את עצמו ומממש את עצמו, בתמיכת בן/בת הזוג, אז גם הזוגיות יציבה ובריאה, כך שבני הזוג שמחים להיות ביחד, והם (בדרך כלל) רגועים ונינוחים.

בתום יום עבודה כיף לשוב הביתה לבני הזוג שמצפים להם. כאשר זו האווירה ביניהם, הם מתמלאים באנרגיות טובות, ואין ספק שזה מושלך גם על הילדים שנמצאים בבית. ילדים, ולא משנה באיזה גילאים, עיניהם נשואות אל ההורים. הם לומדים אותם, מכירים אותם ולרוב גם מחקים אותם. יותר מכך: ילד הוא מאושר, כאשר הוא גדל עם תחושת ביטחון ויציבות. ילד שחי באווירה נעימה ובריאה, מתמלא שמחה וסיפוק.

כשהתא המשפחתי הוא בריא, כשיש בו שמחה, הוא מהווה בסיס יציב לכל הקיום המשפחתי של ההורים והילדים. הילדים ילכו לבית הספר עם מצב רוח חיובי ויעבירו אותו הלאה, במעגלים רחבים יותר. גם ההורים עצמם ישליכו את החוסן הנפשי למשפחה המורחבת: הסבא והסבתא, הדודים ובני הדודים וכו'. ביתם יהווה סוג של חממה שנעים להיכנס לתוכה. כי בינינו, כולנו נמשכים למקום שבו אנשים שמחים, מחייכים וטוב להם.

אגב, זה לא נגמר בכך, שכן כשאיש ואישה הולכים לעבודתם ולעיסוקיהם, הם 'מעבירים' הלאה את האנרגיות הטובות גם לאנשים סביבם. הם מוערכים ומקבלים 'פידבק' חיובי בחזרה, מה שמחזק אותם עוד יותר.

כשאדם משקיע בעסקה מסוימת, הוא מצפה בראש ובראשונה שהקרן תחזור אליו, ולאחר מכן לפירות ולרווחים. כך גם בזוגיות ומשפחה! אני מאמינה לגמרי, שהשקעה של בני הזוג האחד בשנייה, מניבה תשואה גבוהה של הנאה, סיפוק, העצמה אישית, הורות שְמֵחה, וחיים שופעים ובריאים יותר, פיזית ונפשית.

שאלו את עצמכם: כשהתשואה כל כך גבוהה, האם שווה להשקיע?!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך